Gå til innhold

montering av høytallere

Ranger emnet

bom-

Anbefalte innlegg

Var å kjøpte meg noen nye helt greie høytallere i går, men føler de ikke er greie nok. Vil de bli bedre med tid ? når de får gått seg til og alt det der, vil lyden bli bedre da ? Bruker noen helt greie kabler som lå der, og samme tilkoblingen, så ikke eiret ut eller noe i den dur. Elementene er 6,5" med innebygget diskant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å kjøpte meg noen nye helt greie høytallere i går, men føler de ikke er greie nok. Vil de bli bedre med tid ? når de får gått seg til og alt det der, vil lyden bli bedre da ? Bruker noen helt greie kabler som lå der, og samme tilkoblingen, så ikke eiret ut eller noe i den dur. Elementene er 6,5" med innebygget diskant...

Klarer du å finne ut litt mer? Merke samt type? Letteste er å skru ut elementene og se!

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monterte de i dag, Alpine SPE-1702 6 1/2" (http://www.bilradiospesialisten.no). Det er de jeg har fyrt inni, stolte jo blindt på han som sto i butikken. Koblet av diskanten og når jeg var der inni å rota, siden han sa det var bedre med diskant integrert i det elementet, noe jeg las det stikk motsatte av nå netopp.....

Vel--- he he.... God selger! Jeg pers ville heller at compo. sett, men de skal jo spille helt greit! Hvordan er du missformøyd med lyden?

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel--- he he.... God selger! Jeg pers ville heller at compo. sett, men de skal jo spille helt greit! Hvordan er du missformøyd med lyden?

Ja, men de skal jo ha peiling. Vet ikke, er bare det at de som jeg har fremme i bilen er helt forbanna klar lyd.. og de bak er litt mer høytaller-med-bommul aktig, men blir de bedre når de spilles inn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men de skal jo ha peiling. Vet ikke, er bare det at de som jeg har fremme i bilen er helt forbanna klar lyd.. og de bak er litt mer høytaller-med-bommul aktig, men blir de bedre når de spilles inn ?

Desverre så er det nok slik at det finnes flere kompetanseløse selgere enn man skulle tro.

Elementet vil ikke endre karakter dramatisk ved "innspilling". Da er det noe galt med elementet. Innspilling tar heller ikke lang tid. Det handler i det hele om å la parametrene få sette seg. Er du skikkelig missfornøyd nå, vil du trolig forbli det desverre.

PS! forøvrig heter det høyttaler eller høytaler, ikke høytaller. Dette burde være elementær norsk når man ser på ordsammensettningen.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt usikker på hva du er ute etter!? Jeg vil jo sef ha klar å pen lyd i mine høyt! Vet ikke hvordan lyd du vil ha men jeg vil ihvertfall ikke ha "bomull" lyd i mine høyt i min bil! Der skal det være reint å pent! Hvis du ikker er fornøyd meg høytallerene så hvorfor ikke snakke med selger? Å heller prøve noen andre? Jeg tror neppe at det er noen sjans for at de blir noe "mørkere" i lyden med tiden.

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre så er det nok slik at det finnes flere kompetanseløse selgere enn man skulle tro.

Elementet vil ikke endre karrakter dramatisk ved "innspilling". Da er det noe galt med elementet. Innspilling tar heller ikke lang tid. Det handler i det hele om å la parametrene få sette seg. Er du skikkelig missfornøyd nå, vil du trolig forbli det desverre.

PS! forøvrig heter det høyttaler eller høytaler, ikke høytaller. Dette burde være elementær norsk når man ser på ordsammensettningen.

mvh

Glenn

Kjære Glenn med stor G. Når du skriver karakter riktig, så skal jeg begynne å tenke før jeg skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt usikker på hva du er ute etter!? Jeg vil jo sef ha klar å pen lyd i mine høyt! Vet ikke hvordan lyd du vil ha men jeg vil ihvertfall ikke ha "bomull" lyd i mine høyt i min bil! Der skal det være reint å pent! Hvis du ikker er fornøyd meg høytallerene så hvorfor ikke snakke med selger? Å heller prøve noen andre? Jeg tror neppe at det er noen sjans for at de blir noe "mørkere" i lyden med tiden.

De er jo ikke så ekstremt dårlige, er bare litt arg på han selgeren som solgte meg de. Får sitte meg bak i bilen og høre på de derfra, har bare hørt på de med lyden bak meg. Men takk for tips og vink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Glenn med stor G. Når du skriver karakter riktig, så skal jeg begynne å tenke før jeg skriver.

He he, godt jeg blir rettet på.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det norsk kurs her? Trodde dette var forum og ikke norsk time

Ikke jeg heller, men tror jeg har fått de svarene jeg var ute etter. Og jeg har kommet frem til at han selgeren er en kuk. Men må høre litt på HØYTALERENE før jeg gjør noe mer med det. doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta dem ut igjen å lever dem tilbake i embalasje så kan du sikkert få prøve noen andre. Det ville du gjort i min butikk ihvertfall.

Hvis du synes Alpine er litt vel kvass i diskanten så prøv heller Pioneer f.eks.

Det skal jeg ta å gjøre... for det er litt drit å ligge ut penger for noe man er misfornøyd med. De kostet 990 ellernoe, er dette nok til noen greie høytalere ? De blir drevet fra original cd spiller, 4x 40 w

Lenke til kommentar
Del på andre sider