Tommeliten Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Det finnes faktisk en del flinke lastebilsjåfører, men problemet er at det virker som om det er veldig mange som gir en god F i personbiler... To ganger tidligere i år så opplevde jeg at en lastebil byttet felt, uten å blinke rett foran meg.. Det var i bompengeringen i sandviken, for lokalkjente. Han svingte rett før midtrabatten/autopass-stolpene. . Er sikker uhyre vanskelig å bytte felt femti meter senere istedet.. Jeg måtte ihvertfall hive meg på bremsen for å ikke bli trykt inn i betongblokkene. All respekt til de som faktisk kjører svære lange biler. Det krever nok sitt på disse fine veiene vi har her til lands bla. Men rævhålene skulle mistet lappen... Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cbx750f85 Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 jeg vil nå forsvare de norske lastebilsjåførene jeg da...ettersom konkurransen har blitt mye hardere idet siste har disse fått et ekstremt press på seg til å gjøre alt de gjorde før på halvparten av tida... jeg har kjørt mye og kan ikke huske EN stygg episode med en NORSK regga lastebil (og håper det er et godt tegn at jeg ikke er blitt tuta på ennå) :P Men en helt annen ting er de utenlandsregga lastebilene, her har jeg opplevd mye jævelig, som å ha en helt oppi støtfangeren selvom jeg lå i 95+- i 80 sonen, og for en med rimelig fersk lapp og en unge i bilen er det IKKE morsomt tenk.... <offtopic> Men er det en ting jeg HATER så er det syklister, midt i veien i 20km/t gjerne to i bredden selvom det er en finfin SYKKELSTI eller et fortau som er bedre asfaltert og bredere enn veien, blir rasende hvis du "kutter dem" når du blinker og svinger inn mens de tenker å kjøre forbi på HØYRE side :rolleyes: tror at de har samme retten som fotgjengere i fotgjengerfelt og at allle biler derav har vikeplikt for dem :P Er jo kanskje en litt vel generalisernde utblåsning, for det finnes jo faktisk de blandt syklistene som enten kjører bil og vet hvordan det er, eller faktisk har en trafikkintelligens som strekker seg utover, av veien, av veien for her er JEG </offtopic> Sykklister faller mellom to stoler ja... En plage for bilister i veien, og en plage for fotgjengere på fortau............... Men i hvert fall i tett bytrafikk er det faktisk lite for biliene å tjene på å måtte TRØKKE seg forbi en sykklist fordi han holder noen få km/t mindre en det er mulig fram til neste kø... Når sykklister kjører i veibanen så har de samme rettigheter og plikter som andre kjørende, det er det mange som glemmer både av bilister og sykklister.... Når det gjelder "kutting" så er det klart at sykklister ikke har noen grunn til å klage om du i god tid blinker og de fortsatt kjører forbi på høyre side, men om du derimot tar igjen en sykklist som kjører i veibanen og så kutter inn forran, da har han all grunn til å bli irritert. Opplevde å bli skjellt ut av en kar for å ha sykkla gjennom rundkjøring så han måtte stoppe for meg, enda han kom fra høyre........ Påsto at jeg hadde jo pokker ikke lov til å sykkle i rundkjøringa... Enda jeg holdt samme fart som bilene, i hvert fall ikke mindre. Generellt vil jeg si at det bør utvises litt mer hensyn, fra alle sider. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Oki. Jeg tok det på Stjørdal og meråker trafikkskole. Intensivkurs på 2 uker. Fikk C på 13 dager. Kunne klart det på 9 dager om jeg hadde vært ferdig med kjøringen. Vil ha CE jeg også, men da må man kjøre semi og vanlig lastebil med henger. Var en del vanskeligere teori og nyttelastoppgavene var ganske vanskelig. Der kan du ha 7 eller 8 feil på teoriprøven. Klarer du ikke nyttelastoppgaven stryker du uansett hvor mange feil du har. Tror det hadde blitt for mye teori på meg på så kort tid. tidig.. jeg er opprinnelig fra stjørdalen ;) hehe! og CE er ikke noe stress.. faktisk veldig enkelt å kjøre med.. så lenge man husker på å ta seg litt bedre plass!! (med semi, må du ta deg mye mere plass..hehe) og teorien er ikke så ille den heller.. du kan ha 7 feil ja, men om du stryker på regningen, men består teorien, så trenger du bare regningen på nytt.. men om det er motsatt, så må du ta alt på nytt!(bare synd det koster 335,- uansett om det er hele eller bare regningen du må ta opp igjen!!!) det er værre med ADR`en enn med teorien på C og CE (selv om jeg måtte ta C teorien 3 ganger før jeg klarte den.. er ikke noen teoretiker jeg..hehe) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egiL! Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Sykklister faller mellom to stoler ja... En plage for bilister i veien, og en plage for fotgjengere på fortau............... Men i hvert fall i tett bytrafikk er det faktisk lite for biliene å tjene på å måtte TRØKKE seg forbi en sykklist fordi han holder noen få km/t mindre en det er mulig fram til neste kø... Når sykklister kjører i veibanen så har de samme rettigheter og plikter som andre kjørende, det er det mange som glemmer både av bilister og sykklister.... Når det gjelder "kutting" så er det klart at sykklister ikke har noen grunn til å klage om du i god tid blinker og de fortsatt kjører forbi på høyre side, men om du derimot tar igjen en sykklist som kjører i veibanen og så kutter inn forran, da har han all grunn til å bli irritert. Opplevde å bli skjellt ut av en kar for å ha sykkla gjennom rundkjøring så han måtte stoppe for meg, enda han kom fra høyre........ Påsto at jeg hadde jo pokker ikke lov til å sykkle i rundkjøringa... Enda jeg holdt samme fart som bilene, i hvert fall ikke mindre. Generellt vil jeg si at det bør utvises litt mer hensyn, fra alle sider. Helt enig.. I byen er det så som så og jeg synes det er greit at de da sykler på veiene.. Men når man er utenfor byen.. det er stoooor plass på fortauet, omtrent ingen fotgjengere og trangt på veien, hva er da såå ekstremt vanskelig med å fjerne seg å gjøre ALT mye enklere for alle? Siter [o] BMW 320i 87' (Parkert) [x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka) På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg