Gå til innhold

2.5 16v vs 2.3 16v?

Jensen78

Anbefalte innlegg

For :)

Har sett noen som har turbo i de ja.

Ta en titt på mercefreaken eller mb190klubb.

Kan ikke gi deg link for det er vel ikke lov siden det er forumer?

Søk på google du.

Etter det jeg har sett på film o.l så skal man kunne leke seg med disse ja :D

2,5 16v

http://www.mercefreaken.com/modellene/201/190e25-16.htm

2,3 16v

http://www.mercefreaken.com/modellene/201/190e23-16.htm

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på mercefreaken eller mb190klubb.

Kan ikke gi deg link for det er vel ikke lov siden det er forumer?

Søk på google du.

Joda, fant ingenting i reglene om å linke til sider som har med bil å gjøre! ;)

MB Entusiastklubb

MB 190 klubb

Mercefreaken

Står en link videre til forumene på alle disse sidene..Masse informativt om MB..

Turbotrim er vel størst sjanse på å få gode svar på hos MBE og MB190 klubben

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er svakhetene på disse da? Hvis jeg skulle finne på å bytte ut min golf3 med en av disse.....

vis du skulle hatt en turbo konvertert 190, ville jeg da annbefalt en 2,3l 8v å fiksa opp litt understell, denne motoren er bedre å enklere å turbokonvertere, å der sitter du med 200hk på nesten org. motor med moderat turbo trykk..

bilen veier jo ca1200kg og all vekt foran, å er ikke noe problem å heller sleppe rompa ut med en org 190 med 120hk heller, alt som trengs er litt tomt hue og en diff sperre hjelper lenge..

Mitt Prosjekt:

- Mercedes 190e w201 90"

"You should never underestimate the predictability of stupidity!"

Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og imot for å kjøpe seg enten 2.5 eller 2.3.

Vanskelig å trimme disse?

(litt lyst på 2.5 16v)

Er dette noe man kan leke seg med? (les: ligge sideveis på asfalt)

:drive2 :driving

Tåler disse mye? Turbokonvert?

Ikke et vanskelig valg. Er du smart så går du for en 2.5-16. Ettersom dette motoren som tok over for 2.3-16. På 2.5-16 så har dem fikset og rettet opp i div. barnefeil som 2.3'en hadde. Er en mere solid motor. Noe bedre går den ikke, bare så du vet det.

Et annet argument er at det er billigere å forsikre en 2.5. Det går ferre av disse bilene, det vrakes mindre og det stjeles mindre av denne modellen.

Jeg ville holdt meg langt unna turbo. Ikke mye vist å turbo-konvertere en 8v for å ende opp med 200hk, noe en 2.5-16 har org. Holdbarheten på motoren vil gå drastisk ned ved respirator hjelp.

Gå for en 2.5-16 du. Med diff sperre, nivå regulering og fult skinnintr. (som er org. på alle 2.5) kan du ikke gå feil. Det beste er at du får en bil ikke alle andre har. Noen som igjen vil gi utslag om noen år, da denne bilen vil øke drastisk i verdi.

PS: Gummien vil du absolutt ikke ha problemer med å bli kvitt. sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2.5 16v som jeg skal selge grunnet tap av førerkort og kjøp av leilighet. Denne må bort så kan bli enig om en grei pris. Om det er av interesse da ? kan sende deg bilder og slikt om du er intrissert. Har diff sperre og nivåregulering og svart heilskinn som ser helt strøkent ut. Ellers er bilen meget fin, sølgrå, 17" med helt nye dekk både fremme og bak

Lenke til kommentar
Del på andre sider