Gå til innhold

Golf stereo prosjekt.

Ranger emnet

Hole

Anbefalte innlegg

Legger ut mitt forsøk på :disco i bilen.

Komponenter som skal inn i bilen:

Spiller: Alpine CDA-9835R

Høyttalere: JBL Power 5,25" komponent sett og 6,5 koaxial.

Forsterker 1: JBL Power PX300.4

Sub: JBL Power P1220E 12"

Forsterker 2: JBL Power PX600.2

Skal også inn en slik Pylepakke med skjerm og DVD, muligens en skjerm til meg fremme også.

Dempet bagasjerom med asfaltmatter

IMG_0902.jpg

Case closed

IMG_0979.jpg

Her fester vi bunnen sånn at hele oppsettet står mest mulig fast.

IMG_0985.jpg

Her er forsterkerene plassert og festet slik det skal være

IMG_0987.jpg

Skjerm med :titties: på.

IMG_1045.jpg

Har nå lagt tre lag glassfiber på ene lokket, og begynner i morra med det andre.

IMG_1160.jpg

En bedre vinkel av høyttalerplasseringa.

IMG_1161.jpg

Nå blir det en del sparkling og pussing fremover og forhåpentligvis ett bra resultat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Svessa: Det blir laget som to lokk som kan taes av for skifte av f.eks. dempere.

Hvor mye sånn ca brukte du på BB/Dynamat?
Vet ikke, det er hverken BB eller Dynamat, vet faktisk ikke hva det er, det bare stod på lageret i butikken jeg driver.

Ble ferdig i går med alle tre laga på fiberen, i dag holder jeg på å skjære vekk det som stikker utenfor kanter osv. Må også finne en fin løsning rundt subben for å skjule skruene til subben. Var meningen lokket skulle ligge helt inntil subben, men fant ut at det blir umulig å få ut lokket når subben står der.

Har planlagt en stål eller alu list over skjøyten på lokket, så da blir det sikkert en ring i samme greiene rundt subben. Vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strakk du et laken over/rundt før du støpte?
Hvis du ser på det bildet litt lenger opp i tråden med begge lokka på, der det ene er med fiber på og det andre er blått. Det blå er høyttalergrill-stoff som er stiftet strekt og stiftet fast, og så penslet med polyester. Etter det er det bare å kjøre på med fiber.

Da er jeg ferdig med glassfiberen på andre sida også, har brukt dagen i dag til å skjære vekk fiber som stikker ut på uønskede steder.

En liten smakebit:

IMG_1165.jpg

Sett forfra:

IMG_1166.jpg

Gleder meg som en unge til dette blir ferdig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. men hvor mange watt er subben på ?

Bare en liten kommentar: En bass kan ikke være på noen som helst watt. Den kan tåle en viss mengde effekt kontinuerlig og en viss mengde i korte seanser, men kan ikke være på noe som helst.

Og hvorfor er det egentlig viktig hvor mye en bass tåler, er det ikke viktigere hvordan bassen låter?

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider