El_diablo Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 Skal gjøre en liten tjeneste for en bekjent og som betaling skal jeg kanskje få en Rockford Fosgate 12" et eller annet punch med kasse. Eneste jeg mangler er en forsterker. Skal kanskje bytte til meg en Rockford Fosgate 4.6x. Altså en slik... # 4-channel "RF" Amplifier # 4 x 30 Watts @ 4 Ohms # 4 x 60 Watts @ 2 Ohms # 2 x 120 Watts Bridged @ 4 Ohms # THD: 0.08% # Frequency Response: 20Hz - 20kHz # Signal to Noise: > 100 dB # Bridgeable # Dimensions (LxWxH, inches): 10-7/8 x 8-5/16 x 2 Fungerer den til å drive en RF punch 12"? Hvor mye er egentlig denne forsterkeren verdt brukt når den er et par år? Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 Skal gjøre en liten tjeneste for en bekjent og som betaling skal jeg kanskje få en Rockford Fosgate 12" et eller annet punch med kasse. Eneste jeg mangler er en forsterker. Skal kanskje bytte til meg en Rockford Fosgate 4.6x. Altså en slik... # 4-channel "RF" Amplifier # 4 x 30 Watts @ 4 Ohms # 4 x 60 Watts @ 2 Ohms # 2 x 120 Watts Bridged @ 4 Ohms # THD: 0.08% # Frequency Response: 20Hz - 20kHz # Signal to Noise: > 100 dB # Bridgeable # Dimensions (LxWxH, inches): 10-7/8 x 8-5/16 x 2 Fungerer den til å drive en RF punch 12"? Hvor mye er egentlig denne forsterkeren verdt brukt når den er et par år? Det kommer helt ann på hvilket punch element det er... Den forsterkeren er vel fra ca. 1996 tenker jeg og er ikke verdt mange kronene.. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Juni 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 Det kommer helt ann på hvilket punch element det er... Den forsterkeren er vel fra ca. 1996 tenker jeg og er ikke verdt mange kronene.. 4-500? Selv om den er noen år gammel fungerer den vel sikkert bra? Edit, subwooferen er en RF HX2 Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 Den forsterkeren der kommer mest sannsynlig til å ødelegge subben... den subben er ett beist som virkelig må ha mye mer effekt enn den amp`en klarer å levere.. Jeg hadde selv en av de "skikkelige" RF ampene fra 00-01 Power 800.4 brokoblet på 2 stk 8" punch Hx2 og de elementene kjedet seg... Ampen ga 1183 W RMS.... Jeg tipper at du enten brenner ampen eller subben (eller begge deler) hvis du gir på litt over tid med den forsterkeren der. Den er fin til å drive frontsett. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 Den forsterkeren der kommer mest sannsynlig til å ødelegge subben... den subben er ett beist som virkelig må ha mye mer effekt enn den amp`en klarer å levere.. Jeg hadde selv en av de "skikkelige" RF ampene fra 00-01 Power 800.4 brokoblet på 2 stk 8" punch Hx2 og de elementene kjedet seg... Ampen ga 1183 W RMS.... Jeg tipper at du enten brenner ampen eller subben (eller begge deler) hvis du gir på litt over tid med den forsterkeren der. Den er fin til å drive frontsett. Litt ot, men hvor mye power trenger du å gi disse elementene for at de skal virkelig yte egentlig? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 1500wrms + Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 4-500? Selv om den er noen år gammel fungerer den vel sikkert bra? Edit, subwooferen er en RF HX2 Tror du han er intr. i å bytte den mot en RF punch 120.2 forsterker? Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Juni 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 Er subwooferen så kraftig? Hva for en billig sak kan jeg bruke til drive den da? Her er subwooferen jeg skal få. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 spar deg opp ca 3-3500kr og kjøp deg RF Power (eller punch) 1501bd da har du krefter nok. Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Juni 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 Hva skjer hvis jeg ikke har kraftig nok? Ødelegger jeg den eller blir det bare dårligere lyd? Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 Hva skjer hvis jeg ikke har kraftig nok? Ødelegger jeg den eller blir det bare dårligere lyd? Såvidt jeg vet kan for lav effekt ødelegge enten forsterker eller element.. Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Juni 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 Se hva jeg fant... Her er en som driver 2 stk 12" RF elementer på den samme forsterker jeg henviste til. Men, kan jo være noen svakere da. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 Når du har fått et element som tydeligvis er såpass kraftig er det jo verdt og spare opp en stund å bruke det skikkelig, isteden for å brenne opp hele skiten? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Juni 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 Var en kompis som anbefalte denne. han drev en annen kraftig subwoofer med den. Fungerer den til RFèn? SAGA USC9975 http://www.mamut.com/dynabel/subdet294.htm Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 Som soundstream arosa skrev, så brukte han over 1kw på 2x8". Skal du drive denne skikkelig må du legge i noen kr. Funker ikke med billig forsterkere. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg