Gå til innhold

Sveise sperreaksling (bilde)

Ranger emnet


nnnneh

Anbefalte innlegg

min holdt til bilen jekk i pressa..brukte flire sett med dekk, flaire motor fester og ein M46 girkasse..men aldri nåke meir bytting av kardang..rart at mellomakselen holdt..

 

var ein orginal 240 glt med grenrør og effektanlegg og filter..savner bilen mykje ja..aldri hatt ein so arti bil som den nei

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

så lenge man anser dekk som forbruksvare så er sperre fint det. Jeg fikk heller aldri prøvt dette om vinteren men har diffbrems nå og den slepper jo veldig lett så kan tenke meg at sperre må vere gøy..

 

muligens noe farlig etter landeveien på snø/is. men en fordel er at (med like dekk som er like mye slitt) så blir bilen veldig retningsstabil rett frem, litt slitsomt i sving da jeg ikke hadde servo og et knøttlite ratt.

 

EDIT: BILDER ER IGJEN PÅ NETT. LIGGER I GALLERIET: SE I SIGNATUR! Mvh Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt esabsperre på to biler, en på sommer og en på vinter.

Syns det er genialt med 100%, det er ikke så "farlig" som noen skal ha det til, heller tvert i mot. Har utrolig bra kontroll på sladdene (ikke skumle kontraer), kan kjøre utrolig hissig i svingene uten at ræva kommer fykende. Eneste som er dritt er dekkforbruk, og lavprofildekk. Hadde kjørt 6000km på esab da sommerhjula skulle på (215/40R16). Da var det noe dritt å snu, svinge skarpt osv. (hjulet hoppa), men på ballongdekk merker du ikke mye. Så da heiv jeg den av, men var aldri noen ulyder fra den, må si den var utrolig holdbar (Sveiste bare med MIG).

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt esabsperre på to biler, en på sommer og en på vinter.

Syns det er genialt med 100%, det er ikke så "farlig" som noen skal ha det til, heller tvert i mot. Har utrolig bra kontroll på sladdene (ikke skumle kontraer), kan kjøre utrolig hissig i svingene uten at ræva kommer fykende. Eneste som er dritt er dekkforbruk, og lavprofildekk. Hadde kjørt 6000km på esab da sommerhjula skulle på (215/40R16). Da var det noe dritt å snu, svinge skarpt osv. (hjulet hoppa), men på ballongdekk merker du ikke mye. Så da heiv jeg den av, men var aldri noen ulyder fra den, må si den var utrolig holdbar (Sveiste bare med MIG).

så sant så sant.. kontraen er jo den skumle. sladden kan du kontrollere men kontraen er ikke alltid like hyggelig å ha med å gjøre.. ta det fra en som veit det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

det som er ganske viktig om 100% sperr skal holde er sveisen er god nok, reingjøring er viktig. både før og etter (olje, sveiseperler o.l.)

er ein fordel å ta ut stikkakslingene, fordi når du sveiser i klokka vil akslingene bli varma opp og herdinga vil gå bort.

Er kjekt med 100% sperre på 240:)

1986 Volvo 240 2.3 Stv

1982 Volvo 360 2.3 Rcn u/2.4

1986 Volvo 360 2.3 Bilcross

1999 Hyundai Galloper 2.5 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjørte på sveisa diff i 1år:) vanvittig artig og det holder faktisk mye.. 1år er mye på 100% az... men så etter ett år bytta jeg motor til noe litt værre +++så røyk stikk aksler (konklusjon) den er grei på orginal motor men utover det må noe annet til:)

 

trenger ikke org motor en gang..

kverka ei sveisa sperre og ei m45 girkasse på en b21a jeg:driving

242

240 turbo diesel

240 turbo b21et

240 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveisadiff er gøy å spinne donuts og burnouts, men ikke mere. Bilen blir helt udugelig å kjøre med.. I Svinger vrir bilen seg.

 

Jeg skjønner ikke åssen folk kan si det, jeg kjører med sveisa sperre til vanlig og det er ikke det minste problem, går også fint å kjøre hard.

 

trenger ikke org motor en gang..

kverka ei sveisa sperre og ei m45 girkasse på en b21a jeg:driving

 

Tok du selve sveisa sperra eller akslingene ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke åssen folk kan si det, jeg kjører med sveisa sperre til vanlig og det er ikke det minste problem, går også fint å kjøre hard.

 

prøvde en 240 med sveisa sperre og den føltes det som gjrne ville rett fram i skarpe svinger.. var leit og kjøre.. sikkert du som er så vant til det.. eller kanskje man merker det mer/mindre hvis man har stive/myke dempere.. den jeg prøvde hadde gule just. koni med lesjøfors

 

 

leste noe om og putte i bolter/muttere og sveise fast. en kamerat av meg driver med bilcross og hadde sveisa sperre med bolter osv.. men den røyk.. kommer ikke til med sveis overalt+ at boltene/skruene blir most.. så etter det legger han bare i masse sveis og har aldri mer ryki ei sperre.. er bilen hans jeg prøvde som jeg syntes var litt lei i svingene.. den bilen har gått HARDT og lenge med den sperra nå.. i sommer husker jeg at han faktisk hadde på noen "bilcrosshjul" bak en liten stund som var relativt klistrete, men det sa ikke pang..

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke åssen folk kan si det, jeg kjører med sveisa sperre til vanlig og det er ikke det minste problem, går også fint å kjøre hard.

 

prøvde en 240 med sveisa sperre og den føltes det som gjrne ville rett fram i skarpe svinger.. var leit og kjøre.. sikkert du som er så vant til det.. eller kanskje man merker det mer/mindre hvis man har stive/myke dempere.. den jeg prøvde hadde gule just. koni med lesjøfors

 

 

leste noe om og putte i bolter/muttere og sveise fast. en kamerat av meg driver med bilcross og hadde sveisa sperre med bolter osv.. men den røyk.. kommer ikke til med sveis overalt+ at boltene/skruene blir most.. så etter det legger han bare i masse sveis og har aldri mer ryki ei sperre.. er bilen hans jeg prøvde som jeg syntes var litt lei i svingene.. den bilen har gått HARDT og lenge med den sperra nå.. i sommer husker jeg at han faktisk hadde på noen "bilcrosshjul" bak en liten stund som var relativt klistrete, men det sa ikke pang..

 

Det du skriver om han bilcross duden der er akkurat det vi gjør også...

 

Å kjøre med sveisa er ikke det samme som å kjøre med vanlig sperre, men er bare en lett omvendig i kjørestilen det, men ja, bilen vil gjerne fram i svinger visst man feks har dårligere dekk framme, noe som ganske opplagt. Jeg er vant med det ja, men kjører jo også andre bilen som har vanlig sperre. Så lenge men er klar over at man har sveisa sperre og har normalt vett så er det ikke det minste problem...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår