Gå til innhold

Blir litt irritert

Ranger emnet

The Edge

Anbefalte innlegg

F**n , jeg blir litt provosert av at disse j***a fotballproffene tror de eier hele verden, og gjør som de vil: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=105092 Enten gir han faen, eller så er han for dum til å forstå trafikkreglene..

Og i reportasjen står det at han skrev ut bot uten å nøle.. Ja, hvorfor i allverden skulle han nøle med å skrive ut bota.. Omtrent som at denne forvokste dritungen skulle være hævet over norsk lov..

Undres på hva som hadde skjedd dersom jeg kom kjørende i en gammel bil, og bulket bort i denne?? Ville det ha fått noen konsekvenser for eieren av ferrarien i og med den står feilparkert?? Jeg mener, dersom to biler koliderer på en smal vei med pasasje for bare en bil, så blir vel den som påviselig sto i ro fritatt, men hvordan ville det blitt i dette tilfelle dersom feilparkeringen skaper en farlig situasjon i trafikkbildet som kan føre til sammenstøtet??

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Billig reklame kaller jeg det der. Han ble sikkert bedt om å sette "den flate Fiaten" akkurat der under besøket sitt, bare for å lage litt oppstyr.

Kan jeg få slik omtale for mitt firma (ikke att jeg har ett) i VG for 500 spenn, så er jo det råbillig. Banken er jo nevnt med navn, og det er ikke en negativ omtale av dem.

"Smart move" av banken å utnytte situasjonen på den måten.

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Billig reklame kaller jeg det der. Han ble sikkert bedt om å sette "den flate Fiaten" akkurat der under besøket sitt, bare for å lage litt oppstyr.

Kan jeg få slik omtale for mitt firma (ikke att jeg har ett) i VG for 500 spenn, så er jo det råbillig. Banken er jo nevnt med navn, og det er ikke en negativ omtale av dem.

"Smart move" av banken å utnytte situasjonen på den måten.

mvh

Ja, det kan jeg være enig i, det kan jo være et pr stunt det hele, men det er så typisk for disse som kommer seg oppover i fotballen, at lover og regler, og vanlig solkeskikk ikke er noe å bry seg om.. Nå har jo jeg aldri vært noen kjendis, så jeg vet ikke om det finnes forhold som forsvarer slik oppførsel, men jeg synes det er påfallende ofte man ser fotballspillere i slike situasjoner. Nå liker jo selvfølgelig media å skrive om disse, men det er da mange andre kjente og mye omtalte personer som ikke oppfører seg sånn..

Jeg går i hvertfall ikke til den banken på grunn av denne typen oppmerksomhet.. Heller motsatt..

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at kr 500 i bot merkes jo ikke i det hele tatt for den typen skapninger. Nesten så bøtesatsene burde vært en prosentsats av årsintekten eller noe.. Da kunne overtredelser av reglene ha svidd tilsvarende for disse. Men men, det hadde kanskje ikke vært riktig heller, jeg vet ikke..

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

journalister er noen rare dyr, vel, for tabloid aviser å slikt...

når vi fikk en full fyr som prøvde å sparke inn døra vår, så brøyt seg inn i leiligheten under oss hvor leieboerene ligger og sover, for så å bli taua bort av purken, når han kom i polti bilen begynte han å sparke polti folka...

det er verdt en liten notis i avisa på to linjer,

en kjent fotball spiller får parkerings bot er skikkelig førsteside nyheter!!

media er bare genialt...

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bot og bort. så kan han fotball klædden ta t-banen til inntauings tomta som alle andre..

jobba som parkeringsvakt et par mnd for noen år tilbake. rekorden er par og førti bøter på en dag.. så ikke en halv strek i vg om det..

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og boten...... Den tok banksjefen og stakk i lommen.

(bilde i vg idag)

`93 Sierra 2,0i clx (For tiden med ett stort hull i motoren)

2005 - Opel Movano 2,5 CDTi Aut. Mottatt 25 Juli- 05.

x `01 Citroen Jumper "Den Franske Baguetten" --> Solgt

x `87 Sierra 2,0 --> Solgt

x `90 Sierra 2,0 --> Vraket/spiker

x `01 vw LT 35 --> Solgt/firma

x `93 Golf 1,8 ---> Solgt

x `84 340 ---> Vraket/spiker

x `87 626 ---> Solgt

x `84 929 ---> Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at kr 500 i bot merkes jo ikke i det hele tatt for den typen skapninger. Nesten så bøtesatsene burde vært en prosentsats av årsintekten eller noe.. Da kunne overtredelser av reglene ha svidd tilsvarende for disse. Men men, det hadde kanskje ikke vært riktig heller, jeg vet ikke..

The Edge

Men så er det jo det da, utenlanske beboere slik som han Rise står ikke i listene her i landet.

Norske myndigheter har ikke myndighet til å se hva folk tjener i sitt "hjemland", for dem betaler skatt dit og ikke til norge.

02 Caravelle tdi

84 Golf GTI (i deler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Edge

Hvorfor skal noen betale mer enn andre? De har jo gjort samme staffen som alle andre, så de skal betale mer fordi de har mer cash. Hmmm, blir litt feil spør du meg. Men skjønner hva du mener :)

'10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å grin, hadde dere tydd til idretten og ikke flaska og hadde tjent mange titalls milioner i året så hadde det vært i samme situasjon.

La fyren få leve sitt, og hvis folk tar boten hans for å få en suvernir, så la dem gjøre det. Er ikke dere som driter dere ut ved å dilte etter folk :scared

*-------*

mvh Erik

*-------*

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider