Gå til innhold

synsere og dem som tror trenger ikke svare her

Ranger emnet

TurboXs

Anbefalte innlegg

kjøpte meg en 92 mod 318IS nå løfterene tikker som et uvær...... må dem byttes eller har dere et bra trix for å få dem til å holde kjeft........ prøvde med å bytte olje men det hjalp bare med en gang..... mulig å ta dem opp og rense dem eller må jeg kjøpe nye.... noen som vet dette......

Et bra trix er å sette inn Volvomotoren du har liggende :google

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bra trix er å sette inn Volvomotoren du har liggende :google

vel nå er den til salgs da.... kommer rett fra trygve karlsen nå.... min nabo.... han skal bygge en grom topp til meg......

så det blir nok cosworth i cupe`n. noen som har et gromt navn på prosjektet mitt eller...

2250 for 16 løftere kan jeg da betale...........

men syns tarmen har et godt poeng i hva han sier......

kansje hele saken skal ut....

for hjelper ikke om løfterene er aldri så bra om de ikke får olja dem trenger.....

ingen som har lyst på motoren a..... den går billig sån som den står..... starter og går men det er den tikkinga da.....

evt som delbetaling av m3 bakstilling da jeg føler for at det må inn.....

Bmw M3 Turbo

Nissan king-cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

ja ja folkens....... en liten oppdatering her

byttet i kveld alle 16 ventilløfterene ...... og det hjalp faen ikke en dritt,,,,

lister nå opp hva jeg har prøvd

nye plugger

prøvelånt kablene til en kompis med samme motor

luket ut at det ikke er tenningsmodulene

skiftet registerkjede stramer

byttet til annen olje

sjekket at det ikke er vacum lekarsje ved bruk av startgass

og 16 nye løftere

ingenting hjelper.....

så ngen grader i de gamle løfterene så ser ingen grunn til at det er kammene men bygynner vel å helle mer mot det..

det som er rart er at noen ganger går den som den skal,,,,, andre ganger går den på 3 og fusker.....

siden det ikke er noen forandringer og motoren starter og går likt hver gang er det jo snart bare kammen igjen det kan være

eller er det noen her som har noen flere tips til meg

Bmw M3 Turbo

Nissan king-cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har prøvd mye her nå... Men du ikke har tenkt på er vel dysene dine. Disse kan nemmelig lage en tikke lyd om de er slitte eller om de er nestet tette. Du sier den går på 3 noen ganger og noen ganger på alle 4. Mulig en av dysene dine har fåt noe "dritt" i seg så den er så å si tett. Dette kan du kanskje se om du tar ut alle pluggene og ser om en er mye tørrere en de andre, sikkert lettest og se når den har gått litt på 3 syl....

-Strøken BMW 320i (bruksbil) Ser etter s50 motor (e36 m3 3 liter) noen som har??

-Volvo 240 89mod (solgt)

-BMW E30 323 rieger GTS (solgt)

-Golf 2 90mod (solgt)

-Honda NSR 125 (180ccm) (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..Ville bare minne dere m40 og m42 (is) eiere på BUNNPANNEPAKNINGEN at det er 99.9% sikkert at det er den som foråsaker tikkingen i motorene deres. Dere hadde spart mye tid å penger på å senke ned traversen litt og deretter ta ned bunnpannen og byttet pakningen til oljeoppsugningsrør og selve bunnpannepakningen + stempelet som står opp på siden i blokken. HATE TO TELL YOU THAT I TOLD U SO!!! Da er tikkinga vekk for godt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..Ville bare minne dere m40 og m42 (is) eiere på BUNNPANNEPAKNINGEN at det er 99.9% sikkert at det er den som foråsaker tikkingen i motorene deres. Dere hadde spart mye tid å penger på å senke ned traversen litt og deretter ta ned bunnpannen og byttet pakningen til oljeoppsugningsrør og selve bunnpannepakningen + stempelet som står opp på siden i blokken. HATE TO TELL YOU THAT I TOLD U SO!!! Da er tikkinga vekk for godt!!!

Hvorfor skulle det hjelpe? Fordi pakningen til pickupen/sugerøret ikke er tett, og pumpa suger luft -> dårlig oljetrykk?

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haIIIon.... jeg begyner å tro du her rett........

men syns dt fortsatt er litt rart en fra bmw ikke kan fortelle meg om dette når j er å spørr..... men men...

skal se på det når motoren skal ut for den er til salgs...

ellers går den helt som den skal da

Bmw M3 Turbo

Nissan king-cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider