Gå til innhold

Eksos under bakaksel

Ranger emnet


Goop

Anbefalte innlegg

For da du setter under jekken på jekkfestet å jekker så heiser du karroseriet ett stykke før bakaksel går av bakken og da bøyer du røret.

 

dem fleste bila har jo også alu felger eller lignende, da ogå en annen rullediameter enn det som er vanlig på reservehjul, så om man da setter på reservehjul og kjører, så ryker bakakselen...

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dem fleste bila har jo også alu felger eller lignende, da ogå en annen rullediameter enn det som er vanlig på reservehjul, så om man da setter på reservehjul og kjører, så ryker bakakselen...

Kunne du ha forklart det litt nærmere?...

 

På turbo 240`n til kompisen min var eksosanlegget dratt under akslingen, slik at vi måtte ta det ut når vi skifta bakaksling. (Det var det vi fant lettest; tre skruer på turbon og gummistrikkene under)

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du ha forklart det litt nærmere?...

 

På turbo 240`n til kompisen min var eksosanlegget dratt under akslingen, slik at vi måtte ta det ut når vi skifta bakaksling. (Det var det vi fant lettest; tre skruer på turbon og gummistrikkene under)

 

forklare hva næremer?

 

det sier seg da selv at om du har forskjllig rullediamter på dekka på bak askelen så må diffen snurre mye, noe den vanlighvis ikke gjør når du kjører rett fram, da blir det varmgang i dreva og dem ender med og ryke... samma problem har man jo også med og burne når man burner på et hjul...

 

har man i tilegg diff brems så kan du jo ende med og ryke en stiaksel, eller enda verre ødelegge diff bremsen...

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehh.. volvo 240 turbo kom orginalt med eksos under bakaksling.. ihvertfall selger volvo eksos under bakaksling til turbobilene..

 

Riktig.

Jeg har det på 242`n. Satt orginalt på en 1984 240 turbo vi høgde.

 

Varmgang i drev og stikakseler blir ikke påvirket av eksosen da.. Er my luft i mellom eksos og bakaksel.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER jo derfor det ikke uten grunn er satt ei makslengde og hastighet ved kjøring på reservehjul.

 

Å ha eksosen under bakakslinga ja. Bli stoppa av biltilsynet så vanker det nok kjøreforbud på flekken.

ble stoppa av UP som hadde tenkisk kontroll på lørdag. eneste grunnen til at jeg kjørte derifra var at det var tørt på veien.. hadde det regna hadde dem tatt skiltene mine.. må på visning i morgen, mandag med 4 nye dekk og tette eksoslekkasje.. gjett om jeg må parkere hjemme og legge skiltene på et trygt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår