Gå til innhold

Hvordan montere lamdasonde?

Ranger emnet

eirwave

Anbefalte innlegg

Hei.

Min lamdasonde var deffekt og jeg fikk i dag kjøpt ny. Men det viste seg at lamdasonden var montert inn i fronten av katalysatoren!

Og jeg har kjøpt et nytt effektanlegg til bilen min med en supersprint sport katalysator. Denne har helt sikkert ikke tilkoblingsmulighet for lamdasonde.

Så jeg lurte på. hvor skal jeg koble på lamdasonden når jeg får effektanlegget?

Har forresten en Golf 3 GTI 92 modell.

2003 VW Passat 1.9TDI STV

* 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt)

* 92, Golf GTI 8V (Solgt)

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Min lamdasonde var deffekt og jeg fikk i dag kjøpt ny. Men det viste seg at lamdasonden var montert inn i fronten av katalysatoren!

Og jeg har kjøpt et nytt effektanlegg til bilen min med en supersprint sport katalysator. Denne har helt sikkert ikke tilkoblingsmulighet for lamdasonde.

Så jeg lurte på. hvor skal jeg koble på lamdasonden når jeg får effektanlegget?

Har forresten en Golf 3 GTI 92 modell.

Skjær hull i eksosen med hull sag, så sveiser du inn en mutter som passer med gjengene på lamda'n.

Some people see the glass as half empty, some peole see the glass as half full, I just wonder who the hell is drinking my beer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjær hull i eksosen med hull sag, så sveiser du inn en mutter som passer med gjengene på lamda'n.

Litt dumt å måtte bore i et helt nytt supersprint effektanlegg :(

men jeg har bestillt en racing katalysator fra supersprint. Til min selvfølgelig. Håper denne er laget slik at det går ann å skru lamdaen nedi!

Noen som vet?

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er hull så stikker du bort til nærmeste eksosverksted e.l. og ber dem fikse det.. Da bruker dem en gjengetapp elns og skrur på plass lambdaen din..

Takker, men jeg fant ut i dag at det er laget hull og gjenge til lamdaen i supersprint sin kat erstatter som jeg har kjøpt. :)

Kan ikke få det bedre hehe

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider