Gå til innhold

Sveise sperreaksling (bilde)

Ranger emnet


nnnneh

Anbefalte innlegg

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det et must med gass når man sveiser med mig på diffen eller går det bra uten??

 

Du kan evt. bruke rørtråd så slipper du gass, mn det er ikke å anbefale..

Om du sveiser med vanlig tråd uten gass, vil det bli oksidering og du får porer i sveisen.. "Den holder ikke musepiss" som læreren min ville sagt det da:D

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som en kompis av meg sa: "man må aldri fylle full tank, bytte plugger eller olje. da går noe til helvette"

 

Og det er HELT sant! Har slutta å fylle full tank jeg... ;) Plugger og olje må jo bare gjøres uansett...

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangla *en del* av de tannhjulene inni her ja..

P6010023.JPG

 

"Litt" metallspon som hadde festa seg i bunnpluggen. litt feil fokusering, kameraet greidde ikke å fokusere på denne lille tingen..

P6010018.JPG

 

Sånn skal bunnpluggen egentlig se ut..

P6010022.JPG

 

Her ser du alle de løse tennene vi mildt sagt måtte lirke ut av klokka.. ca 15 tenner totalt..

P6010024.JPG

 

Sveiset og klart, ble dårlig sveis for vi hadde ikke mulighet til å justere varme/mating individuelt på aveiseapparatet.. jalla kemppi ting.. måtte ha i noen bolter for å fylle sveisefugene som var unaturlig store siden mesteparten av tennene manglet. men det holder!..

P6010031.JPG

 

Sveiseapparatet.. :p (og sønnen til hu som eier dette fantastiske nedlagte bilverkstedet/viking. Min håndtlanger ;))

P6010025.JPG

 

 

Offtopic: men hvor mye er dette skiltet egentlig verdt? sånn ca halvparten av planken det er malt på?

P6030039.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

så lenge man gir gass røsker det jo ikke noe særlig..man merker det mest på tørr asfalt, i lave hastigheter, og spesiellt når man slipper gasser samtidig..

er jo bare å diffe seg rundt skarpe kryss etc :D

 

en kamerat og jeg satt og kjeda oss her for 14dager sia eller noe..så hva gjør man da? jo opp på bukken med en Capri med V6, fram med grommeste pinneapparatet, av med bakaksel lukket, sveis i vei :pimp

vi har tatt så mange dooonuts døm siste 14dagene:D overalt hvor man kan.. hehe :D

 

100% sperre = 100% morro

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge man gir gass røsker det jo ikke noe særlig..man merker det mest på tørr asfalt, i lave hastigheter, og spesiellt når man slipper gasser samtidig..

er jo bare å diffe seg rundt skarpe kryss etc :D

 

en kamerat og jeg satt og kjeda oss her for 14dager sia eller noe..så hva gjør man da? jo opp på bukken med en Capri med V6, fram med grommeste pinneapparatet, av med bakaksel lukket, sveis i vei :pimp

vi har tatt så mange dooonuts døm siste 14dagene:D overalt hvor man kan.. hehe :D

 

100% sperre = 100% morro

hehe.. ja ingen ting er som å ligge brei med som en 240 med turbo og 100% sperre :D alle som har prøvt 240 veit at det er noe dritt å sladde med på asfalt.. men med sperre :D:D :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg KNUST akslinga mi... men min var org da.. det bare sa PANG åsså var hele klokken MOST... hehe kan ta bilder når jeg får byttet..

 

men no skal sveisa spærra inn:D får se hva bilen duger til da:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja då va ej også medlem i knuse aksling gruppa. hehe..fyrst so låste klokka i akslingen sej...laga fine å koselige rondinga..skulle då ta veien til en større plass å kose oss litt..me en gong clutchen var ute so sa de *bang* kliiir poff poff..men men..fiksa bilen neste dag da :D tok faktisk berre 2 1/2 tima å bytte:P hehe..uten hjelp eller luft verktøy:P

 

står også heime sveist klikke på 264a også no til dagane..måtte berre utprøvast :D jevli arti, men kan vere farli til tide også..hehe

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår