Gå til innhold

Sveise sperreaksling (bilde)

Ranger emnet

nnnneh

Anbefalte innlegg

Regner med at å legge sveisefuger overalt der jeg har markert med rosa skulle duge. skal gjøre det med en knust aksling som gikk i dass når jeg børna.. vil tro at det er akslingen markert med rødt som takka for seg?

nei skal ikke sveise i kronhjulet selv om det kan se ut som om jeg har tenkt det..

og skal såklart sveise samme mønsteret på andre siden av diffen..

innspill?

EDIT: BILDER ER IGJEN PÅ NETT. LIGGER I GALLERIET: SE I SIGNATUR! Mvh Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Regner med at å legge sveisefuger overalt der jeg har markert med rosa skulle duge. skal gjøre det med en knust aksling som gikk i dass når jeg børna.. vil tro at det er akslingen markert med rødt som takka for seg?

nei skal ikke sveise i kronhjulet selv om det kan se ut som om jeg har tenkt det..

og skal såklart sveise samme mønsteret på andre siden av diffen..

innspill?

diff.jpg

vill det ikkje bli ett helvette å kjøre med, med tanke på 100% sperre?

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. bilen min har rast bakaksling.. og den skal HJEM og jeg gidder IKKE å slepe..

2. å børne/sladde med sperr er jo genialt.. prøv det og du vil ikke tro du kjører en 240 på asfalt..

3. skal skifte til aksling med diffbrems, men først skal jeg ha det gøy :p

EDIT: back to topic.. FUNGERER det der noen mil? og hav er det som evt tar knekken på sveisen? mye gass eller skarp sving/mye fart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du til en brukbar sveis er det for oftest ikke sveisen som går, men stikkakslingene. Dem går som oftest av omtrent helt inntil splinesen.

Det som gir størst belastning vil jeg tro er når du svinger mye i lav hastighet med bra grep.

Og sveise der du har tenkt deg vil sikkert funke bra, har gjort det for min del flere ganger sombrero

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. bilen min har rast bakaksling.. og den skal HJEM og jeg gidder IKKE å slepe..

2. å børne/sladde med sperr er jo genialt.. prøv det og du vil ikke tro du kjører en 240 på asfalt..

3. skal skifte til aksling med diffbrems, men først skal jeg ha det gøy :p

EDIT: back to topic.. FUNGERER det der noen mil? og hav er det som evt tar knekken på sveisen? mye gass eller skarp sving/mye fart..

Du bør nok også fylle i med noe annet metall som er bra å sveise i eller så vil du bruke noe jævlig med pinner eller tråd.

På bilcrossbilene fyller man bare opp med noen skruer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipset.. skal legge i noen skruer som er såpass store at det neppe kan rotere inni der etterpå ;)

jeje.. gleder meg til å "fixe" bilen i morgen.. stakkars bilen har stått med full tank i en uke nå.. skammelig. skal ta noen bilder av hva jeg gjør så skal jeg sjekke hvor godt/dårlig det evt. måtte holde etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal bare tappe av olje (om det er noe der.. :p) og åpne. sveise, skru på lokket.. kjøre noen meter i ring og så fylle på olje om det holder...

Lønner seg å vaske litt godt inni der. bremserens og luft.

Er ikke alltid like stili å sveise i olje.

Forbered deg på at nå blir det ett helvete å dytte bilen hvis du må det noen gang.

Du må vel jekke den opp når du skal sveise (hvis du ikke har bukk),

da kan du snurre hjulene ett par runder og se om alt går som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal bare tappe av olje (om det er noe der.. :p) og åpne. sveise, skru på lokket.. kjøre noen meter i ring og så fylle på olje om det holder...

Fylle på olje med en gang..Ellers ryker jo kronhjuler og pinjongen..

Men det funker fint det som ovenfor..Sveis sammen planet og solhujl til det bilr en stor klump..Holder LENGE sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider