eirwave Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Hei. Ser ut som jeg må bytte termostat på min bil. Noen som kan forklare hvor denne ligger? Har en Golf 3 gti 8v Takker for svar! Siter 2003 VW Passat 1.9TDI STV * 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt) * 92, Golf GTI 8V (Solgt) Tråden om golfen min! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Hei. Ser ut som jeg må bytte termostat på min bil. Noen som kan forklare hvor denne ligger? Har en Golf 3 gti 8v Takker for svar! den ligger under et svart lokk i bunnen av vannpumpa, festa med 2skruer. viss du skrur vekk servo-pumpa kommer du greit til. kan seff skru av hele vannpumpa, men det er mer arbeid. Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirwave Skrevet Juni 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 hmm. Men hvis jeg skrur av servopumpa. Må jeg av med noen av de reimene som er der med dynamoen osv? Siter 2003 VW Passat 1.9TDI STV * 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt) * 92, Golf GTI 8V (Solgt) Tråden om golfen min! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet Juni 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 hmm. Men hvis jeg skrur av servopumpa. Må jeg av med noen av de reimene som er der med dynamoen osv? ja du må av med reimene. servo-reima ligger innenfor dynamo-reima. Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirwave Skrevet Juni 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Men da må jeg vel ha med hele dunamoen og da eller? Hvordan vil du anbefale at jeg tar av reimene og på igjen? Siter 2003 VW Passat 1.9TDI STV * 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt) * 92, Golf GTI 8V (Solgt) Tråden om golfen min! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Men da må jeg vel ha med hele dunamoen og da eller? Hvordan vil du anbefale at jeg tar av reimene og på igjen? For å få av dynamo reima, må du løse en 13mm skrue som sitter i framkant rett under dynamoen. deretter løser du den gjennomgående skruen på oppsiden. Da er det bare å trykke ned dynamoen å ta av reima. (sitter en fjør under som strammer reima) servo reima husker jeg ikke i hodet, men du ser det når du begynner å skru... dette er en veldig enkel sak, viss du har litt teknisk innsikt. Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 For å få av dynamo reima, må du løse en 13mm skrue som sitter i framkant rett under dynamoen. deretter løser du den gjennomgående skruen på oppsiden.Da er det bare å trykke ned dynamoen å ta av reima. (sitter en fjør under som strammer reima) servo reima husker jeg ikke i hodet, men du ser det når du begynner å skru... dette er en veldig enkel sak, viss du har litt teknisk innsikt. Under dynamoen kan du se en laaang skru som holder servoen på plass, løsne litt på denne.. Så ser du nede på venstre side av reimhjulene(sett forfra), her skal du se en skru med tagger som står i et lite spor(Strammeskruen).. Løsne på skruen i midten her og skru litt på den med tagger, da flytter du strammeskruen og ergo servopumpa slik at du får reima av.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirwave Skrevet Juni 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Hei. Har stått og fundert over dette med termostaten. En kamerat av meg mener absolutt at den høye tempen ikke har noen med termostaten å gjøre. Fordi hvis termostaten var røken så hadde motoren kokt for lenge siden. Hva mener dere om det han sier? Han mener den høye tempen kommer av at vifta ikke fungerer! Tror vifte sensoren er røken siden den ikke slår inn når motoren han er så høy temp. Siter 2003 VW Passat 1.9TDI STV * 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt) * 92, Golf GTI 8V (Solgt) Tråden om golfen min! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Hei. Har stått og fundert over dette med termostaten. En kamerat av meg mener absolutt at den høye tempen ikke har noen med termostaten å gjøre. Fordi hvis termostaten var røken så hadde motoren kokt for lenge siden. Hva mener dere om det han sier? Han mener den høye tempen kommer av at vifta ikke fungerer! Tror vifte sensoren er røken siden den ikke slår inn når motoren han er så høy temp. Mulig han har rett, men da bør du få sjekket hvorvidt viftesensoren er gåen, og da få byttet denne.. Husk at kjølevannet får et høyere kokepunkt siden den er tilsatt frostvæske samt under trykk, kanskje derfor den ikke har kokt til nå... Men, virket vifta før du byttet den temp. sensoren? Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirwave Skrevet Juni 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 For å si det sånn så har jeg aldri sjekket om vifta virket. Men for ca en uke siden så hold jeg og en kamerat på å se i motorrommet mens bilen sto på tomgang. Og da startet i allfall vifta plutselig. sto på noen sekunder før den stoppet igjen, Vi gjorde det samme i går etter at tempmåler, plugger, pluggledinger, rotor, luftfilter og fordeler lokk var byttet. Og da slo ikke vifta inn. Og det gjør den fremdeles ikke :-\ Siter 2003 VW Passat 1.9TDI STV * 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt) * 92, Golf GTI 8V (Solgt) Tråden om golfen min! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 For å si det sånn så har jeg aldri sjekket om vifta virket. Men for ca en uke siden så hold jeg og en kamerat på å se i motorrommet mens bilen sto på tomgang. Og da startet i allfall vifta plutselig. sto på noen sekunder før den stoppet igjen, Vi gjorde det samme i går etter at tempmåler, plugger, pluggledinger, rotor, luftfilter og fordeler lokk var byttet. Og da slo ikke vifta inn. Og det gjør den fremdeles ikke :-\ Da har jeg også tro på sensoren til vifta, men har du fått tatt diagnose på bilen? Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirwave Skrevet Juni 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Ja får nå håpe det. For det blir for stress å bytte termostaten. Må jo tømme bilen for vann også og alt dette tar nok noen timer og jeg er ikke akkurat noen mekanikker. Jeg har fått time den 20 juni til diagnose. Siter 2003 VW Passat 1.9TDI STV * 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt) * 92, Golf GTI 8V (Solgt) Tråden om golfen min! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Ja får nå håpe det. For det blir for stress å bytte termostaten. Må jo tømme bilen for vann også og alt dette tar nok noen timer og jeg er ikke akkurat noen mekanikker. Jeg har fått time den 20 juni til diagnose. Er jo ikke noe stress å bytte vann, tar 5.min.. Du skrur av nederste slangen på radiatoren og åpner lokket på ekspansjonstanken.. Jeg bytter kjølevæske 2ganger i året... Alt du trenger er et skrujern til slangeklemmen.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.