Gå til innhold

delebil anyone? kræsja 740 tic

Ranger emnet

Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

Når jeg så overskrifta, trodde jeg du skulle linke hit:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/05/31/433341.html

Au, den så ikke god ut. Tror ikke føreren merket så mye... Til og med motor og gir lå ved siden av bilen, da har det nok smelt bra. R.I.P. både Volvo og fører.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ulykken var stygg ja. Hvis man ser på bildet til Moss Avis har er faktisk kupeen ganske intakt i forhold til kreftene som har vært i sving.

http://www.moss-avis.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050601/NYHET/220040244

På bilder jeg har sett av andre møteulykker med lastebil er kupeen revet i filler. Men desverre er G-kreftene i en slik kollisjon altfor store for et menneske å klare. Farten går jo fra 80km/t til -75 eller no på ekstremt kort tid.

Det værste med denne ulykken er at den hadde vært avverget om det hadde vært bygget firefeltsvei for 10-15 år siden som det burde ha vært gjort. Politikerne burde ha dårlig samvittighet her.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ulykken var stygg ja. Hvis man ser på bildet til Moss Avis har er faktisk kupeen ganske intakt i forhold til kreftene som har vært i sving.

http://www.moss-avis.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050601/NYHET/220040244

På bilder jeg har sett av andre møteulykker med lastebil er kupeen revet i filler. Men desverre er G-kreftene i en slik kollisjon altfor store for et menneske å klare. Farten går jo fra 80km/t til -75 eller no på ekstremt kort tid.

Det værste med denne ulykken er at den hadde vært avverget om det hadde vært bygget firefeltsvei for 10-15 år siden som det burde ha vært gjort. Politikerne burde ha dårlig samvittighet her.

Ja, faktisk.. Ser ut som sikkerhetsburet funker bra.. men det hjelper jo som sagt ikke stort med tanke på hvilke krefter som er i gang her..

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til topic: Så plutselig at det var en B230FT fra 940 som sto i den delebilen der... Da er vell ikke prisen på 14k så veldig ille..? Bare motoren er jo verd over 10k sålenge den ikke har kjørt jorda rundt tre ganger... Og sålenge den står i bil er det jo piece of cake og montere den i 240'en eller...? Bare flytte alt av ledninger over...

Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til topic: Så plutselig at det var en B230FT fra 940 som sto i den delebilen der... Da er vell ikke prisen på 14k så veldig ille..? Bare motoren er jo verd over 10k sålenge den ikke har kjørt jorda rundt tre ganger... Og sålenge den står i bil er det jo piece of cake og montere den i 240'en eller...? Bare flytte alt av ledninger over...

Nesten.. fordelern på 940 sitter i bakkant på motoren å det passer ikke med torpedo veggen i en 240, men det er en 240 som er levert med det samme teningssystemet som en 940 men husker ikke hvem. Så du må bruken en 240 fordeler, splitteledningsnette, også er det en del små plukk..

Rett meg hvis jeg har feil :)

Volvo 240 Lazer blue

*Volvo 940 Turbo

*Volvo 740 Turbo

*Volov 745 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider