Gå til innhold

Dekk + Felg

Ranger emnet

Jokek

Anbefalte innlegg

Hvilke dekkdimensjoner anbefales?

Er det noen som har kjørt med både 16 tom og 17 tom og kan fortelle forskjellen. Har jo lyst på noen Polaris-kopier (17-toms), fortrinnsvis med 215 dekk.

Kjører jo med 185-65/15 nå, og har egentlig en oppfatning av at ett eller annet på 16-toms er den beste kompromiløsningen med tanke på komfort/sportslighet.

mvh

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Som sagt på andre tråder, har jeg de felgene med 225/45ZR-17 dekk. Kan si det slik at du merker til tider sporing!

Du vil også bli litt paranoid i begynnelsen (tok jeg felgen nå??).

Ellers henger det jævlig bra!

ps. jeg har ikke servo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Det går vel litt på viljen hvordan man oppfatter komforten etter å ha byttet dekk og felg kan jeg tenke meg.

Kunne tenkt meg galaxy 16-toms med 205 eller Polaris 17-toms med 205, men disse original-felgene er da avsindig dyre. Noe mindre enn 215 bør man vel ikke ha på eiker-polaris felgene.

Hvilke dekk man velger er vel også alfa omega med hensyn til sporing, men det er klart at 225 dekk sporer litt :-)

mvh

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel..

Jeg tror ikke det sporer like mye (drar like mye i rattet) om man har servo.

Ellers må jeg si det bare er på ene motorveien utenfor bergen jeg har merket dette (føles som å kjøre forbi stolper på en bro, under sterk vind).

Det er veldig dype spor på den veien, så det er forståelig.

Brostein kjøring er reine massasjen! rister som fan :-)

Men jeg ville ikke byttet tilbake! Jeg viille gjerne breddet bakdekkene og hatt 255 dekk bak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor du bor jeg men hvis du ikke bor langt unna oslo så stikk innom Sharif`s dekksenter de har masse gode tilbud på både dekk og felg...

Jeg fikk 18" til golfen min 215-35-18 hos sharif til 11400...

Og skal du ha 204-40-17 får du falken fk451 til 895kr pr dekk...

Rundt 10000kr må du nesten regne med å legge i dekk og felg...

2006 VW Touran Exclusive

x 94 Audi 80 Competition(Møkka bil)

x 01 Passat TDI Highline 130hk

x 95 Golf Cab

x 83 Golf

x 86 Mazda 323(jaggu meg go bil det)

Div deler til Golf3 selges...

Interessert?? send PM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bilen din ser jo veldig bra ut med de Polaris-kopiene. Utvilsomt de flotteste felgene til Volvo. Med senking blir den råflott, så du får heller leve med at den rister litt på brostein :-)

Hvilke andre oppgraderinger funderer du på til volvoen?

Snutepanser, chromegrill og hvite blinkers dukker vel opp tenker jeg. Synes det ser råtøfft ut.

btw. I USA er snutepanser og chrome så vanlig, at det har blitt litt 'in' å kjøre euro-style med flathood og sort grill. Akkurat som din :-)

mvh

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har kjøpt meg usa blinklys også! De er helhvite, bare med orange refleks på siden.

Jeg har også kjøpt meg 460 skjermblinkers, som jeg skal montere.

Får snart ny reflektor fra usa (umulig å finne i bergen). Koster meg 65$ for en ny, orginal lykt (h1, non sealed).

Videre skal jeg seff senke den, stive av, få skinnstoler fremme, sort interiør, etc.

740 90' baklys står også på ønskelisten, men det blir fort penger for en fattig student :/

b230et kommer vel først (ja, vet at b230ft er bedre trim objekt, men jeg har ikke plan om 500++hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jokek

Ja bilen din ser jo veldig bra ut med de Polaris-kopiene. Utvilsomt de flotteste felgene til Volvo. Med senking blir den råflott, så du får heller leve med at den rister litt på brostein :-)

Hvilke andre oppgraderinger funderer du på til volvoen?

Snutepanser, chromegrill og hvite blinkers dukker vel opp tenker jeg. Synes det ser råtøfft ut.

btw. I USA er snutepanser og chrome så vanlig, at det har blitt litt 'in' å kjøre euro-style med flathood og sort grill. Akkurat som din :-)

Jeg har faktisk sendt min front til USA. Gav den til en dude der, siden jeg ikke har noe nytte av den.

Var bedre å gi den til en som hadde letet i 3 år (ikke overdrivelse), enn å tjene 200kr på å selge den.

Sendte han da blinklysglass, lykter, lyktepussere, lykterammer og grill.

Han betalte porto.

TIl gjengjeld fikk jeg blinklys glassene hans, som koster masse penger i Norge.

må presisere at jeg vet at fronten var verdt mer, men som sagt over: kulere å gi "gratis" til en som har mer glede av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er kanskje litt brede for 240. Men du får samme problemet med å tilpasse kanten av lykta mot bakskjermen. Om du ikke gjør noe, blir skjøten litt rar, men kanskje ikke værre enn at det er mulig å leve med det.

740-lyktene burde ikke koste mye på huggeren. 760-lyktene er nesten umulig å få tak i, og koster 2500,- :-(

Lykke til.

mvh

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er slik:

Det er anderledes vinkel bak lykten, men jeg tenkte å kjøpe hjørne av volvo hugger.

740 baklys glass koster 800-900kr stk hos volvo huggeren.

Lykte holder og pakning koster 272kr og 200kr hos volvo norge.

Volvo norge skal ha 2500kr for hver komplette lykt.

det blir 5000kr for komplett hos volvo, mot ca. 2200kr komplett hos åsane volvo hugg + volvo.

Jeg tror man kan lage pakningene selv. Det er vel bare pære holdere man må kjøpe.

Om noen vil ha 760 lyktene, vet jeg at volvo huggeren har en 760 90' inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider