Gå til innhold

Fjerne dålig lakk?

Ranger emnet

El_diablo

Anbefalte innlegg

Kompis av meg slurevet noe J¤&%¤& med lakkeringen når han skulle omlakkere bilen sin. Biltemalakk og 0 forarbeid er en bra oppskrift. Når han vasker bilen så delvis flysser lakken av. Nå skal han prøve å fjerne den nye lakken som bare er et par dager gammel uten å ødelegge den orginale lakken på bilen. Er det noen bra triks en kan prøve på? Har prøvd å høytrykkspyle og det går bare litt og litt av om gangen. Fungerer det med teknisk sprit eller bensin?

Slik det ser ut nå :D

232440.jpg

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis av meg slurevet noe J¤&%¤& med lakkeringen når han skulle omlakkere bilen sin. Biltemalakk og 0 forarbeid er en bra oppskrift. Når han vasker bilen så delvis flysser lakken av. Nå skal han prøve å fjerne den nye lakken som bare er et par dager gammel uten å ødelegge den orginale lakken på bilen. Er det noen bra triks en kan prøve på? Har prøvd å høytrykkspyle og det går bare litt og litt av om gangen. Fungerer det med teknisk sprit eller bensin?

232440.jpg

vask med tynner:p

136,8db i 2006 2.plass (gatebil sept 06)

134,6db tror jg 3.plass (tv boden juli 07)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp tynner er fint. Men spørs om han får av alt uten å ødelegge orginallakken.

Var det svart han skulle lakkere bilen?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp tynner er fint. Men spørs om han får av alt uten å ødelegge orginallakken.

Var det svart han skulle lakkere bilen?

Han begynte å lakke den i Fucus RS blå, så kjøpte han hvit og så sort. :P Så ombestemte han seg. :yak:

Han hadde ikke gjort noe forarbeid heller, så deler av lakken flaket av og resultetet ble som over.. :drive2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å slipe alt ned med 120 papir.Han lakkerte med spayboks sikkert?det er 1k så alt må vekk før man sprøyter 2k billakk hvis man ikke gjør det så krakkelerer lakken.biltema er bare noe dritt.grunnen for at det flasser så jævelig er at han ikke har slipt godt nok så lakken hans ikke har fått noe feste.latterlig det der :)

lakken blir ikke fin når du vasker den med tynner.må nok lakkere alt skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OF; men han kompisen din lærer aldri han eller? Lakke med biltema spray lakk er vel så som så, men uten å gjøre noe som helst forarbeid? Han mååå jo være helt blåst!

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke bare fronten?ja da sliter han skikkelig.hehe :scared

Han har lakket hele fronten. (Fangeren, panseret og skjermene) Han har også lakket alle de sorte detaljene på bilen (speil, dørhåndtak osv) og en tykk sort list som gikk rundt hele bilen i biltema sølvfarge. Først ville han at hele bilen skulle være sølv. Så ombestemte han seg. Heller ikke noe forarbeid på "sølv lakkeringen". Så det ser like jævlig ut. Så alt i alt er vel 3/5 av bilen lakkert. :scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som eg sa til han, pusser han ned hele bilen og kommer med kompressor og lakk så skal eg me glede lakke den bilen. får seriøst vondt av og se på den, spesielt vondt var det og se når lakken ble slik, var tilfeldigvis utenfor garasjen vår det skjedde, skal aldri mer spøke med at høytrykkspyler kan vaske lakk, fyren trodde jo eg mente d seriøst :watchout

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Syns han skal la den være som den er og ta på klarlakk jeg. Panseret minner om ett satelitt bilde av Grønland en vinterdag.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider