Gå til innhold

dump spøsmål??

Ranger emnet


a-u-d-i_s-4

Anbefalte innlegg

hei på dere folkens!

 

har kjøpt meg en audi s4 helt orginl 2,2 turbo og har lyst på dump ventil,er det noen ulemper med det,må si jeg er helt grønn..og åssen typer får du har hørt mange forskjellinge lyder fra turbo biler ikke bare pysjjj vis dere skjønner hva jeg mener da???

 

takk for svar på får hånd!!

thewave.gif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på dere folkens!

 

har kjøpt meg en audi s4 helt orginl 2,2 turbo og har lyst på dump ventil,er det noen ulemper med det,må si jeg er helt grønn..og åssen typer får du har hørt mange forskjellinge lyder fra turbo biler ikke bare pysjjj vis dere skjønner hva jeg mener da???

 

takk for svar på får hånd!!

 

Nei du har jo mange forskjellige dumpventiler. Lydene på de forskjellige burde du høre før du kjøper evt. Lyden avhenger også av turbotrykket på motoren. Fordelene ved det dersom man sette det rett før gasspjeldet er jo at du får bedre respons når du gasser på igjen fordi intercooleren ikke "tømmer" seg for luft slik som den stort sett gjør med org. dumpventiler(har jeg lest meg til en plass:)). Ulempene har jeg hørt er at idet den "dumper" lufta så registrerer luftmengdemåleren dette som "forubrukt" luft og gir litt mer bensin som kan gi litt ettertenning(?).

Men du kan med fordel sette på et åpent luftfilter, da får du også en slags lyd fra turboen kan man si :)

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du har jo mange forskjellige dumpventiler. Lydene på de forskjellige burde du høre før du kjøper evt. Lyden avhenger også av turbotrykket på motoren. Fordelene ved det dersom man sette det rett før gasspjeldet er jo at du får bedre respons når du gasser på igjen fordi intercooleren ikke "tømmer" seg for luft slik som den stort sett gjør med org. dumpventiler(har jeg lest meg til en plass:)). Ulempene har jeg hørt er at idet den "dumper" lufta så registrerer luftmengdemåleren dette som "forubrukt" luft og gir litt mer bensin som kan gi litt ettertenning(?).

Men du kan med fordel sette på et åpent luftfilter, da får du også en slags lyd fra turboen kan man si :)

 

Er det Luftmendemåler på audi sin 2,2 T motor da?..

 

Det du beskriver her er vel mest symtomet til 1,8 T motorene med LMM måler

 

Men noen som vet det kan vel skyte inn :)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Luftmendemåler på audi sin 2,2 T motor da?..

 

Det du beskriver her er vel mest symtomet til 1,8 T motorene med LMM måler

 

Men noen som vet det kan vel skyte inn :)

 

Dette har jeg absolutt ingen anelse om, men de fleste biler av nyere type har vel egentlig det :)

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk nå at da du slipper gassen, og gass-spjeldet lukkes dumper den luften. Så gass-spjeldet er lukket da den får for mye bensin... "bi-virkningene" av dump-ventil er forskjell til de fleste biler/motorer

 

Det som kan bli et større problem er at den får falsk luft igjennom dumpen da den står på tomgang, og har problemer og gå rent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk nå at da du slipper gassen, og gass-spjeldet lukkes dumper den luften. Så gass-spjeldet er lukket da den får for mye bensin... "bi-virkningene" av dump-ventil er forskjell til de fleste biler/motorer

 

Det som kan bli et større problem er at den får falsk luft igjennom dumpen da den står på tomgang, og har problemer og gå rent..

 

Det som ofte er anbefalt på motorer med lmm er jo twin piston dump ventiler.. Man unngår da falsk luft i systemet....

VW Golf g60 Rallye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår