Gå til innhold

rx7....Hvor mye?

Ranger emnet

eppek

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å kjøpe meg rx7. Ser dere som har. Hvor mye har dere betalt for deres? Hvor mye for å få skilt? Forsikring?

Har tenkt å kjøpe 3.gen med evt karosseriskader, for å få den billig, det er ikke no prob å ordne..

Men må kjøpe med høyreratt. ellers blir det alt for dyrt. Men hvordan er det egentlig å kjøre høyreratt? D har jeg aldri prøvd.

Espen

Mazda 323 GT-R -92

Mazda 323 1.3stv -84 (70000km!komplett service og tectyl hefte) Rwd=)

Toyota Crown -66 neste prosjekt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle være fullt mulig å finne seg en '93 til ca 60000,- Da blir regnestykket som følger:

Personbil for år 2005.

Fakturapris: 60000

Frakttillegg: 5000

Vekt: 1240 kg

Slagvolum: 1308 ccm

Effekt: 146 kw

Alder: 12 år

---------

Avgiftsberegning:

Mva grunnlag: 65243 fakturapris, frakttillegg og klimaavgift

25% mva.: 16310

Klimaavgift: 243

= Sum importavgift: 16553 Betales ved innførsel

--------

Vektavgift: 46217

Effektavgift: 136376

Slagvolumavgift: 15212

-----------

= Sum engangsavgift 197805

----------

-73 % bruksfradrag 144397

+ Vrakpant: 1300

---------

= Sum registreringsavgift: 54708 Betales ved registrering

---------

Total sum for kjøretøyet: 136261 fakturapris, frakttillegg, klimaavgift, importavgift og registreringsavgift

Asbjørn

avals@simtechracing.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen feil på den rx-7'en quicksilver?? annet enn et litt shabby utseende? er den kjørt såpass hardt at den bør overhales? Hvordan har det vært med oljeskift o.l. på den før??

*edit* Bilen har vel ikke hatt en kompresjonstest? lest meg frem til at dette bør gjøres før man evt. kjøper seg en rx 7 da det forteller svært mye om tilstanden til motoren...

- 1992 Mazda Rx-7 Type-R RHD med skilter

- 1974 Mazda 818 DeLuxe

x 1990 Mazda 323 GTX m/ 2.5" eksos, KN filter *Solgt* :(

x 1984 Opel Corsa 1.3S Luxus *Solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker:)

Quicksilver: Det var den der jeg hadde fått øya opp for ja=) Vet du mer om den bilen? Teknisk stand o.l? Er d bare karrosseri skader?

Men så da....hvordan er det å kjøre med høyre ratt? en del prob er vel i bomringer o.l, men so what....giringen blir vel noe annet... blir vel som å lære seg å kjøre på nytt lr?

Mazda 323 GT-R -92

Mazda 323 1.3stv -84 (70000km!komplett service og tectyl hefte) Rwd=)

Toyota Crown -66 neste prosjekt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem å sitte på høyresiden å kjøre... Tar deg fra en time til en dag, så er det i orden...

Andre

Helt enig! syns faktisk det er bedre å sitte på høyresiden! men kan jo ha noe med at når jeg sitter på høyresiden, så sitter jeg i en RX7 og ikke i en lancer:P hehe

eneste som kan være skummelt er forbikjøringer, men har som regeln noen med meg når jeg kjører, så sånt går som regel bra!

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider