a-u-d-i_s-4 Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 hei på dere folkens! har kjøpt meg en audi s4 helt orginl 2,2 turbo og har lyst på dump ventil,er det noen ulemper med det,må si jeg er helt grønn..og åssen typer får du har hørt mange forskjellinge lyder fra turbo biler ikke bare pysjjj vis dere skjønner hva jeg mener da??? takk for svar på får hånd!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 hei på dere folkens! har kjøpt meg en audi s4 helt orginl 2,2 turbo og har lyst på dump ventil,er det noen ulemper med det,må si jeg er helt grønn..og åssen typer får du har hørt mange forskjellinge lyder fra turbo biler ikke bare pysjjj vis dere skjønner hva jeg mener da??? takk for svar på får hånd!! Nei du har jo mange forskjellige dumpventiler. Lydene på de forskjellige burde du høre før du kjøper evt. Lyden avhenger også av turbotrykket på motoren. Fordelene ved det dersom man sette det rett før gasspjeldet er jo at du får bedre respons når du gasser på igjen fordi intercooleren ikke "tømmer" seg for luft slik som den stort sett gjør med org. dumpventiler(har jeg lest meg til en plass:)). Ulempene har jeg hørt er at idet den "dumper" lufta så registrerer luftmengdemåleren dette som "forubrukt" luft og gir litt mer bensin som kan gi litt ettertenning(?). Men du kan med fordel sette på et åpent luftfilter, da får du også en slags lyd fra turboen kan man si :) Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 Nei du har jo mange forskjellige dumpventiler. Lydene på de forskjellige burde du høre før du kjøper evt. Lyden avhenger også av turbotrykket på motoren. Fordelene ved det dersom man sette det rett før gasspjeldet er jo at du får bedre respons når du gasser på igjen fordi intercooleren ikke "tømmer" seg for luft slik som den stort sett gjør med org. dumpventiler(har jeg lest meg til en plass:)). Ulempene har jeg hørt er at idet den "dumper" lufta så registrerer luftmengdemåleren dette som "forubrukt" luft og gir litt mer bensin som kan gi litt ettertenning(?). Men du kan med fordel sette på et åpent luftfilter, da får du også en slags lyd fra turboen kan man si :) Er det Luftmendemåler på audi sin 2,2 T motor da?.. Det du beskriver her er vel mest symtomet til 1,8 T motorene med LMM måler Men noen som vet det kan vel skyte inn :) Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 dettew gjelder alle biler med LMM. til og med på wankel. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 Er det Luftmendemåler på audi sin 2,2 T motor da?.. Det du beskriver her er vel mest symtomet til 1,8 T motorene med LMM måler Men noen som vet det kan vel skyte inn :) Dette har jeg absolutt ingen anelse om, men de fleste biler av nyere type har vel egentlig det :) Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 S4 har luftMENGDEmåler. Nyere biler har luftMASSEmåler. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 S4 har luftMENGDEmåler.Nyere biler har luftMASSEmåler. Er ikke dette i prinsipp det samme? vil ikke problemet med at den får litt mer bensin når den slipper ut overtrykket uansett om det er masse eller mengde? Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 S4 har luftMENGDEmåler.Nyere biler har luftMASSEmåler. S4 har MASSEmåler... Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Husk nå at da du slipper gassen, og gass-spjeldet lukkes dumper den luften. Så gass-spjeldet er lukket da den får for mye bensin... "bi-virkningene" av dump-ventil er forskjell til de fleste biler/motorer Det som kan bli et større problem er at den får falsk luft igjennom dumpen da den står på tomgang, og har problemer og gå rent.. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 får den falskluft på tomgang, er det bare å stramme fjæra i dumpventilen. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Eller defekt på membranen på de billige. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallyegolf Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Husk nå at da du slipper gassen, og gass-spjeldet lukkes dumper den luften. Så gass-spjeldet er lukket da den får for mye bensin... "bi-virkningene" av dump-ventil er forskjell til de fleste biler/motorer Det som kan bli et større problem er at den får falsk luft igjennom dumpen da den står på tomgang, og har problemer og gå rent.. Det som ofte er anbefalt på motorer med lmm er jo twin piston dump ventiler.. Man unngår da falsk luft i systemet.... Siter VW Golf g60 Rallye! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wkz[L] Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 jeg syntes den sekvensuell dumpen...*vet ikke helt åssen det skrives* :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a-u-d-i_s-4 Skrevet Juni 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 hei,jeg har nå montert en dump,men syntes luden ble dårlig,dumpen er av typen force,lurte på om det går ann og få lik lyd som noen rally biler har???kansje et dumt spøsmål ikke vet jeg ,som sagt er helt grønn!!! men takk for svar :naaaws Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Dårlig med bar? Kjøp deg dump ventil som er lagd for og lage lyd er mitt råd.. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.