Gå til innhold

Ny type fotoboks! Nei å nei!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

mange fotobokser er det bare "skremme" blitz i. Bilder blir ikke tatt:) har selv vært ute for noen sånne.

når det lyser så er det tatt bilde ..

MEN! pga for mange bilder som blir tatt er det ca 40% som ikke fåt bot pga for mye arbeid..

blir du tatt av de digitale så får du bot.. blir du tatt av de gamle er det en mulighet for at du slipper

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette har vært snakk om lenge !

Det var alltid mye konflikter om dette og personvern da dette var som å "forfølge" noen. Og ingen har rett på å vite hvor du skal hen.

Ser ut at de da har klart å få dette igjennom... Norge er et land bygget opp av kapitalsvin og stortinget er bare et stort skuespill for folket.

Er vel snart på tide med noen justidsmord sombrero

Vil bare rette på litt.

Dette visste vi jo fra før.. Dette er bare prøveprosjektet, det var jo allerede klart at det skulle tres igang.

Men, sjansen for at prøveprosjekt går over til statens "payroll" er vel ganske høy...

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha forstått det slik at alle blir tatt bilde av ved den første boksen uansett hastighet. Og hvis man kjører for fort ved boks nummer 2, så blir man tatt bilde av igjen. Deretter går man tilbake for å finne deg igjen ved boks 1, også regner man ut hastigheten utifra dette.

Høres ut som mye jobb, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo sett nok eksempler før på at ordet "prøveprosjekt" ofte brukes på saker som skaper stor debatt, for på den måten å snike dem inn uten at noen lager bråk av den tro at det skal forsvinne igjen kort tid etterpå.

Bomringen i Oslo har jo for eksempel også status som et prøveprosjekt, som nå har blitt forlenget for fjerde gang, den skulle jo egentlig vært fjernet for nærmere ti år siden...

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha forstått det slik at alle blir tatt bilde av ved den første boksen uansett hastighet. Og hvis man kjører for fort ved boks nummer 2, så blir man tatt bilde av igjen. Deretter går man tilbake for å finne deg igjen ved boks 1, også regner man ut hastigheten utifra dette.

Høres ut som mye jobb, men..

Ikke når maskinene leser skiltene for deg, og legger 2 og 2 sammen. De som kjører for fort kommer da sikkert opp i en egen que... Men men, når driter jeg i det for uansett hvor mye vi sipper og hyler her så kommer vi nok ikke noen vei.

Eneste jeg kan si at jeg støtter de bøndene som har baller nok til å rive de ned igjen fullt ut ! sombrero

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som vil skje no, e at de som til vanlig ligger i 70 i 80-en og bremser ned til 60 foran fotoboksene, no vil ligge i 50 på hele strekket mellom de 2 boksene, for å være sikker på å bli tatt.. det e eg 100% sikker på

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fotoverden har de jo blitzer som blir utløst av en annen blitz. Disse er såpass kjappe at det ville funka å montert en slik ved siden av skiltet, eller for eksempel istedetfor tåkelys. Da vil det jo funke som en motblitz slik at fotoboksen får kun et hvitt bilde. :rolleyes:

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen burde vel ta patent til en elektrisk/hydraulisk skiltskifter/bretter snart hvis dette fortsetter :rolleyes:

du gav meg en ide thumpsup kunne kanskje gjort noen kroner på en slik en.. Tipper den som evt tar patent på noe slikt får en tøff oppgave gitt, men kan jo fint selge den uten å ta patent på den, selv om den da garantert vil bli kopiert etter en stund.

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å stemme bort disse politikerne som sitter å vedtar dette ved neste valg?

Kanskje litt off topic men....

`93 Sierra 2,0i clx (For tiden med ett stort hull i motoren)

2005 - Opel Movano 2,5 CDTi Aut. Mottatt 25 Juli- 05.

x `01 Citroen Jumper "Den Franske Baguetten" --> Solgt

x `87 Sierra 2,0 --> Solgt

x `90 Sierra 2,0 --> Vraket/spiker

x `01 vw LT 35 --> Solgt/firma

x `93 Golf 1,8 ---> Solgt

x `84 340 ---> Vraket/spiker

x `87 626 ---> Solgt

x `84 929 ---> Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste om disse boksene for en stund siden. slik jeg skjønte det måler de snittet mellom de to boksene uavhengig om du ble tatt ved den første eller ikke. bilen din blir registrert ved passering uansett... måler vist akselavstand og vekt eller noe for å kjenne deg igjen ved neste boks..... kjipe greier

Lenke til kommentar
Del på andre sider