Gå til innhold

Hva er denne slange til?

Ranger emnet

Cereal

Anbefalte innlegg

hørte på pris på ny slange..denne kostet 650 + mva..

men kan denne slangen gjør at bilen går dårligere?

syntes gamle golfen min som var en 8v gikk like bra som den jeg har nå...

oh.. du finner sikkert en slik slange på huggern. hm..kanskje det er noe annet som gjør at denne går litt dårligere. En KR 16V skal no gå bedre enn en 8v!.

Er bensinforbruket normalt på din?. Har vært endel plaget med min 16V motor men tror den kommer seg når jeg får bytta bensin/luft fordeler.

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh.. du finner sikkert en slik slange på huggern. hm..kanskje det er noe annet som gjør at denne går litt dårligere. En KR 16V skal no gå bedre enn en 8v!.

Er bensinforbruket normalt på din?. Har vært endel plaget med min 16V motor men tror den kommer seg når jeg får bytta bensin/luft fordeler.

er egentlig ikke helt sikker på hvor stort bensinforbruk den har nå..i følge kjørecomputeren så bruker den 29L/100km, dette tror jeg er ganske feil da..har ikke fyllt bensin siden jeg kjøpte den å jeg har vel kjørt 200km nå..

men skal skru litt i morgen, får vel se hva jeg finner ut da..

skal vel begynne å skifte girkasse også i morgen..er det noen forskjell på en kasse til 8v og 16v?

98- Subaru Impreza GT

x - 95- Volvo 850 T5

x - 87- VW Golf Gti 1,8 16v

x - 92- Honda Civic HB 1.5Lsi

x - 85- VW Golf Gti 1,8 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er egentlig ikke helt sikker på hvor stort bensinforbruk den har nå..i følge kjørecomputeren så bruker den 29L/100km, dette tror jeg er ganske feil da..har ikke fyllt bensin siden jeg kjøpte den å jeg har vel kjørt 200km nå..

skal vel begynne å skifte girkasse også i morgen..er det noen forskjell på en kasse til 8v og 16v?

Ok.. Er vel annen utveksling på de fleste 8V kassene. Men 9A fra 8V har lik utveksling på 1,2,3,4 og har litt kortere 5gir enn 16V.Ryggelysbrytern er også annerledes.

Du får se om girkasse expertene svarer her...hehe

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er teftingsslanger som skal sitte på bakakslinga...

er faktisk mulig det er teftningen som er problemet her ja..denne har jeg lett litt etter, men fant den ikke fremme med motoren..er det på bakakslingen den sitter?

:-)

98- Subaru Impreza GT

x - 95- Volvo 850 T5

x - 87- VW Golf Gti 1,8 16v

x - 92- Honda Civic HB 1.5Lsi

x - 85- VW Golf Gti 1,8 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annen diameter på inngående aksling, og på flensene til drivakslene...8v har mindre diameter på begge... så du må enten ha drivaksler til rett kasse eller bytte over flensene (vet ikke om dette lar seg gjøre sånn uten videre?), og bytte over clutch...

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider