Gå til innhold

Golf stereo prosjekt.

Ranger emnet

Hole

Anbefalte innlegg

ditte blir pent .. men hvor mange watt er subben på ?

ps: bare behold cd:D ..

Subben er oppgitt på 1600w maks 400w RMS, tror den tåler mer effekt en det. Hvertfall i trykk-kammer. To-kanaleren jeg skal bruke er oppgitt på 685w RMS i bro.

CD'n din ligger å samler støv under disken, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skikkelig motiverende tråd:) Ser jo kjempebra ut.. Men har noen spørsmål siden det åpenbart ser ut som du har peil..

1. Når du har strekt tøy over tre-rammen din vil ikke denne "sige" noe når du pensler på ? Ser bare for meg at det da må være ett mareritt å få de to delene identiske/symmetriske ?

2. Hvordan fjerner du lukten som unektelig oppstår ved bruk av polyester ? Har kompiser der det ikke er behagelig å være i bilen selv 6 mnd etter prosjektet er ferdig..

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig motiverende tråd:) Ser jo kjempebra ut.. Men har noen spørsmål siden det åpenbart ser ut som du har peil..

1. Når du har strekt tøy over tre-rammen din vil ikke denne "sige" noe når du pensler på ? Ser bare for meg at det da må være ett mareritt å få de to delene identiske/symmetriske ?

2. Hvordan fjerner du lukten som unektelig oppstår ved bruk av polyester ? Har kompiser der det ikke er behagelig å være i bilen selv 6 mnd etter prosjektet er ferdig..

Peil og peil, er ikke ferdig enda. Bare å prøve seg frem, det er det jeg har gjort. Kikka litt rundt på nettet også.

F.eks www.alpine-usa.com på demobiler, Civic, der er det ganske detaljert med bilder på hvordan ting kan gjøres.

1. Prøver å strekke det ganske stramt, men at det siger en millimeter eller to er jo ikke umulig. Å få det helt symmetrisk på millimeteren skal godt gjøres.

Sikta og prøvde endel da jeg skulle plassere MDF-ringen til andre halvdel, så beint ut helt til jeg hadde igjen bakluka. Da fikk jeg plutselig noe mer å sikte etter, men da hadde jeg allerede hatt på polyester.

2. Lukta håper jeg forsvinner etterhvert, er ikke så ille nå syns jeg. Men kan jo hende jeg har blitt vandt til det drunk

Har ikke gjort noe i helga, skal ta de værste ujevnhetene i dag med glassfiber og så blir det klart til sparkling i morra eller onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Da var jeg ferdig

IMG_1362.jpg

Hmmmm, ble ikke helt som forventet.

Bilen er solgt og kjøper ville ikke ha fancy stereo, derfor ble det slik.

Så hvis noen har Golf 2 og vil ha nesten ferdig fancy stereo så er det bare å rope ut.

litt feil bilde eller? :hammer alacocaina

136,8db i 2006 2.plass (gatebil sept 06)

134,6db tror jg 3.plass (tv boden juli 07)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ett helt greit oppsett det der egentlig, kunne ha laget ett lokk over forsterkerene, men når jeg ga meg i går kveld var klokka nesten 12 på kvelden og jeg hadde vært på jobb siden 9 på morran.

Menmen, avtalen med han som kjøpte bilen var egentlig bare kasse til subben og ei trekt hattehylle. Så jeg laget dette til han istedenfor, fikk ikke betalt for det men, syns at ting ser greit ut når jeg leverer det fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Han har fått kvitt. på nesten kr. 32.000,- det er da veil. priser fra leverandør som står på dette og det er vel nesten ingen som selger til veil. pris lenger, men det er greit å ha tilfelle forsikringssak o.l.

Men kan jo utdype litt mer ang. pris da:

Forsterkere ca. kr. 5.000,- pr. stk.

Sub. kr. 3.300,-

Høyttalerer kr. 2.500 og 1.700 ca.

Kabler og koblinger ca. kr. 4.000,-

Og alt arbeid med kabeltrekk, bygging og justering er med på kvitt.

Reèl pris hvis det skulle kjøpes og monteres på butikken jeg driver er vel sikkert nærmere kr. 25.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er solgt og kjøper ville ikke ha fancy stereo, derfor ble det slik.

Så hvis noen har Golf 2 og vil ha nesten ferdig fancy stereo så er det bare å rope ut.

hvor mye skal du ha for dette da? mye styr å sette inn?

98- Subaru Impreza GT

x - 95- Volvo 850 T5

x - 87- VW Golf Gti 1,8 16v

x - 92- Honda Civic HB 1.5Lsi

x - 85- VW Golf Gti 1,8 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider