Gå til innhold

0->100 km/t ??

Ranger emnet


Audi80Sport

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe A4 1.8, noen som kan fortelle meg hva denne bilen hvor lang tid denne bruker på 0->100 kmt? Med filer og effektanlegg kan vel dette bedres?

Noen som vet om det er dyrere å forsikre en 1.8T fremfor en 1.8?

 

Edit: Tror vel den bruker en 11 sekunder + Effektanlegg gir ikke mange hestene av det jeg vet... Filer? presiser, skjønnte ikke hva du mente her!

 

Hei! Nå skal ikke jeg si dette sikkert, men jeg er nesten sikker på at det er dyrere å forsikre ca 163 turbohester fremfor ca 125 "vanlige" hester! Hvis bilen er 10 år eller eldre tror jeg i tillegg effektavgiftene er borte... (10% lavere avgift per år i 10 år fra den er ny)

 

Noen andre som kan backe opp dette eller rette det opp?

99 Mitsubishi 3000GT US-Spec selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meinte selfølgelig filter ja, slik som k&n, eller green filter.. Skal ha meg A4 ca 96-98 modell. Vurdere 1.8 vs 1.8T, lurer på hvor treg en 1.8 er i forhold til turbo, og hvor mye dyrere den er å forsikre, har hørt at forsikringsselskapet kun spør etter motorvolum..?

Når det gjelder potensialet er det naturligvis større i en 1.8T, men den koster..og en fint eksemplar, helst med quattro er vanskelig å finne.. derfor vurderer jeg å slå meg til ro med en godt utstyrt bil, men med 1.8 motor, men lurer på, er dette en treg bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke skal ha den til familiebil, prøv en S4. De begynner å bli billige, og har en helt annen motor enn en 1,8 med eller uten turbo. :)

1.8T er nokke en del dyrere å forsikre en 1.8 ja... vet ikke hva det koster å forsikre en 18. men, 1.8T koster ca. 10.000 med 50%

Det er ivertfall dyrere med S4... Hvis du i det heletatt får forsikret den :(

99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036

85' Mærche

 

X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meinte selfølgelig filter ja, slik som k&n, eller green filter.. Skal ha meg A4 ca 96-98 modell. Vurdere 1.8 vs 1.8T, lurer på hvor treg en 1.8 er i forhold til turbo, og hvor mye dyrere den er å forsikre, har hørt at forsikringsselskapet kun spør etter motorvolum..?

Når det gjelder potensialet er det naturligvis større i en 1.8T, men den koster..og en fint eksemplar, helst med quattro er vanskelig å finne.. derfor vurderer jeg å slå meg til ro med en godt utstyrt bil, men med 1.8 motor, men lurer på, er dette en treg bil?

 

Fattern har en 1,8 som jeg kjører relativt ofte. Nydelig bil å kjøre, men personlig synes jeg den blir litt for tam... Den er sterk på mellomregisteret, men når du passerer 4000-5 o/min avtar det gradvis. Blir liksom skuffa, så sprek er den ikke.

 

Fabrikktiden fra 0-100 er 10,5 sekunder. Har prøvd litt selv og gredd det på ca 11 sek.

 

Har du råd vil nok 1,8T være et bedre alternativ, uten at jeg har kjørt denne da..

(-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X

(-) 99 Opel Omega B 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da j skulle ha nye bil var j i gjensidige og spurte på a4 1.8 og 1.8T, forsikringa er det samma på begge dem der hvertfall...

Samma gjelder for passat med 1.8 og 1.8T

Bare og stikke til forsikringselskapet dittog undersøke!

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har min bil i Gjensidige på 20% bonus og betaler rundt 14.

har en a4 1,8tq og det er forskjell på den og 1,8 i pris. quattroen var dyrere enn uten.

 

har prøvd 1,8 og de bilene er ikke akkurat spreke, 1,8t er bedre men den er litt slapp orginalt til å være 150hk, men det fikser jo en chip enkelt. utroli forskjell. :)

 

har da 20 000 i kjørelengde da men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt spørs litt på hvem du prater med dette med forsikring faktisk, merkelig nok..

 

Som regel gir jo ord som "Turbo" og "GTI" røde tall hos forsikringsselskap, så rart at det er samme pris..

 

Effektannlegg og luftfilter er riktig ende å starte i når det gjelder trim, men alene så gir det nok ikke så mye effektøkning som folk liker å tro ;)

 

Men en litt annen effektkurve og respons vil det nok kanskje gi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Chip,luftfilter og effektanlegg er grunnleggende når det gjelder trim..

 

Fin lyd,bedre motor/gassrespons og litt mer power..

 

Om du ønsker videre økning er kammer er godt alternativ..

 

Lykke til :)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har A4 selv og har følgene råd til deg hvis du skal ha det..

 

- Helt klart kjøp 1,8T : En del dyrere og forsikre men helt klart verdt det med tanke på at du har muligheten til å shippe kjærre 50hk for noen lapper, samt at "vanlig" 1,8l blir tamt (har det selv)

 

- Enda mer klart, kjøp for all del 97model+ : 95-96 modellene har en sånn stygg kant nederst ved kanalene, så uten å kjøpe sideskjørt er det umulig å få lakkert bilen helt ned.. (har selv 96 grrrrrr)

 

utenom det ville jeg sjekket forstilling nøye før jeg kjøpte en a4, måtte bytte min nå, det var 10lapper..

 

Lykke til med kjøp av bil, tro meg, lytt til dissa råda her, jeg angrer meg grønn..

Er du blond og blind, da er du min ;p

 

- Audi A4 1,9TDI 2003 S-line

- Audi A4 1,8 1996 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår