Gå til innhold

Sveise sperreaksling (bilde)

Ranger emnet

nnnneh

Anbefalte innlegg

er ikke så vanskli å skjønne... to hjul som går likt uansett f..n vil helst bare gå en vei: RETT fram..... derfor det er så morro når en ska sladde å herje(børne osv)... men ellers... stort sett totalt ubrukelig....

ja...er logisk det! Derfor de på abs bremser begge hjulene bak likt, for å rette bilen opp, altså for å få den til å gå rett frem! Så viss de allti gjør det vil bilen understyre veldi..... Opphever liksom grunnen til å ha diff..=p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er ikke så vanskli å skjønne... to hjul som går likt uansett f..n vil helst bare gå en vei: RETT fram..... derfor det er så morro når en ska sladde å herje(børne osv)... men ellers... stort sett totalt ubrukelig....

Kommer jo LITT an på åssen man vil bruke bilen da :)

Jeg har kjørt mye nå, har helt slitte dekk bak og et er vått, null problem å kjøre feks hardt i svinger uten at den slipper....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har god erfaring med sveia sperre:P

knuste formange akslinger, måtte bare sveise sammen heile driten..

de som er de verste i grunnen er om du ikkje har 110% like dekk bake på bilen. er ikkje so godt å ha mykje folk i bilen med breide dekk. går bra rett framm, men sakte fart i sving so rister å hoppa bilen:P hehe

men har hatt de heilt greit med sveisa sperre i grunnen, er ikkje so jevli som folk seier. kan du å kjøre bil går de bra me sveisa sperre, kan du ikkje å kjøre bil, so ikkje sveis sperre utenom høgst nødvendi:P

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har god erfaring med sveia sperre:P

knuste formange akslinger, måtte bare sveise sammen heile driten..

de som er de verste i grunnen er om du ikkje har 110% like dekk bake på bilen. er ikkje so godt å ha mykje folk i bilen med breide dekk. går bra rett framm, men sakte fart i sving so rister å hoppa bilen:P hehe

men har hatt de heilt greit med sveisa sperre i grunnen, er ikkje so jevli som folk seier. kan du å kjøre bil går de bra me sveisa sperre, kan du ikkje å kjøre bil, so ikkje sveis sperre utenom høgst nødvendi:P

Takk for bra svar :)

Hvor mye tåler ca akslingene da ? jeg kjører med 103 hk og 175 dekker ....hehe

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjaaa, locked sin aksling holdt 650 mil med masse griskjøring (på tørr asfalt og) men den var rasa før vi sveisa den, og lå sikkert no mer tenner igjen i diffhuset.

Okay, takker for svar :)

Sperra holdt iallefall så jeg fikk bot idag

well :coplight

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skjedde??? fortell..

Hehe...lekte litt ved noen rundkjøringer og "underviste" noen venner osv. Vi holdt på der en stund og akkurat når vi stoppet like ved for å ta en pause kom onkel og sa at vi tydeligvis hadde fått masse klager... Men jeg visste jo at dem ikke kan gjøre noe fordi dem har ikke sett noe, så jeg hadde flaks med at dem bare kunne gi meg bot for dem "noe" slitte bakhjula :)

Bra dem ikke kom litt før, jeg tok noen sladder med kontraer i 50-70 med et bein ut av vinduet :hammer

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...lekte litt ved noen rundkjøringer og "underviste" noen venner osv. Vi holdt på der en stund og akkurat når vi stoppet like ved for å ta en pause kom onkel og sa at vi tydeligvis hadde fått masse klager... Men jeg visste jo at dem ikke kan gjøre noe fordi dem har ikke sett noe, så jeg hadde flaks med at dem bare kunne gi meg bot for dem "noe" slitte bakhjula :)

Bra dem ikke kom litt før, jeg tok noen sladder med kontraer i 50-70 med et bein ut av vinduet :hammer

hvor i særp herja dere henn da?

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjørte på sveisa diff i 1år:) vanvittig artig og det holder faktisk mye.. 1år er mye på 100% az... men så etter ett år bytta jeg motor til noe litt værre +++så røyk stikk aksler (konklusjon) den er grei på orginal motor men utover det må noe annet til:)

Helt enig, fungerer som faen ennå på min :)

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...
Til dere som klager på at det er ubrukelig, har dere prøvd det søl?

det går HELT fint ann å kjøre med, skriker å hopper litt i krappe svinger i lav hastighet, men fungerer som faan.....

Har ingen ærfaring på vinterføre, men kan tenke meg det er DRIT moro! :)

Edit: denna posten var vist litt gammal:P

Helt enig, min tålte ALT mye juling, var bare bedre på vinteren enn uten sperre også...

Det er ikke sperra det er feil med, men at folket som klager må lære seg å kjøre med det ;)

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider