Gå til innhold

Poleringsmiddel.

Ranger emnet

Åge

Anbefalte innlegg

Har prøvd litt forskjellig, men jeg etter at jeg prøvde AutoGlym, så holdt jeg meg til den. Kjøpte hele kofferten... Men man bør absolutt Gloss'e (hardvokse) etter å ha brukt Super Resin Polish. Smøre på og la stå en stund. Først da blir det skikkelig shine. Shampoen funker også bra. Holder greit på glansen.

Fåes kjøpt på BilXtra...

En kompis av meg bruker Meguiars. Funka greit den også hørtes det ut som. Lett og jobbe med, og god shine. Med den slipper man hardvoksen også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt Turtle litt før og når jeg bytta til Autoglym så kommer jeg ikke til å bytte tilbake. Lakkrens, Polish og Lakkforsegler så er det gøy å vaske bil etterpå. :)

Synes det var mye lettere å jobbe med Autoglym.....

VW-Audi forhandlere har ganske bra pris på det oxo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shadow_iX

Noen her som har erfaringer med Hagmans Glansvax?

Brukte det på bilen jeg hadde før, jeg var fornøyd jeg - men det er vel ikke den beste, hva er egentlig best i dag?

Eneste produktet fra Hagmanns jeg har prøvd er latmannsvoks.

Det levde ikke opp til navnet, for å si det jævlig mildt, makan til strev for å få det av er det lenge mellom hver gang denne skrotten her kjenner.

Det satt fast hvite flekker på plast- og gummidetaljer som jeg måtte bruke rødsprit for å fjerne, og selve poleringsjobben ga meg fremoverroterte skulderblader.

Er latmannsvoks fortsatt i salg, forresten?

Skulle gjerne gitt det i gave til en jeg ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk et av universets utallige små sammentreff!

Er ikke jg som har bygget bilen da, men han som gjorde kommer fra kongsberg, ikke så altfor langt fra larvik hvor den andre kommer fra. Historien sier at bilene ble ferdigbygget i løpet av vinteren for å delta på treff kommende vår.

Den "andre"(Chris sin 16V_T) ble visst ferdig først, men de visste ikke om hverandre før de møttes på treffet. Den andre vant og min kom på 2.dre. Neste treff ble det vice versa... dette er hva jg har blitt fortalt gjennom tidene og dette har blitt min "lære".

Hva som er den hele og fulle sannhet i denne historien er det vel ikke så mange som vet, men kanskje Chris her inne på forumet kan bringe lys over saken?

Jg synes Chris sin bil er RÅ spesielt med tanke på motorrom og effekt, men nu er jg i ferd med å utøve modifikasjoner i bilen fremdriftsredskap som skal gjøre differansen på dette området anseelig snevrere.

At han har valgt som utgangspunkt "familieversionen" med 4dører for han stå til rette for selv. :D

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider