Gå til innhold

Bensin/olje ? Hva kjører dere på.. ?

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Bruker Rød 98 på min også. Lenge siden jeg har fylt bensin på den bilen nå. Har vært halv full tank i 7 mnd'er nå.

Også har jeg Statoil Lazerway 5w-40 Olje, helsyntetisk. Jeg trur kanskje den er litt for tynn?

Jeg kan skifte olje i blinda nå.

Skiftet jo bunnpannepakning og da skiftet jeg olje, helte på 5 liter av denne olja. Koster 125kr pr liter. Så etter at jeg har hatt startproblemer var olja tynna ut med bensin (lukta kun bensin av olja ved andre oljeskift, og den var tynn som faen), så da måtte jeg ta nytt oljeskift, med samme olje...

Vet ikke hvilken olje jeg egentlig burde bruke, så jeg kjøpte bare det dyreste! ;) Er sånn jeg er..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjører dere bare med "blyBensin"? Alle VW etter 75 eller var det 77 kan kjøre på blyfri. Alle untatt noen Polo Formel E og Golf II 16v kan kjøre på 95 oktan. Bruk blyfri, da sparer du miljøet, og motoren slipper å prøve å forbrenne "bly" dritten

Kjører selv på blyfri 98 og Comma Synta Gold 5/40, skal bytte til 15-50 olje nå

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på 87 passaten står det at jeg skal bruke 10-40 elle 15-40,bruker selv 10-40 biltema;D(statoil olje),bruker 95 blyfribensin nå,får den til å gå greit når jeg kjører,men henner en ettertenner litt,er ikke lett å få stilt tenninga inn på 95..,så kjører den noen turer med 98 bensin au:)

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider