Gå til innhold

oppbyggd hatt hylle?

Ranger emnet

Channah

Anbefalte innlegg

noen er som har bygd opp hatthylla i en 240? evt hvordan?

6x9 mine stikke så langt ned at jeg må gjøre d for å få plass til sub kassa rett under i bagasjerommet.

noen som har noen tips og bilder?

Mvh Ann-Cathrin

Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

noen er som har bygd opp hatthylla i en 240? evt hvordan?

6x9 mine stikke så langt ned at jeg må gjøre d for å få plass til sub kassa rett under i bagasjerommet.

noen som har noen tips og bilder?

Mvh Ann-Cathrin

kan jo evt frese inn hull i basskassa slik så at 6x9`n får et lite "hulrom" å ligge i... gjorde dette på de toførtiene j har hatt... der hadde j fjernet den gamle hatthylla, og bygd en ny en...

kan gi deg et tips....!

plukk ut den gamle hatthylla, skaff deg 12mm eller 22 MDF eller Sponplater, legg den orginale hatthylla opp den plata du har kjøpt, også tegner du av fra den gamle hatthylla og over på den nye plata... den funker helt greit! også trkker du opp den nye hatthylla med filt...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygde engang en ny hattehylle av sponplate og lagde en ring av spon for at 8" høyttalerne i hattehylla ikke skulle butte i basskassa. Det bel veldig tøft. Men det er så lenge siden at jeg ikke har bilder.

Det finnes vel også oppbyggingsringer for 6x9" høyttalere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la du den av sponplate oppå den orginale da eller?

d jeg har tenkt er å lage en plate i spon som skal ligge på skrå oppå den hatthylla som er der. men jeg vet liksom ikke helt hvordan. er så vanskelig med mål og sånn. prøvde å få d til i papp igår, men d ble ikke helt som jeg hadde tenkt.

Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la du den av sponplate oppå den orginale da eller?

d jeg har tenkt er å lage en plate i spon som skal ligge på skrå oppå den hatthylla som er der. men jeg vet liksom ikke helt hvordan. er så vanskelig med mål og sånn. prøvde å få d til i papp igår, men d ble ikke helt som jeg hadde tenkt.

gjør som j sa, ta den gamle hatthylla di, legg den oppå den plata du skal skjære ut, så bruker du den gamle hatthylla som en mal (OBS! ikke klem den gamle hatthylla ned til den plata du skal skjære ut, bare legg den opp-ned så skjønner du hva j mener...), og vips, så har du en ferdig opptegnet hatthylla som passer på skrå over der den gamle hatthylla var...! bare prøv det j sier, så ser du at det virker...! har gjort dette 5-6 ganger på toførtier, fungerer ypperlig hver gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan oxo legge to treklosser under hatthylla det er det gjort på min

har rockford fosgate hattehylle jeg.... notin

volvo 240 85

senka 40 mm, 940 felger 15", 2.5" effektanlegg, netting grill+++

planer: bygge forgasser turbo, lakke hele bilen gul med plast og son styling, en vindusvisker i midten av ruta, eiker eller compomotive 17"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør som j sa, ta den gamle hatthylla di, legg den oppå den plata du skal skjære ut, så bruker du den gamle hatthylla som en mal (OBS! ikke klem den gamle hatthylla ned til den plata du skal skjære ut, bare legg den opp-ned så skjønner du hva j mener...), og vips, så har du en ferdig opptegnet hatthylla som passer på skrå over der den gamle hatthylla var...! bare prøv det j sier, så ser du at det virker...! har gjort dette 5-6 ganger på toførtier, fungerer ypperlig hver gang! :)

slettes ikke dumt :)

[ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i

[x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS

[x] VW Golf mk2 91´ 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.

så her har du bare tatt ut den orginale, brukt på den som mal, lagt den på plass igjen og lagt den av spon over på skrå? sitter dette da? eller må den festes på noen måte?

hvis du nå gjør som jeg sier, så behøver du ikke å stille de spørsmålene her... du skjønner hvordan hele opplegget med hatthylla virker når du har skjært ut en ny, med den gamle som en mal...! da du har plukket ut den gamle og brukt som mal, så setter du den IKKE på plass igjen... bare gjør dette først, og hvis du da ikke skjønner eller forstår hvordan du skal feste den, så får j komme å hjelpe deg med det tror j...! :rolleyes:

dette er lett som bare det, tro meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider