Gå til innhold

Petter Solberg og volvo :D

Ranger emnet


x8|volvo

Anbefalte innlegg

du følger ikke akuratt mye med i vm sirkuset du heller skjønner jeg.. er jo det Petter klager over hele tia, mangler feste sier han. rompa blir for lett å det er umulig å holde linja.

 

Men er det vektfordelingen som er gal da nødvendigvis?

Jeg har ikke sett tallene, men regner med at noe så elementært som vektfordelinga har de vel fått dreis på.

 

Hadde det bare vært å legge litt vekt bak i bilen så hadde nok det vært prøvd?

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men er det vektfordelingen som er gal da nødvendigvis?

Jeg har ikke sett tallene, men regner med at noe så elementært som vektfordelinga har de vel fått dreis på.

 

Hadde det bare vært å legge litt vekt bak i bilen så hadde nok det vært prøvd?

Det hadde sikkert vært prøvd, hvis det hadde vært lovlig.. Det er noe som heter homologert vekt. Det er ikke den ting i rally som ikke er underlagt regler

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen maksvekt?

Om de vil legge til 20 kilo bak fordi en fører ønsker det så er det vel ingen regler mot det?

 

tror de taper mere på å legge inn mere vekt i bilen med den svaker motoren som er i subarun i forhold til de andre..men er ikke sikker på at det er lov å legge i vekter jeg.. ekke sikker men..

Team Laban

Klubbmester NMK Gjøvik

Audi 100 2.5 TDI

Volvo 240 b230E bilcross bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror de taper mere på å legge inn mere vekt i bilen med den svaker motoren som er i subarun i forhold til de andre..men er ikke sikker på at det er lov å legge i vekter jeg.. ekke sikker men..

 

Det er ikke tvil om at Subaruen ikke ser ut til å være like bra som konkurrentene hvertfall.

Får håpe den nye gjør det bedre!

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle team som bygger racingbiler generellt føger en enkel oppskrift. de bygger det så lett som de kan gjøre, og så legger de i vekter på strategiske plasser etter hvor det passer iforhold til vektfordeling og vridningspunkt (polarpunktet, som nok er et av problemene til subaru) et annet problem subaru har er legeringen i stålet de har lagd karosseriet i på s11/s12, en lettvektslegering, som utvider seg ved varme. det er så ille at hjulvinklene endrer seg med 7mm på det værste.....

 

så er det hydraulikken, som styrer differ, girkasse, servo osv, der skjer det også etellerannet når olja blir varm, så bilen endrer karakter. så er det problemer med demperne, en ventil i overgangen mellom demperen og reservoair-beholderen henger seg innimellom (finland). så det så. er litt mye bugs med den bilen.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår