Gå til innhold

Exhaust flamer

Ranger emnet


Ideal

Anbefalte innlegg

Har sett en del forskjellige "exhaust flamer" sett til salgs.

 

For meg ser det ut som en ganske enkel løsning, med en coil og en tennplugg, og av/på bryter som monteres i dashboardet, man monterer tennpluggen i bakerste potta?

 

Så er det da - hvordan funker dette? Lager det gnist i bakerste potta og så antennes uforbrente gasser og rester av drivstoff som ikke er blitt forbrent?

 

Såfall burde det vel ikke være vanskelig å lage sitt eget sett? Bare å hente seg en gammel coil på høggern?

 

Noen som vet?

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du kan ha tennplugg i bakerste potta.

 

Dette funker best på turbo-biler, som i utgangspunktet får for mye bensin.

 

når du kjører på med masse bensin så tar du drepen på kat'n rimelig fort, så den kan det kanskje lønne seg og oppbevare i garasjen ;)

 

nyere n/a biler med kat. sliter litt med å få no liv i slike flamer kits, da ECU'n (hjernen) er stilt inn på maksimal forbrenning, og lite slipper igjennom..

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg mente følgende:

-borr et 10mm høl i potta på øversida/sida, ETTER bakerste potte, men så langt fram at det ikke vises..

-så mårru tyne inn tennpluggen og lage gjengene as you go, evt. må du ha gjengeverktøy, noe du ikke får tak i :)

-hook up en coil til pluggen og legg 12V-en til coilen via en bryter og vips! Flaming heaven!

 

Det jeg lurer på er egentlig om man skal rigge pluggen i bakerste potta eller etter bakerste potta, altså tidlig i enderøret.

Noen som vet?

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ta det etter potta. Om du får en feil i systemet ditt og bensinen ikke tar fyr vil hele potta eksplodere om du fyller bensin i den. Tenk igjennom ALLE konsekvenser før du begyner med noe sånt som dette.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis potta er full av bensin har man vel egentlig et alvorlig problem med bilen uanset...

 

Men, da durer man pluggen i endestykket altså.

Finnes det gjengeverktøy til dette, eller må man bare bruke rå makt?

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok anbefalt å gjenge først... Mener å huske at tennpluggjenger er M14x1.25. En slik gjengetapp får du trolig låne på et bilverksted. En annen mulighet er å kjøpe en mutter med desse gjengene og sveise den fast i røret... ( med et hull under slvsagt...:op )

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et annet mere praktisk problem..

Blir man nødt til å borre hull til kabler og sånn?

Må jo ha en pluggledning til den pluggen.. blir vel nødt til å borre høl?

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ideal

Hvis potta er full av bensin har man vel egentlig et alvorlig problem med bilen uanset...

 

Men, da durer man pluggen i endestykket altså.

Finnes det gjengeverktøy til dette, eller må man bare bruke rå makt?

Må ha dysa etter potta også.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

Må ha dysa etter potta også.

 

Dysa?

Trodde dette baserte seg på å antenne uforbrent bensin/avgasser som finnes i eksosen fra før?

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår