Gå til innhold

Bytte bremserør på Mondeo

ViceGuy

Anbefalte innlegg

skal bytte bremserør bak på min Mondeo (MK1 sedan) i dag, har blitt litt skremt av ford, de påstår at jeg må ta ned tanken for å komme til. Det å ta ned den er jo en stor jobb i seg selv.

Stemmer det de forteller meg eller kan jobben gjøres uten at tanken slippes ned? Røra som er på bilen er dårlige så jeg tenkte at om det går så kan jeg jo bare kutte dem å trekke dem ut, men dette vil kanskje utgjøre et problem nør jeg spal bøye til og mondere de nye?

Som altid så er jeg takknemelig for alle svar, men please hold dere til topic

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmms, dette hørtes rart ut, skal ta en titt på min i dag når jeg kommer meg hjem til fattern hvor bilen står.

Men trodde ikke dette skulle være så vanskelig.

Kjempeflott :)

1986 Yamaha XJ-600

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut i går at dette overlater jeg til folka på Ford, får heller bite i det sure eplet å betale stor regning. Fant ut at det stemmer at tanken må ned, men i tillegg så ligger jo røra i ramma fra høyre til venstre bakhjul (begge røra ligger på høyre side til etter tanken). Nok en gang har glupingene hos Ford konstruert noe som er klin umulig å mekke for "mannen i gata". Mest sansynlig så blir nok dette min siste Ford, neste bil blir noe man kan mekke på selv uten å ha fagbrev å være ingeniør for å finne ut av :(

1986 Yamaha XJ-600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut i går at dette overlater jeg til folka på Ford, får heller bite i det sure eplet å betale stor regning. Fant ut at det stemmer at tanken må ned, men i tillegg så ligger jo røra i ramma fra høyre til venstre bakhjul (begge røra ligger på høyre side til etter tanken). Nok en gang har glupingene hos Ford konstruert noe som er klin umulig å mekke for "mannen i gata". Mest sansynlig så blir nok dette min siste Ford, neste bil blir noe man kan mekke på selv uten å ha fagbrev å være ingeniør for å finne ut av :(

Tror nok du vil finne ut at de fleste biler fra midten av 90tallet og opp ikke er så enkle å skru på. Nå er det forøvrig ikke noen kjempe jobb og ta ned tanken på Mondeoen, og at røreneligger i rammaer vel å ta i. Men de ligger over den bakre traversen som kan slippes ned en 20-30 cm, ved å løsne 6 skruer

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du vil finne ut at de fleste biler fra midten av 90tallet og opp ikke er så enkle å skru på. Nå er det forøvrig ikke noen kjempe jobb og ta ned tanken på Mondeoen, og at røreneligger i rammaer vel å ta i. Men de ligger over den bakre traversen som kan slippes ned en 20-30 cm, ved å løsne 6 skruer

Er vel ikke noe travers på Mondeoen da, det er jo McPerson oppheng både forran og bak! Forstår heller ikke dine motiver med å kommer inn å sier dette nå når jeg har bestemt meg for å få Ford til å ta jobben. Tråden har jo vært her en stund, og jeg spurte om dette var vanskelig. Men for all del, om du er hypp på å ta denne jobben så er du velkommen.

Å bare sånn for ordenskyld, neste bil blir nok en sen 80-taller med drift på rett hjulpar, og uten for mye elektonikk som styrer ditt og datt :D

1986 Yamaha XJ-600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noe travers på Mondeoen da, det er jo McPerson oppheng både forran og bak! Forstår heller ikke dine motiver med å kommer inn å sier dette nå når jeg har bestemt meg for å få Ford til å ta jobben. Tråden har jo vært her en stund, og jeg spurte om dette var vanskelig. Men for all del, om du er hypp på å ta denne jobben så er du velkommen.

Å bare sånn for ordenskyld, neste bil blir nok en sen 80-taller med drift på rett hjulpar, og uten for mye elektonikk som styrer ditt og datt :D

Er nok en travers alikevel. Og motivet mitt? Tja, prøve og hjelpe.. Men jeg er ikke inne her hver dag..

Og jeg har desverre ikke tid til å ta jobben

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider