Gå til innhold

Hvor skal jeg plassere fronsettet mitt?

Ranger emnet

Brimstone

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt meg en Golf Gti 84 mod. og skal selvfølgelig montere anlegg i den. Det jeg lurer på er hvor jeg bør sette frontsettet, og eventuelt hvilken størrelse jeg bør gå for. Og comp. kontra coaksial?

Jeg ønsker selv å ha ett 6.5" sett, men lurer på om dette lar seg gjøre uten å modifisere døra, tar jo litt plass?

Bilen er 3-dørs.

Hadde vært kjekt med svar :)

P.S. Vet at denne kunne ha vært posta i bilstereoforumet, men regna med at det er flere golf II freaks her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei...

Har sjøl montert frontsett i golfen min, men skifta den "skuffen" siden eg har sånne dører fra 87.. skifta te sånn så e på 88 dører å oppover.

Monterte Clarion 5" høytalere og ble bra d, passet akkuratt.

Se bilder her:

http://home.no/julgardin/DSCF0716.JPG

http://home.no/julgardin/DSCF0713.JPG

Audi 80

-VW Golf III VR6

-VW Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vurderer litt å skikfte til 88 dører, men blir ikke med det første, anlegg kommer nok først :)

Er jo god plass helt bakerst på døra, men det blir vel kanskje litt for langt bak, pluss at da spiller jo høytalerne rett i setet...

Noen andre forslag, sånn foruten å skifte dør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vurderer litt å skikfte til 88 dører, men blir ikke med det første, anlegg kommer nok først :)

Er jo god plass helt bakerst på døra, men det blir vel kanskje litt for langt bak, pluss at da spiller jo høytalerne rett i setet...

Noen andre forslag, sånn foruten å skifte dør?

Kan også droppe lomma helt, lage til en plate i MDF/spon/kryssfinér som dekker hele utsparingen til lomma...trekker den med teppe/skinn/skai el.l. og monterer elementet i den. Det er easy-fix'en...noe mer omfattende er å støpe om lommene med glassfiber, for så å sparkle, pusse (gange X) og trekke med ovenstående forslag eller lakke i bilens farge.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik gjorde jeg det.. Ble helt ok, ser helt greit, ut.. og ja, dørtrekka er litt møkkete! :)

siden bildene er så store legger jeg ut link bare:

http://home.no/djsandis/HPIM0291.JPG

http://home.no/djsandis/HPIM0290.JPG

Hvis du lurer så går det akkurat å lukke døra, og akkurat å åpne vinduet! (derfor blyantstreker, borte nå da). Høytalerene er MDS 5,25"

I am going to find myself. If I get back before I return, keep me here.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Ser det er flere løsninger på å montere høyttalere i dørene her på forumet!

Jeg er akkurat ferdig med å montere 6,5" speakers selv, og er meget fornøyd med løsningen, se bilder... Jeg lagde nytt på begge sider!

Spør hvis det er noe du lurer på!

d%f8r4.jpg

d%f8r.jpg

d%f8r2.jpg

d%f8r3.jpg

Det er en del arbeid, men så blir jo resultatet ganske ok også... brukte MDF-plate, stålplast (glassfiber) & fugemasse...Filten er det bare å lime på med gulvlim eller lignende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monter mid bassere i døra, Lag kick paneler til mellomtone høytalerne og det viktigeste av alt for å få et perfekt lydbilde så må diskantene plasseres høyt oppe og så langt frem som mulig

Vurderte å bruke hullborr for å plassere diskantene mine under lufte-grillene på sidene.

Som rett under chromlista her, altså.:

d%f8r2.jpg

(Grunnen til at jeg bare vurderte det, var at jeg ikke hadde så lyst til å drille istykker dashen min)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde montert dem der ville du nok fått et alt for dårlig lydbilde, da hadde det vært bedre å plassere dem på den originale plasseringen (under dekslene). For de som har 88-> dører, ville det ikke være en god løsning å montere dem på trekanten innfor speilet? Vinkle dem mot lytteposisjon og støpe i glassfiber.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde montert dem der ville du nok fått et alt for dårlig lydbilde, da hadde det vært bedre å plassere dem på den originale plasseringen (under dekslene). For de som har 88-> dører, ville det ikke være en god løsning å montere dem på trekanten innfor speilet? Vinkle dem mot lytteposisjon og støpe i glassfiber.

eg har egenproduserte diskanthus som passer i den trekanten på 88-dører.

slik ser det ut.

25.jpg

28.jpg

holder på å lage eit par hus no som skal selges

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider