Soff Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Noen som har erfaring med dette? Jeg skulle gjerne montert et feste på golfen min (2000 mod), men det ser litt vanskelig ut for en udreven mekker. Hva gjør man fex med det elektriske? :scared Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Kjøp selve hengerfestet på biltema, og kontakt/kabelsettet hos vag. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_turbo Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 selve tilhengerfestet i seg selv er vel greit nok kan jeg tenke meg, de kan jo ikke selge tilhengerfester som ikke duger så det tror jeg du kan kjøpe.. Det elektriske er en annen ting.. du må få fatt i et koblings-skjema for bilen din. En tilhenger kontakt har 7 poler,1 til kjørelys,1 til blinklys v, 1 til blinklys h,1n til ryggelys, (1 til skiltlys), 1 til bremselys, og 1 til jord. Tror det var slik det var.. er ikke sikker på det med skiltlyset for er mulig det går på samme som kjørelyset og at det er en ekstra kontakt (pol) i kontakten som er "reserve". Asså til innebelysning i campingvogner etc. håper dette hjalp litt... Siter 1997 Audi A3 1,6 1986 Audi 200 Turbo Quattro-x- 1989 Ford sierra Dohc-x- 1988 Nissan Sunny 1,3-x- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Til en såpass ny bil burde det være plug&pray kabelsett å få hos forhandler vel? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_turbo Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 Hos VAG er det vel mer plug and PAY enn plug and play tror jeg! Siter 1997 Audi A3 1,6 1986 Audi 200 Turbo Quattro-x- 1989 Ford sierra Dohc-x- 1988 Nissan Sunny 1,3-x- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soff Skrevet Juni 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 Takk for mye bra input! Var en tur innom Biltema for å snuse litt. De selger noe de kaller Universal kablesett med kontakt (med syv poler), kabler og alt. Ser ut som det følger med bra bruksanvisning også, er ikke dette settet å anbefale? Trenger jeg uansett modell-spesifikt koblings-skjema fra forhandler? Hvordan er det med godkjenning? Må bilen gjennom en kontroll e.l før det er lovlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 Kan bli problemer med f.eks glødetrådsvakter ol hvis du bruker et sånt standard sett. Godkjenning må gjøres på biltilsynet. Husk å skrap ren alle feteponkter for tectyl osv, dette er noe dem sjekker nøye. Men står det oppgitt tilhengervekt i vognkortet, kan du egentlig drite i godkjenning. Sjekk det først. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 Når folk er inne på dette temaet, hvordan er det å få tak i et brukt avtagbart hengerfeste å montere på en bil? Jeg har originalt hengerfeste fra før. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg