Gå til innhold

Bilstereoshow/dBdrag CB Elektro på Teie (Tønsberg)

Ranger emnet

Earthquake

Anbefalte innlegg

Men morten: 2x15"+1700watt og 140dB? M*ngo!!! :) :bump -haha... det var hyggelig å få hilst på deg og Dag på lørdagen!! håper vi treffes snart igjen!

hehe, dårlige greier ja :D jeg dro jo 142,noe med 2x10 og en liten "1000 w" forsterker.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kanskje blir en tråd ang SQ med mye SPL? hehe... hva sier du Glenn? ikke heeellttt umulig bare dr*tt vanskelig..... kanskje Morel Pål har noe på lur? ellers syns jeg TL kasser er noe jeg skal se litt på... men Glenns "støtte vegg rører" :) (nærmeste beskrivelse jeg ser for meg) blir int å se.

Men morten: 2x15"+1700watt og 140dB? M*ngo!!! :) :bump -haha... det var hyggelig å få hilst på deg og Dag på lørdagen!! håper vi treffes snart igjen!

Det å forene SQ med høye lydtrykk er svært vanskelig, men selvsagt ikke umulig. Det viktigste er bare å unngå de vanligste feilene som 90% av showbyggerne gjør. Først og fremt trenger man høy følsomhet. Alt for ofte neglisjeres de lydmessige fordelene av den reserven man oppnår med følsomme elementer. Selv har jeg minst 96db følsomhet på subber, og nært 99db følsomhet på midbasser. Når dette nivåjusteres i forhold til mellomtone og diskant, sitter jeg igjen med en enorm dynamisk reserve der hvor det kreves mest strøm fra forsterkeren, nemlig midbass og dypbass.

Når det gjelder min kasse med selvjusterende Q, er dette egentlig ikke noe lydtrykk kasse, men fordelen med den, er at Q verdien øker med lydtrykk slik at elementet tåler mer juling, og kan spille litt høyere.

Vi styrer med ganske mye moro i dette firma, og lar oss ikke styre av konvensjonell tankegang, så det er ikke umulig at ulike typer utprøvinger vil resultere i spennede løsninger. Det vil bli eksperimentert med både horn og TL løsninger, samt annet i vår Rock n' Roll Super Mazda 323. :boxing yodude

he he

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bra lyd i sierraen hvertfall, hørte aldri i eskorten jeg, caddyen og caravellen var til tider plagsomt da det var umulig å høre musikk i andre biler, og prate med de som stod på siden.

Men sånnt må man bare regne med, det er showbiler, og de er på ett show, klart de vil spille høyt..

Enig med deg, det er bilstereoSHOW og da skal det showes, er lei av kjøpesenter utstillinger jeg for min del, digger at det skjer noe, blir liksom litt bitt av stereofeberen da :-) fikk masse nye ideer og ikke minst nye "venner" som man kan dele erfaringer med. Jeg syntes han med caddy var ålreight, han prata jeg mye med og han hadde peil på det han prata om, det skal jo showes litt, og til syvende og sist så var jo vi bare gjester på detta showet, jeg takker CB for at de gadd å gjøre det, vant ingenting denna gangen men fikk faktisk gode råd fra gutta der + fra alle andre. Så nå er det igang igjen, Helix her I come....... neste gang blire pokal på meg å..:pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å forene SQ med høye lydtrykk er svært vanskelig, men selvsagt ikke umulig. Det viktigste er bare å unngå de vanligste feilene som 90% av showbyggerne gjør. Først og fremt trenger man høy følsomhet. Alt for ofte neglisjeres de lydmessige fordelene av den reserven man oppnår med følsomme elementer. Selv har jeg minst 96db følsomhet på subber, og nært 99db følsomhet på midbasser. Når dette nivåjusteres i forhold til mellomtone og diskant, sitter jeg igjen med en enorm dynamisk reserve der hvor det kreves mest strøm fra forsterkeren, nemlig midbass og dypbass.

Når det gjelder min kasse med selvjusterende Q, er dette egentlig ikke noe lydtrykk kasse, men fordelen med den, er at Q verdien øker med lydtrykk slik at elementet tåler mer juling, og kan spille litt høyere.

Vi styrer med ganske mye moro i dette firma, og lar oss ikke styre av konvensjonell tankegang, så det er ikke umulig at ulike typer utprøvinger vil resultere i spennede løsninger. Det vil bli eksperimentert med både horn og TL løsninger, samt annet i vår Rock n' Roll Super Mazda 323. :boxing yodude

he he

mvh

Glenn

Her ser man hvorfor Glenn og Dag hjelper meg. Skjønner noe men ikke alt

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, ikke noe galt i det! jeg har selv deltat i dBDrag men bare vent så kommer jeg og skal gi deg litt konkurranse i dB neste år og blir for det meste med gammelt utstyr og ampe -men fornuftig og riktig dBmontering- :) Devil

Her lukter det 18" `ere lang vei...

Får jeg være med??? :boxing

Har noe lurt på gang jeg også... Men det vet du sikkert om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, dårlige greier ja :D jeg dro jo 142,noe med 2x10 og en liten "1000 w" forsterker.

Så hadde du en "standard" kasse også... Vi hadde aldrig stillt opp i ett db drag eller målt eller noe som helst. Fikk forsterker`n kl 22.30 på fredag å måtte kobble å styre litt på Cb også.

Så siden ting var som det var så var jeg i grunn relativt godt fornøyd.

Men vent til neste gang. Tror det blir noe høyere da.

Ps: Fikk vite av gode Huse at bare solskjemen gjorde 0.3 db. Å det manglet ganske så mye inni bilen siden den ikke er ferdig.

Vanlige peak i en golf 2 ligger på 52-54 Hz, men min lå på 60Hz.

Etterhvert skal det spille ganske så bra i bilen skal dere se! :aug: :fuckme2:

HE HE

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 stk SPL Dynamics og en Dig 1450, bra utstyr men kassa var litt feil...3" port (ehh bomma litt der ja hehe) fikk en del tips så ska klare over 140 på rudskogen....Har gjort avtale med CB gutta så jeg får hjelp til å justere inn og lage kasse som er riktig. De har tilogmed godkjent DB Utstyr så vi kan måle DB og få helt riktig kurve, eller no... DB :pray

Skal bytte til Helix DarkBlue 1000.2 den er helt rå, hørte den i caddyn, HELT SYKT.får snart feripenger :-) skal bli med i et nytt team som CB har, Team WILD. kuult,må bare få inn feripenga...

Skal love deg at du ikke blir skuffet når du kjøper Helixen!! Jeg har kjøpt den hos frode selv!

Til div andre:

Og hvis man ikke skulle få lov og spille høyt på et slikt arr, hadde det ikke vært jeg som hadde orket og være der! Med andre ord....DET SKAL VEKKES LITT OPPSIKT PÅ SLIKE ARR/SHOW!! yodude

Bra innsats frode! Stå på!

86 Bmw 325i

96 Toyota Carina E 1.8

98 Audi A4 1.9Tdi

[x] 86 Bmw 325i

[x] 85 Audi 100 2.2E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det arrangert lydkonkurranse eller bare db på CB ?

Vi i Acap bruker å ha Lydkonkurranse og DB Måling, da hender det at vi må be folk om å dempe seg i perioder da det forstyrrer dommerne .

Vi pleier starte DB målingene etter lyd delen er ferdig .

Men vi passer på å la folk få trykke på ellers forsvinner folk,

har sett flere ganger under lyd dømming at folk synes det blir så stille at de trekker mot døra .

Da er det bare vri opp så er de på plass igjen .

Vi må bare takke de folka som kan dette med å lage liv :pray

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det arrangert lydkonkurranse eller bare db på CB ?

Vi i Acap bruker å ha Lydkonkurranse og DB Måling, da hender det at vi må be folk om å dempe seg i perioder da det forstyrrer dommerne .

Vi pleier starte DB målingene etter lyd delen er ferdig .

Men vi passer på å la folk få trykke på ellers forsvinner folk,

har sett flere ganger under lyd dømming at folk synes det blir så stille at de trekker mot døra .

Da er det bare vri opp så er de på plass igjen .

Vi må bare takke de folka som kan dette med å lage liv :pray

Det var kunn db konk å utstilling på Cb.

Jeg å Peder var på Emma i skien nå sist og vi kom rullande inn med 24" felger å dro på litt inne i salen med rutene nede.

Anlegget spiller jo relativt bra så det kom mange folk rundt bilen, å kikket å hadde det gøy... Plutselig kom det er liten kar spretende fram å ba oss se te H¤%#¤& å skru ned lyden.. He he... Men men,,, Vi hadde det gøy så lenge det varte

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal love deg at du ikke blir skuffet når du kjøper Helixen!! Jeg har kjøpt den hos frode selv!

Til div andre:

Og hvis man ikke skulle få lov og spille høyt på et slikt arr, hadde det ikke vært jeg som hadde orket og være der! Med andre ord....DET SKAL VEKKES LITT OPPSIKT PÅ SLIKE ARR/SHOW!! yodude

Bra innsats frode! Stå på!

Kuult, ska til CB i dag å bruke feripengene min til en HELIX, detta blir nok en knall helg :-) nå skal det bli vellyd og trøkk i kjerra. Deilige dager om dagen gitt...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider