Gå til innhold

synsere og dem som tror trenger ikke svare her

Ranger emnet


TurboXs

Anbefalte innlegg

kjøpte meg en 92 mod 318IS nå løfterene tikker som et uvær...... må dem byttes eller har dere et bra trix for å få dem til å holde kjeft........ prøvde med å bytte olje men det hjalp bare med en gang..... mulig å ta dem opp og rense dem eller må jeg kjøpe nye.... noen som vet dette......

Bmw M3 Turbo

Nissan king-cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorrens har jeg ikke prøvd men har heller ikke så stor tro på det men om noen har bra erfaringer med det så skrik ut

Har gode erfaringer med Forte Engine Flush og QMI sin motorrens. Koster ikke skjorta og vel verdt et forssøk før du går igang med ventilløfterbyttet. På den annen side er det jo kun å utsette problemet noen 10-tals tusen km og løfterene vil ikke bli som nye av det. For å si det slik hadde jeg byttet løftere på en bil jeg skulle beholde ;)

1998 BMW 318is Coupé - iSbilen

1970 Mini 1000 - lommeraketten

1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Mine M42 motorer har ikke hatt det problemet og jeg kan ikke si det hørtes kjent ut heller.

 

Jeg tror jeg vet løsningen på problemet til TurboXs men siden jeg bare tror får jeg la være å komme med det her. :)

 

Jeg har aldri selv eid en 318is, men jeg har to bekjente som har og har hatt E36 318is, og i deres tilfelle var det tikking året rundt.

-sola er god, sola er toppen, sola er fin og den varmer på kroppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei men skal prøve en slik motorrens jeg...... kjenner impotøren av QMI men har hørt forskjellige meninger om en slik motorrens..... men har ikke bestemt meg for om jeg beholder den.... Har veeeeeeldig lyst til å bygge noe men må da selge et volvoprosjekt jeg ikke har tid til nå

 

har sikklet på å prøve bmw leeeng så nå måtte jeg bare ha meg en....... :-)

 

noen sov vet prisen på nye løftere eller???????

 

ellers takk for alle svar...... deilig å slippe å filtrere ut all surresnakket

Bmw M3 Turbo

Nissan king-cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis er det bunnpannepakningen som har "gitt" seg der hvor oljen blir sugd opp og da får du ikke rett olje trykk og ergo vil den tikke. Har vært borti dette på flere 318is er og 318 med m40 motoren! Bytt samtidig det lille stempelet som står opp i blokken. Spør på bmw forhandleren de vet hvilket det er.. husker ikke selv i farten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår