RuuDpus Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 Har fått hjelp til å stille inn anlegget i bilen min, og det har blitt ganske bra... fått noen hull i den tynne spinkle hattehylla mi, og det hjalp faktisk en god del ;) Bare en ting jeg lurte på.... Bassen min er så jævlig HARD i forhold til de andre kammeratene mine sine... jeg for min del syntes det er positivt, men er det forsterkeren som gjør at den blir så hard, eller er det elementet som gjør at den spiller sånn lyd? Sånn oppi mine ører så syntes jeg det er 100ganger bedre enn sånn "småmyk" bass, men mulig jeg tar feil;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kzn Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 kanskje du bare har en kraftigere sub da.... Siter - 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX x 1992 Opel Vectra A 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 men uansett så trenger du jo en kraftig forsterker for og få slaget... Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nlight Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 Kan vel være at du kjører 10" og kompisa dine kjører 12/15? evt at du deler på mye høyere frekvens enn venna dine.. jo høyere frekvens subben tar jo mere slåbass blir det Siter I like my women like i like my scotch.. 12 years old and mixed up with coke -03 Mazda 6 x93 Mazda 323 GT-R x91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 Har fått hjelp til å stille inn anlegget i bilen min, og det har blitt ganske bra... fått noen hull i den tynne spinkle hattehylla mi, og det hjalp faktisk en god del ;) Bare en ting jeg lurte på.... Bassen min er så jævlig HARD i forhold til de andre kammeratene mine sine... jeg for min del syntes det er positivt, men er det forsterkeren som gjør at den blir så hard, eller er det elementet som gjør at den spiller sånn lyd? Sånn oppi mine ører så syntes jeg det er 100ganger bedre enn sånn "småmyk" bass, men mulig jeg tar feil;) Høres ut som du beskriver lyden av lukket kasse kontra portet... Kan det stemme? Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Juni 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 Kan vel være at du kjører 10" og kompisa dine kjører 12/15? evt at du deler på mye høyere frekvens enn venna dine.. jo høyere frekvens subben tar jo mere slåbass blir det jeg har 12, men takk, tror du hadde svaret ;) jeg deler på 120 ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locdog84 Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 Har du lukket kasse? Siter 86 Bmw 325i 96 Toyota Carina E 1.8 98 Audi A4 1.9Tdi [x] 86 Bmw 325i [x] 85 Audi 100 2.2E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 Der har vi det nok ja.. dersom du deler såpass høyt, vil større deler av mellombassen produseres av sub`en. Dette gir mer "slåbass" enn om du hadde delt ved f.eks. 60 eller 80hz, grunnet større membranareal på elementet som gjengir "slåbass-området". Å generalisere så mye som å si at "12-tommere er kjappere enn 15-tommere" er og blir helt feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Er nok lukket kasse og høy delefrekvens som har noe å si der ja... Du får stille så det høres penest ut i dine ører :) Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg