Gå til innhold

Petter Solberg og volvo :D

Ranger emnet


x8|volvo

Anbefalte innlegg

Er vel ikke lengden som har vært største problemet med Imprezaen. Akselavstanden derimot... og en hel haug med andre ting som at bilen faller fra hverandre o.s.v., men det er en annen sak

 

Men S 40 er ikke for diger, problemet er at det ville blitt kannibalisme innad i konsernet. For det er jo nøyaktig samme bilen som Focusen

 

er vekt fordelinga som er problemt til subaru.. alt for tung forand.. å de ligger jo også etter motor messig..

Team Laban

Klubbmester NMK Gjøvik

Audi 100 2.5 TDI

Volvo 240 b230E bilcross bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt "nørde-facts" :

 

Petter Solberg's første løpsbil var ei Bilcross-Boble. Han har også mange løp med Escort MKII på samvittigheten ;-)

Han "arvet" Escort'n av Henning, og det samme med 242'n..

Henning som bygde både Escort'n og 242'n.

Henning er vist en jævli flink mekanikker/oppfinner.

Han var blant annet med på å bygge "handicap-BC Bobla" til Dag Hjørnerud for styggmange år siden. Bl.a cluth'n ble styrt av en slange Hjørnerud hadde i munnen.. En meget imponerende bil!

Har også hørt att det første Rally-løpet Petter kjørte, var med en Lada Samara.. ;-)

 

Men, JA 242'n er og blir dritgrom!!!

Synd Petter (og Henning for den saks skyld) gikk over til Rally. De skulle holdt seg til Supernasjonal eller evt Rallycross Nasjonal.. Hehe Mye bedre underholdning! De hadde nok slettes ikke blitt like stinne av penger som de er nå, men jeg tror ikke de hadde kjeda seg i den situasjonen heller, egentlig.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt "nørde-facts" :

 

Petter Solberg's første løpsbil var ei Bilcross-Boble. Han har også mange løp med Escort MKII på samvittigheten ;-)

Han "arvet" Escort'n av Henning' date=' og det samme med 242'n..

Henning som bygde både Escort'n og 242'n.

Henning er vist en jævli flink mekanikker/oppfinner.

Han var blant annet med på å bygge "handicap-BC Bobla" til Dag Hjørnerud for styggmange år siden. Bl.a cluth'n ble styrt av en slange Hjørnerud hadde i munnen.. En meget imponerende bil!

Har også hørt att det første Rally-løpet Petter kjørte, var med en Lada Samara.. ;-)

 

Men, JA 242'n er og blir dritgrom!!!

Synd Petter (og Henning for den saks skyld) gikk over til Rally. De skulle holdt seg til Supernasjonal eller evt Rallycross Nasjonal.. Hehe Mye bedre underholdning! De hadde nok slettes ikke blitt like stinne av penger som de er nå, men jeg tror ikke de hadde kjeda seg i den situasjonen heller, egentlig.. :-)[/quote']

 

var gate bilen hans som var en Lada Samara.. Første rally løpet til petter var i en svensk volvo orginal med dama til henning maud som kartleser

Team Laban

Klubbmester NMK Gjøvik

Audi 100 2.5 TDI

Volvo 240 b230E bilcross bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vekt fordelinga som er problemt til subaru.. alt for tung forand.. å de ligger jo også etter motor messig..

 

Du får ringe dem og fortelle det. :)

Tror ikke vektfordelingen er noe dårligere enn de andre WRC-bilene gitt.

 

PS: Er ikke Subaru fanboy, men synes det skurrer litt at noen her inne vet løsningen på problemet Subaru har slitt med.

Tror nok ikke det er så enkelt. hehe

 

Eller hvordan er vektfordelingen på Subaru kontra de andre WRC-bilene? Regner med du har noen tall på dette i og med at du vet det er feil. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smerud har hatt den bilen der ja, Petter kjøpte bilen av han.

 

Angående Subaru så er nok vektfordelinget et av problemene, et annet problem er vinkelen på fjærbena bak, et tredje er holdbarhet, et fjerde er at chassiet forandrer seg ved belastning slik at hjulvinkelene blir helt på tryne, et femte er o.s.v..

 

Grunnen til at det ikke er gjort store forandringer underveis kalles homologering. Man kan ikke gjøre større forandringer i løpet av en sesong..

 

Vi får håpe den nye er bedre

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei' date=' det er ikke same bil som Smerud har kjørt med. Den ble lakkert opp helt likt bare. Dritgromt med Castrol-farger! :-)[/quote']

 

Smerud har hatt den bilen der ja, Petter kjøpte bilen av han.

 

Typisk Bilforumet; men hvem har rett? :-)

 

Bilen hadde vel sjakkmønster på taket en periode, hadde den ikke?

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ringe dem og fortelle det. :)

Tror ikke vektfordelingen er noe dårligere enn de andre WRC-bilene gitt.

 

PS: Er ikke Subaru fanboy, men synes det skurrer litt at noen her inne vet løsningen på problemet Subaru har slitt med.

Tror nok ikke det er så enkelt. hehe

 

Eller hvordan er vektfordelingen på Subaru kontra de andre WRC-bilene? Regner med du har noen tall på dette i og med at du vet det er feil. :)

 

du følger ikke akuratt mye med i vm sirkuset du heller skjønner jeg.. er jo det Petter klager over hele tia, mangler feste sier han. rompa blir for lett å det er umulig å holde linja.

Team Laban

Klubbmester NMK Gjøvik

Audi 100 2.5 TDI

Volvo 240 b230E bilcross bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår