Gå til innhold

Problemer med 16v

Ranger emnet


UltraComp

Anbefalte innlegg

Har nå lenge hatt problemer med 16ven min, har hatt av toppen to ganger på kort tid, da motoren ikke vil fungere normalt, 1 gang lekte den kjøleveske inn i oljesystemet, etter dette måtte jeg bytte rådelagrene for at de fikk for lite smøring, og stempelringene ble også byttet, toppakning osv ble selfølgelig også byttet.

 

 

Etter ca 20mil med innkjøring tenkte jeg at jeg skulle gi den 5000rpm, ikke noe rask stigning i turtallet, og motoren var blirr kjørt varm, når jeg da giret i 3 giret, og så i speilet var det bare røyk bakom bilen, og jeg returnerte hjem, akkurat før jeg svingte inn på gårsplasen begynte oljelampa og pipe. Nå, 1 uke etterpå har jeg tappet av olja, men her er det ca 5 liter, tynnflytende olje, er ikke sikker, men mener på at det lukter bensin, tenkte da at stemperingene hadde tatt kveld, så jeg tok av toppen, dreide rundt motoren, men har var det ingen tegn til riper osv, toppakningen så også normal ut.. jeg fylte opp cylinderne med olje, men det ser ut som at de holder godt på olja

 

Noen tips, konklusjoner på hva som kan være galt?

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du planslipt toppen inni mellom alle gangene den har vært tatt ut? Kan være at den er skeiv, eller har sprekker.

 

Edit: og har du montert ringene riktig? Olje har helt annen viskositet enn luft.

 

 

Nei toppen har ikke blitt planslipt, men den har blitt skjekket at den var rett, ringene skal være montert på rett vei, men den ovale delen ned om jeg ikke tar feil.!

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke den ovale delen være opp, slik at du ikke tar borti de gamle slitekantene?

 

 

Hmm, det er jeg nesten ikke sikker på, men skal skjekke dette opp, var nemlig ikke jeg som monterte stemperlignene, men en fyr som har gjort dette før, så regner med at dette er gjort rett! Men skal skjekke det!

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å være merke på stempelringene som viser hvilken vei de skal monteres.

 

 

Ja, men det skal forundre meg om de har blitt sotte på feil vei.. Men det skal vel ikke være skikkelige anntydinger til at toppakningen er gåen, om det er dette som er problemet?

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår