Ideal Skrevet Mars 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2003 Har sett en del forskjellige "exhaust flamer" sett til salgs. For meg ser det ut som en ganske enkel løsning, med en coil og en tennplugg, og av/på bryter som monteres i dashboardet, man monterer tennpluggen i bakerste potta? Så er det da - hvordan funker dette? Lager det gnist i bakerste potta og så antennes uforbrente gasser og rester av drivstoff som ikke er blitt forbrent? Såfall burde det vel ikke være vanskelig å lage sitt eget sett? Bare å hente seg en gammel coil på høggern? Noen som vet? Siter "The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994 "Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet Mars 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2003 ja du kan ha tennplugg i bakerste potta. Dette funker best på turbo-biler, som i utgangspunktet får for mye bensin. når du kjører på med masse bensin så tar du drepen på kat'n rimelig fort, så den kan det kanskje lønne seg og oppbevare i garasjen ;) nyere n/a biler med kat. sliter litt med å få no liv i slike flamer kits, da ECU'n (hjernen) er stilt inn på maksimal forbrenning, og lite slipper igjennom.. Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Turismo 3 Skrevet Mars 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2003 HARRY!!! Siter 88 Ford Sierra Rs Cosworth 2wd 75 Ford Escort MK2 RS2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RedFox Skrevet Mars 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2003 Vil man ikke oxo vræke backboxen over tid .. eller evt endestussen som sitter der ? Blir vel litt trøkk ? Siter 2001 Volvo V40 1989 Peugeot 205 1,9 GTI -> 16v (Banebil prosjekt) x 1992 Honda CRX Del Sol VTI (Solgt) x 1991 Ford Escort 1.6i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ideal Skrevet Mars 11, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2003 En kompis av meg mente følgende: -borr et 10mm høl i potta på øversida/sida, ETTER bakerste potte, men så langt fram at det ikke vises.. -så mårru tyne inn tennpluggen og lage gjengene as you go, evt. må du ha gjengeverktøy, noe du ikke får tak i :) -hook up en coil til pluggen og legg 12V-en til coilen via en bryter og vips! Flaming heaven! Det jeg lurer på er egentlig om man skal rigge pluggen i bakerste potta eller etter bakerste potta, altså tidlig i enderøret. Noen som vet? Siter "The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994 "Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Mars 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2003 Må ta det etter potta. Om du får en feil i systemet ditt og bensinen ikke tar fyr vil hele potta eksplodere om du fyller bensin i den. Tenk igjennom ALLE konsekvenser før du begyner med noe sånt som dette. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ideal Skrevet Mars 11, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2003 Hvis potta er full av bensin har man vel egentlig et alvorlig problem med bilen uanset... Men, da durer man pluggen i endestykket altså. Finnes det gjengeverktøy til dette, eller må man bare bruke rå makt? Siter "The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994 "Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Mars 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2003 Det er nok anbefalt å gjenge først... Mener å huske at tennpluggjenger er M14x1.25. En slik gjengetapp får du trolig låne på et bilverksted. En annen mulighet er å kjøpe en mutter med desse gjengene og sveise den fast i røret... ( med et hull under slvsagt...:op ) Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet Mars 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2003 Det er ikke litt risky det her a? På den gamle mazda 929 en vi hadde så revna hele potta pga litt feiltenning så det kom bensin i eksos anlegget og antente Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumbo Skrevet Mars 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2003 På gamle bobla (-73 1303-S). hadde jeg hull tvers igjennom ene eksos ventilen. når det var mørkt kunne jeg se lyset fra eksosen i speilet...(tror det er merker i garasjen til oldingsene enda :D :D :D ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ideal Skrevet Mars 11, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2003 Det er jo et annet mere praktisk problem.. Blir man nødt til å borre hull til kabler og sånn? Må jo ha en pluggledning til den pluggen.. blir vel nødt til å borre høl? Siter "The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994 "Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Mars 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2003 Originally posted by Ideal Hvis potta er full av bensin har man vel egentlig et alvorlig problem med bilen uanset... Men, da durer man pluggen i endestykket altså. Finnes det gjengeverktøy til dette, eller må man bare bruke rå makt? Må ha dysa etter potta også. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ideal Skrevet Mars 11, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2003 Originally posted by Åge Må ha dysa etter potta også. Dysa? Trodde dette baserte seg på å antenne uforbrent bensin/avgasser som finnes i eksosen fra før? Siter "The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994 "Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Mars 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2003 Får ikke håpe det er så mye ubrent drivstoff i eksosen da. Er vel bare å prøve det. Funker det med bare plugg er jo det enkelt. De jeg har sett har i allefall dyse også. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Mars 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2003 Fungerer uten dyse oxo. Er en del gasser som kan antennes i eksosen. Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.