Gå til innhold

Holder topp pakningen på å ryke?

Ranger emnet


eirwave

Anbefalte innlegg

Og så har jeg et problem med temperaturmåleren. Den overstiger aldri 70 grader, regner med at det er thermostaten som må skrftes. Håper nå det.

 

Kan også være den temp.sensoren som sitter i forkant av blokka.. Hos meg var det likedan, helt til jeg byttet denne sensoren..

 

PS! Når det gjelder tikkingen så hører jeg ikke den når jeg sitter inni bilen.

Så da er det nok ikke ventiltikking?

 

Er sikkert ventiltikking.. Hvilken olje bruker du, viskositet osv?

 

Høres dette bra ut eller har jeg glemt noen andre viktige ting?

 

Du glemte kupefilteret... Viktig med ren luft også:D notin

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kan også være den temp.sensoren som sitter i forkant av blokka.. Hos meg var det likedan, helt til jeg byttet denne sensoren..

 

 

 

Er sikkert ventiltikking.. Hvilken olje bruker du, viskositet osv?

 

 

 

Du glemte kupefilteret... Viktig med ren luft også:D notin

 

 

hehe :P

 

Er det vanskelig å bytte temp sensoren selv?

 

Jeg bruker shell helix syntetisk olje. 10, 40

 

Skal forresten ta en innvendig motorrens snart som sagt. Og da må jeg skifte olje og oljefilter igjen. Hvilken olje anbefalen til min motor da?

2003 VW Passat 1.9TDI STV

* 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt)

* 92, Golf GTI 8V (Solgt)

 

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :P

 

Er det vanskelig å bytte temp sensoren selv?

 

Jeg bruker shell helix syntetisk olje. 10, 40

 

Er komplett umulig å ikke klare å bytte den jeg tenker på... Er en kontakt på toppen som du tar av, så tar du av sensoren og monterer den nye i motsatt rekkefølge:D

 

Mulig du kan prøve motorrens og en tykkere olje, kanskje tikkingen forsvinner..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spesielt merke på oljen som er bra for min type bil. Og tykkere olje. Hvor tykk syns du jeg skal prøve?

 

Er mange meninger om hva som er best.. Noen mener Mobil 1 er bra, andre sier Castrol er best mens noen sverger til Shell.. På min har det vært brukt Castrol ifra Vw sin side på service, jeg har holdt meg til Castrol også, ser bort fra et oljeskift med Mobil 1.. I utganspunktet vil jeg nok holde meg til den oljen som har vært brukt, merke altså..

 

 

Du kan kanskje prøve 15 40..

Kjøp deg en skikkelig motorrens, er verdt et forsøk..

Jeg skal prøve Qmi motorrens og Qmi behandling nå snart, må bare få arbeidslysten tilbake..:D

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg handlet at av service deler nesten hehe.

 

Men møtte på et lite problem da jeg skulle montere den nye temperaturføleren.

 

Jeg tok ut den gammle. Måtte dra ganske hard ført den spratt ut. Så ganske gammel ut og pakningen var halvveis ødlagt.

 

Men så kom problemet. Jeg klarer ikke å få presset ned den nye. Jeg får presset den ned 2 cm, men da sitter den ikke fast og den skal lenger ned.

 

Prøvde uten pakningen og da gikk den helt fint nedi selvfølgelig. Og den er helt lik den gammle. Kjøpte den på VW forhandler.

 

Er det noen triks for å få presset denne nedi? har brukt alt makt, men ingenting nytter. :(

2003 VW Passat 1.9TDI STV

* 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt)

* 92, Golf GTI 8V (Solgt)

 

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg handlet at av service deler nesten hehe.

 

Men møtte på et lite problem da jeg skulle montere den nye temperaturføleren.

 

Jeg tok ut den gammle. Måtte dra ganske hard ført den spratt ut. Så ganske gammel ut og pakningen var halvveis ødlagt.

 

Men så kom problemet. Jeg klarer ikke å få presset ned den nye. Jeg får presset den ned 2 cm, men da sitter den ikke fast og den skal lenger ned.

 

Prøvde uten pakningen og da gikk den helt fint nedi selvfølgelig. Og den er helt lik den gammle. Kjøpte den på VW forhandler.

 

Er det noen triks for å få presset denne nedi? har brukt alt makt, men ingenting nytter. :(

 

 

Glemte å si en ting i pm`en...:

 

Hvor mye kjølevæske har du på motoren? Har over maks merket?

Isåfall vil du sikkert slite med å få på denne sensoren, ta av lokket på ekspansjonstanken så blir det kanskje lettere..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke så mye. under maks.

 

Men nå fikk jeg plutselig et annet problem. Jeg vasket motoren for 2-3 timer siden. Men når får jeg ikke start på motoren :O :scared

 

Hva er galt??

 

Jeg brukte et avfettingsmiddel beregnet for motorvask. kjøpt på mekenomen. Lot det stå på noen minutter og deretter skyllet jeg av med vann og så tørket jeg motoren med en fillle. Så har den stått ca 2 timer.

2003 VW Passat 1.9TDI STV

* 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt)

* 92, Golf GTI 8V (Solgt)

 

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt store problemer med min bil også etter motorvask. Blåst ut av alle plasser med trykkluft, men nektet fortsatt å starte. Fikk tauet den igang, men den begynte ikke å tenne før rundt 1500 rpm, og nektet å gå under 2500 rpm. Men bare å vente en dag så virker alt sikker!

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk motoren til å svive fint igjen etter at fordeler lokk og rotor ble byttet. :)

 

Men nå har jeg et lite problem til. Et problem som har vert siden jeg kjøpte bilen så å si.

 

Si jeg har vert ute å kjørt en liten tur. Så kommer jeg hjem for å parkere i gården. Og da jeg senker farten så plutselig dauer motoren akkurat som jeg skulle vridd om tenninga. Stille og rolig.

 

Dette er jo ikke så kjekt. Har en misstanke om at det kan ha noe med at lamdasonden er røken. Men ikke vet jeg.

 

Hva tror dere?

 

Ellers så har motoren uvanlig høy temp. 100-110 grader. Vet ikke om det kan ha noe å si. Skal i allfall bytte termostat i morgen.

2003 VW Passat 1.9TDI STV

* 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt)

* 92, Golf GTI 8V (Solgt)

 

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for veldig gode svar og råd. Men jeg vil ikke si jeg har kjøpt katta i sekken :) Er bare at han som har hatt den har bare kjørt og kjørt uten å tatt noen som helst service. QUOTE]

 

Det er det jeg mente med katta i sekken =) Dårlig vedlikehold er døden for enhver bil og motor, hehe.

 

Men, bytter du alt du har satt opp så kommer du nok langt! Det med den sensoren aner jeg ikke noe om hvordan du monterer..hehe=) Men, angående olje, så ville jeg sett på 10-40 delsyntetiske eller 5-40 oljer. Finnes mange kvaliteter og merker her, så velg de "kjente" merkene.

Mine eksempler er bare de "jeg" ville brukt på bilen din, men finnes andre merker, som er like bra, om ikke bedre=)

 

Feks;

-Valvoline Maxlife 10W-40W. (Delsyntetisk) ("Grei" Helårs,10 000km olje til din bil)

 

-Valvoline Durablend 5W-40W. (Delsyntetisk) (En bedre vinter-olje enn Maxlife'en, ellers veldig lik. 10 000km)

 

-Castrol Magnatec 5W-40W. (Fullsyntetisk) (En Bra olje for "moderne" biler fra 1990 og nyere. 15 000km)

 

Noter:

15W-40W på en liten bensin-bil-motor er for tykt når vinteren kommer. (Tenker da på under 2.0 liters motorer)

 

Håper du ble "litt" klokere ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår