Gå til innhold

Bassen bosatt seg på høyre side?

Ranger emnet

j0k3r

Anbefalte innlegg

Når jeg stiller lyden over til høyre side, fra spiller'n, så spiller basskassa og da er det masse bass i 6x9"..

Men når jeg stiller lyden over på venstre side, så kommer det ikke bass fra basskassa og nesten ikke bass i 6x9"..

Hva har skjedd?

Jeg har brukt 3 forskjellige spillere, så det er nok ikke noe instillinger på spiller'n heller..

Noen som har peil?

* 00' Mercedes-Benz 220 CDI

* 89' Volvo 240 sedan

[x] 86' Volvo 240 stv

[x] 84' Mercedes-Benz 190E

[x] 90' Opel Omega A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg stiller lyden over til høyre side, fra spiller'n, så spiller basskassa og da er det masse bass i 6x9"..

Men når jeg stiller lyden over på venstre side, så kommer det ikke bass fra basskassa og nesten ikke bass i 6x9"..

Hva har skjedd?

Jeg har brukt 3 forskjellige spillere, så det er nok ikke noe instillinger på spiller'n heller..

Noen som har peil?

Kan være signal kabelen fra spiller til forsterkern du bruker til subben(e).

Sjekk at den er skikkelig tilkobla begge steder evnt. prøv men en annen signal kabel du vet 100% sikkert funker.

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har en forsterker som driver 6x9 med en på hver kanal så er det stillingen for mono/stereo som står på mono (brokobling) da er det bare den ene ingangen som sender videre signalen til de 2 kanalene.... da får du en lignende symptom ved å koble signalen på begge inngangen... :rolleyes:

skal du "feilsøke" videre er bare å bytte om høytalerkablene med hverandre og da utelukker du muligheter for defekt element... anyway: 99,9% sikker i feilen pga mono/stereo velger... sombrero

lykke til!

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså.. 6x9" er koblet på spiller'n og det er forskjell på bassen i 6x9" også, fra venstre til høyre..

Kan det være signal kabelen som ikke er helt bra da?

* 89' Volvo 240 sedan

[x] 86' Volvo 240 stv

[x] 90' Opel Omega A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså.. 6x9" er koblet på spiller'n og det er forskjell på bassen i 6x9" også, fra venstre til høyre..

Kan det være signal kabelen som ikke er helt bra da?

okei, men ikke signal kablen da "signalen" er allrede der i spilleren. Ville sett over koblinger som ruudpus sier og vær sikker på at du bruker riktig høytaler utgang, da de fleste spillere har 4 kanaler så vil du få en sånt symptom når du feks bruker +utg fra 2 forkjellige kanaler, det "trikset" brukte vi før for å få en senter kanal...

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg sånn at jeg bruker litt div. spillere da, fordi jeg ikke har min egen enda..

Men den har hvertfall vært sånn på¨2 forskjellige spillere...

kan godt hende jeg har kobla feil bak på spiller'n..

Skal sjekke når jeg kommer hjem..

Men kan liksom ikke se HVOR jeg kan få kobla feil der..

For er jo 2stk hvite, og 2 stk røde innganger, og jeg bruker jo seff en av hver, de som står over hverandre... menmen :rolleyes:

* 89' Volvo 240 sedan

[x] 86' Volvo 240 stv

[x] 90' Opel Omega A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt om på ledningene på den ene av de to 6*9". Dersom det ikke funker, sett den på plass hvor den so, og bytt på den andre. Så skal det hele løse seg;)

Var samme problem i min søster sin bil.

Mvh

Simon

Da var vi igang:)

2*Kicker S15L7"+KX2500.1 på 2680wrms=?

Time will tell;)

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=961564#post961564

Lenke til kommentar
Del på andre sider