Gå til innhold

Nytt trekk på dørsidene - hva egner seg best?

Ranger emnet

stigare

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
alt av dør trekk er veldig enkelt å trekk om. prøv me fleece, skinn eller pvc. det viktigste er at det er et tøyelig matrial..

Driver å funderer på det samme jeg også, hvor får man kjøpt skai og skinn og sånn?

Og hva er best å feste det nye dørtrekket med?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skai er genialt, det er en smule tøyelig, kjempelett å rengjøre, "ser ut" som ekte fakeskinn for å si det sånn. Skal du lime det på har det lett for å bli boblete, lurt å ha lim på stoffet, og ikke flaten du skal lime på. Altså mette det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skai er genialt, det er en smule tøyelig, kjempelett å rengjøre, "ser ut" som ekte fakeskinn for å si det sånn. Skal du lime det på har det lett for å bli boblete, lurt å ha lim på stoffet, og ikke flaten du skal lime på. Altså mette det.

Hvor mener du jeg skal ha lim? På selve skaiet? bare få det jevnt utover liksom?

Skal jeg ta av det originale stofftrekket, eller legger jeg skaien utenpå der?

Skai er jo ganske tynt er det ikke? Ihvertfall tynnere enn det stoffet som sitter der fra før?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mener du jeg skal ha lim? På selve skaiet? bare få det jevnt utover liksom?

Skal jeg ta av det originale stofftrekket, eller legger jeg skaien utenpå der?

Skai er jo ganske tynt er det ikke? Ihvertfall tynnere enn det stoffet som sitter der fra før?

Mette selve skai'en ja, med lim. (På baksiden SEFF :D)

Vanskelig å si hvordan det er i ditt tilfelle da, jeg har kun brukt det på rette flater. Jeg har lest om folk som bare har erstatta orginalstoffet med det skai. Tror det kan være vanskelig med skai hvis du har masse bukler og svinger osv. Men tar du vare på det gamle kan du bare gå tilbake til det ;)

her er det skai..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette selve skai'en ja, med lim. (På baksiden SEFF :D)
OJ, bra du sa ifra :D:D:D
Vanskelig å si hvordan det er i ditt tilfelle da, jeg har kun brukt det på rette flater. Jeg har lest om folk som bare har erstatta orginalstoffet med det skai. Tror det kan være vanskelig med skai hvis du har masse bukler og svinger osv. Men tar du vare på det gamle kan du bare gå tilbake til det ;)

Det er ikke overdrevent mye bulker og svinger, men det blir jo litt der hvor man kan legge armen da, hvis du skjønner hva jeg mener :)`Får kanskje prøve på en bakdør først...

Hvordan lim funker best?

Og hvor kan man kjøpe skai

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte gulv lim, det sitter for å si det sånn. Det skal ganske mye lim til, så ikke kjøp en liten tube.

Gå på din lokale fargehandel og forklar hva du skal gjøre, de har alltid peil.

Aner ikke hvor du kjøper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte gulv lim, det sitter for å si det sånn. Det skal ganske mye lim til, så ikke kjøp en liten tube.

Gå på din lokale fargehandel og forklar hva du skal gjøre, de har alltid peil.

Aner ikke hvor du kjøper det.

Ok, takk :)

Noen andre som vet hvor man får kjøpt skai?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å teste sånn butikk som selger gardiner osv? De som selger stoff i metersvis. Hør med de og få en deal på mange meter. Koster sikkert ikke allverden..

Takk, fikk et tips om båtsjapper også ;)

Steikje fine gardine....

lol

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider