Gå til innhold

Nærlyset tok kveld

Ranger emnet

Islanwind

Anbefalte innlegg

så du trur ikkje eg har sjekka pæra? så enkelt er det ikke..

Fins det sikring som går kun til nærlyset da? er jo bare på høgre side det er gått.. og langlyset fungerer...

er tre ledninger tilknytta pæra.. hvor går de forskjellige.. jord, pluss..? og er det bare to av de som har med nærlys/kjørelys å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene pinnen er felles minus for de to glødetrådene i pæren.

De to andre er tipluss, og hver sin tråd, nær og fjernlys.

Om du ser i dekselet til sikringsboksen din, så er det bilde av hva de forskjellige sikringene er til.

Nærlyset skal være avbildet med en lykt (minner om de gamle sykkellyktene) med streker som skrår nedover foran \\\. Tipper det også står en 'R' der.

Sikringen er trolig rød, og på 10 ampere. Du ser lett om den er røket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey..

Den sikringen var det første eg sjekka.. Den var frisk...

Men etter det eg har fått med meg så er det plussen til nærlyset som er fucka.. siden langlys funker,og de har felles minus?

De pluss ledningene, hvor går de til egentlig...? hvor er de kobla til pluss?

Den ene pinnen er felles minus for de to glødetrådene i pæren.

De to andre er tipluss, og hver sin tråd, nær og fjernlys.

Om du ser i dekselet til sikringsboksen din, så er det bilde av hva de forskjellige sikringene er til.

Nærlyset skal være avbildet med en lykt (minner om de gamle sykkellyktene) med streker som skrår nedover foran \\\. Tipper det også står en 'R' der.

Sikringen er trolig rød, og på 10 ampere. Du ser lett om den er røket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider