Gå til innhold

jævla lastebil f**n

Ranger emnet

frank1982

Anbefalte innlegg

forrige fredag var jeg på vei til jobben som vanlig. på e6en mellom jessheim og kløfta la jeg meg i v. felt å skulle kjøre forbi en lastebil. Da jeg var på siden av den ble jeg møtt av et regn av småstein fra lasten til lastebilen. Det å stoppe en STOR lastebil midt på e6en er vel ingen enkel oppgave, så det gjorde jeg ikke... Skulle gjerne hatt et par ord med han. Neste så jeg kjørte inn i autovernet. Close Call... phu.. Da jeg passerte så jeg at har hadde skjønt hva som hadde skjedd og svingte inntil siden. Da hadde jeg allerede kjørt noen hundre meter og siden jeg allerede var forsinket stoppet jeg ikke. MEN jeg tok reg nr på dritten.

skadeomfang: frontruta er bare å kaste. sprekker overalt. div skader på panser og noe på frontlyker.

Hvordan kan jeg få erstatning? eller er det ikke mulig?

Formulerte et brev å sende dem der jeg forklarte hva som hadde skjedd og at jeg skulle se bort fra skadene utenom frontruta siden dette er en eldre bil. Jeg tilbøy meg til og med å montere den selv.

er det ikke sjanse i helvete? har jo ikke hørt et pip..

I`d rather push an Audi then drive a BMW

94 S4 STV

88 bx turbo diesel

88 bx GTI 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

forrige fredag var jeg på vei til jobben som vanlig. på e6en mellom jessheim og kløfta la jeg meg i v. felt å skulle kjøre forbi en lastebil. Da jeg var på siden av den ble jeg møtt av et regn av småstein fra lasten til lastebilen. Det å stoppe en STOR lastebil midt på e6en er vel ingen enkel oppgave, så det gjorde jeg ikke... Skulle gjerne hatt et par ord med han. Neste så jeg kjørte inn i autovernet. Close Call... phu.. Da jeg passerte så jeg at har hadde skjønt hva som hadde skjedd og svingte inntil siden. Da hadde jeg allerede kjørt noen hundre meter og siden jeg allerede var forsinket stoppet jeg ikke. MEN jeg tok reg nr på dritten.

skadeomfang: frontruta er bare å kaste. sprekker overalt. div skader på panser og noe på frontlyker.

Hvordan kan jeg få erstatning? eller er det ikke mulig?

Formulerte et brev å sende dem der jeg forklarte hva som hadde skjedd og at jeg skulle se bort fra skadene utenom frontruta siden dette er en eldre bil. Jeg tilbøy meg til og med å montere den selv.

er det ikke sjanse i helvete? har jo ikke hørt et pip..

kjipt har opplevd det samme, der med ungdommer som hang ut av en polo og kastet stein på bilen min...

prøv med trussel om politi annmeldelse..

det kan hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg passerte så jeg at har hadde skjønt hva som hadde skjedd og svingte inntil siden. Da hadde jeg allerede kjørt noen hundre meter og siden jeg allerede var forsinket stoppet jeg ikke. MEN jeg tok reg nr på dritten.

ville det ikke vært litt lurere å stoppe... jeg ville iallfall hatt mye lettere å forholde meg til en som stoppa og snakke med meg enn en som bare kommer å krever noe i ettertid.. men håper du får ny rute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lastebilsjåfør som ikke har sikret last og mister den på veien mister lappen! Akkurat det der er veldig strengt..

Men jeg ville prøvd å vært hyggelig først.. Siden du tydeligvis skal ha igjen så lite av skadeomfanget kan det jo alltids hende at lastebilsjåføren/firmaet er hyggelig og erstatter det.. Ingen vits med trusler hvis det ikke trengs :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg fortelle om en hendelse hvor jeg seriøst var i ferd med å ringe snuten..

dette skjedde 2 ganger med 2 forskjellige lastebiler på samme veistrekning i samme uke.. denne uken

1: jeg var på vei fra sandefjord til porsgrunn for å ta fagprøven mandag denne uken (som jeg besto) hvor jeg skulle kjøre forbi 2 lastebiler på E18 ved den brua i larvik.. da jeg var på siden av den bakerste lastebilen bestmte føreren seg for at han skulle kjøre forbi lastebilen forran seg så han blinka og la seg ut MENS JEG VAR DER!

jeg så faktisk i side speilet hans rett før han svingte uit.. jeg så hele trynet hans men han så ALDRI i speilet

jeg Sto selvsagt på bremsene og kom meg selvsagt unna det uten skade.. og jeg glemte selvsagt å tute...

det som er ille er at den lastebilen han skulle forbi som jeg nå endte bak (endte bak ettersom han som kjørte forbi brukte HELE faens forbikjørings saken på å komme forbi)

den lastebilen hadde åpen topp og store flisbiter.. disse bitene fløy på min bil helt fra larvik til forbikjørings saken etter de 2 høye broene for dere som er kjent..

2: på vei tilbake fra fagprøven (denne gang på tirsdag denne uken) så kjørte jeg bånn pine ut av telemarks porten (er det ikke det den forbanna tunellen på E18 heter i porsgrunn?) jeg kjørte forbi ca 4 lastebiler og noen personbiler..

det var en i en polo foranmeg som var halveis i ferd med å kjøre forbi en lestebil som selvsagt bestemte seg for å kjøre forbi lastebilen forran seg...

stakars damen i poloen sto på bremsene og jeg er temlig sikker på at hu traff baken på den lastebilen.. men ingen av de stoppet så er usikker..

igjen brukte denne lastebilen hele jævla resten av feltet påå å kjøreforbi og når den var forbi så lå den i samme fart som den den hadde kjørt forbi...

hvorfor må de ALTID kjøreforbi hverandre og skape nestenulykker?

slipper lastebilførere å se i speilene når de skal kjøre forbi?

som are og ordin whinet om.. "har dere så forbanna dårlig tid at dere MÅ komme 20seknder tidligere?"

er forbanna lei av lastebilfører i dette landet nå.. (han som nesten kjørte i poloen var faktisk svensk (regg).. men han første som nesten kjørte i meg var norsk (regg))

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når lastebilsjåføren stoppet til siden så var jo mulighetene store for at du hadde fått navn/telefonnummer osv av han, kanskje han tilogmed hadde tilbudt seg å betale det selv.

Men skjønner ikke hva du klager over, det er bare en uke siden det skjedde, du sendte et brev som mest sannsynlig ikke var hos dem før på mandag kanskje tirsdag. Saksbehandling tar laaaaang tid. Du kan jo prøve å ringe, hjelper ofte det. Men jeg ville ha ventet en ukes tid til før jeg begynte å mase.. Skjer det ikke noe så bytt ruta på verksted å send dem regninga.

husk å ta bilder av bilen før du gjør noe..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig.. Hater de £#&¤& lastebilene..

I rundkjøringer når e har vikeplikt så ser de deg komme men kjører alikevell bare fordi de har feite £¤%// biler.. Utrolig irriterende...

1991 Opel calibra (Solgt)

1985 Mercedes 190e 2.3 16v

2001 Peugeot 206 (Solgt)

1992 Bmw 318i Turbo (Eyecandy) (Solgt)

1991 Opel Calibra (Solgt)

1991 Toyota Mr2 (Solgt)

1991 Opel calibra (Solgt)

1990 Nissan 200sx s13 (Solgt)

2002 Opel Bertone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I rundkjøringer når e har vikeplikt så ser de deg komme men kjører alikevell bare fordi de har feite £¤%// biler.. Utrolig irriterende...

(IKKE bare rettet mot -CHRiS-, men mot alle som hyler mot lastebil sjåfører)

Må jo huske på at et vogtog er myyyye lenge enn en simpel person bil da og trenger lengre strekkning på å stoppe.

Jeg selv har lappen på slike doninger og jeg tar hensyn til slike i trafikken (kjører IKKE slike til vanlig, har bare lappen).

Dem trenger lengre strekning for å stoppe og det er mange idioter som sitter i en simpel personbil som tror (mener jeg) at en lastebil stopper like fort som den flisa dem selv kjører.

Samme hva folk mener så kommer vi ikke utenom at norge og reasten av kloden trenger slike som er villige til å ha det som et yrke.

Hvordan skulle det ha vært om det ikke fantes trailere?

Tenk litt på det før dere brøler ut om at dere hater dem.

Skulle det ha gått jernbane til hver eneste lager/butikk/bensinstsjon???

Dem som kjører motorsykkel tenker ofte også det samme om de som kjører vanlige biler.

Mange av bilistene tror faktisk at en motorsykkel stopper like fort som en tråsykkel.

Slik som mange bilister tror om laste biler.

Jeg har også lappen på tung sykkel, så jeg vet hvordan det er å ferdes i trafikken med forskjellige kjøretøyer.

Folk som bare kjører biler (klasse B) er faktisk de værste i trafikken, dem har ingen aning hvordan det er å sitte i en buss/lastebil samt å sitte på en motorsykkel i trafikken.

Det er dem som tror dem er "guder" i trafikken.

Men realiteten er at dem er de mest elendige til å kunne lese trafikken og kjøre deretter.

Det er sikkert mange som ikke liker å lese at dem "suger" i trafikken, men dette er realiteten.

De som kjører sykkel, buss og lastebil er de beste til å lese trafikken, for de er avhengi av å se langt frem, men når noe idioter absolut skal vinge ut rett fremfor en mc eller buss/latstebil så er det ikke mye den personen får gjort for å ungå smellet.

Regner med at jeg får pepper i fra folk nå, men det vil bare vise seg at at dem er ikke aktsom/oppmerksom i trafikken.

Man er ikke en Solberg/Schanche selv om man har lappen på kl.B.

Selv ikke om lappen er full av bokstaver.

Men å vise aktsomhet og årvåkenhet i trafikken, da har man kommet en god vei.

Hjelper ikke å ha kjørt i 200-300 på e6 for å være en god sjåfør, for det kan selv en 10 åring gjøre.

02 Caravelle tdi

84 Golf GTI (i deler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holder på å ta lappen på C selv nå.. og jeg har seriøst fått meg et par "hjertet opp i halsen" opplevelser mens vi har vært ute og kjørt!

rundkjøringer er de værste.. folk som klager på at lastebiler ikke holder vikeplikten, hehe.. husk på dette, du har vikeplikt fra VENSTRE i en rundkjøring..

seff syns jeg ikke noe om de som kjører tung bil, men driter i vikeplikter eller ikke ser seg for (som han ene det var snakk om av trådstarter..) men det betyr ikke at alle er like!!

så til alle dere som "haaaater" lastebiler, tenk litt over hvor dine bildeler du bestillte fra tyskland kommer fra!! 99% sannsynli så har de kommet med semi/vogntog så godt som hele veien!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gruslass skal faktisk kun sikres med at toppen på haugen e så langt foran at hvis det raser litt så renner det ikkje over kanten.. dårlig formulert sikkert, men det får no være..

har aldri opplevd at en lastebil har brutt vikeplikten for meg uten at eg har latt han gjøre det.. greit nok, noen ganger må lastebilene sinke folk på veien for å i det hele tatt komme deg av gårde, det går faktisk ganske seint både opp og ned i fart med sånne biler.. tenk på det, neste gang du skal benytte en luke foran et vogntog som kommer i 80.. det e ikkje klokt ka folk finner på :/

de vogntogene som kjører forbi har mest sannsynlig mange timers kjøring foran seg, då vil de etterhvert tjene en del på å kjøre forbi, samtidig som kanskje han som kjørte forbi har mindre last,. og dermed kan holde farten opp bakker mens han foran må kjøre i 20.. det utgjør en del over 9 timers kjøring.. hvis de bare skal et lite stykke e det veldig unødvendig å kjøre forbi, då blir det bare 20 sekunder spart..

forresten, "Kebab gud" det e ganske vanskelig å se i speilet om du har noen på siden av deg som du vil treffe hvis du legger deg over, særlig på vogntog.. lurte på en ting, du sa du lå bak et vogntog (i venstre felt ja) og kunne se i øynene til fyren at han ikkje sjekket speil? kan kanskje være en idé å blinke litt med langlysene i det du legger deg ut, i tilfelle han har tenkt å legge seg over sjøl.. men hvis han ikkje sjekker speilet så e det jo bortkastet..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv hatt 2 jævlig nestenulykker i rundkjøringer hvor jeg er i rundkjøringen men så kjører dem likevel, nesten kræsja begge gangene. Ene gangen måtte jeg bare gasse som faen og fortsette rundt en runde til eller så hadde jeg hatt en stor verksted regning nå...

Men mest av alt hater jeg syklister i 20 km/t i 50-soner... UGH!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg ikke liker, er når vogntog og lastebiler legg seg opp i rompa mi, slik at det eneste jeg ser i speilet er grillen hans.

Sjåførlæreren min fortalte at når han jobba i statens vegvesen, hadde dei vore på "utflukt" og på vei heim, hadde et vogntog gjort akkurat dette. Dei bremsa ned slik han måtte stoppe, og begynte å kjøre igjenn.

Men etter to km var han tilbake heilt oppe i rompa på dei.

Da var det rett inn på første stoppeplass å ta fra han lappen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil nå forsvare de norske lastebilsjåførene jeg da...

ettersom konkurransen har blitt mye hardere idet siste har disse fått et ekstremt press på seg til å gjøre alt de gjorde før på halvparten av tida...

jeg har kjørt mye og kan ikke huske EN stygg episode med en NORSK regga lastebil (og håper det er et godt tegn at jeg ikke er blitt tuta på ennå) :P

Men en helt annen ting er de utenlandsregga lastebilene, her har jeg opplevd mye jævelig, som å ha en helt oppi støtfangeren selvom jeg lå i 95+- i 80 sonen, og for en med rimelig fersk lapp og en unge i bilen er det IKKE morsomt tenk....

<offtopic>

Men er det en ting jeg HATER så er det syklister, midt i veien i 20km/t gjerne to i bredden selvom det er en finfin SYKKELSTI eller et fortau som er bedre asfaltert og bredere enn veien, blir rasende hvis du "kutter dem" når du blinker og svinger inn mens de tenker å kjøre forbi på HØYRE side :rolleyes: tror at de har samme retten som fotgjengere i fotgjengerfelt og at allle biler derav har vikeplikt for dem :P

Er jo kanskje en litt vel generalisernde utblåsning, for det finnes jo faktisk de blandt syklistene som enten kjører bil og vet hvordan det er, eller faktisk har en trafikkintelligens som strekker seg utover, av veien, av veien for her er JEG

</offtopic>

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider