Gå til innhold

Coil????

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har fått et problem med S10, den er utstyrt med en 2.8L tbi motor.

Når motoren blir varm stopper den akkurat som om du slår av tenninga, så venter jeg en 15 min. tid så starter den igjen går en stund (flere minuter) så stopper den??

Har sjekket om den får bensin, og det får den. Check gages lampen lyser, men kan ikke se noe feil på instrumentene.

Tror at det kan være coilen, men den blir ikke spesielt varm. Har tatt ut en plugg og tørnet motoren ingen gnist, så gnist, så ikke gnist, helpme . Kan coilen oppføre seg slik, jeg trodde at hvis den røyk, så røyk den. Denne motoren har ikke hei fordeler det er separat coil og fordeler. Er det noen måte å teste coilen på ?? Trenger hjellp!!!!

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Du kan jo begynne med årsmodell.

Det er også en mulighet for at det er ECM ( jernen ) som spiller inn her.

Prøv å ta av minuspolen på batteriet i 5 min.

Sett den på.

Start bilen, kjør rolig en liten tur.

Om feilen oppstår på nytt.

Finn ECM´en. Les av alle tall som er på boksen.

Det er en hvit lapp på den, der står alle data.

ECM´en styrer det meste i motoren.

Lykke til.

 

mvh

GMC 2500

Kjør diesel, bensin lukter python!

 

V8 Diesel Tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Du kan jo begynne med årsmodell.

Det er også en mulighet for at det er ECM ( jernen ) som spiller inn her.

Prøv å ta av minuspolen på batteriet i 5 min.

Sett den på.

Start bilen, kjør rolig en liten tur.

Om feilen oppstår på nytt.

Finn ECM´en. Les av alle tall som er på boksen.

Det er en hvit lapp på den, der står alle data.

ECM´en styrer det meste i motoren.

Lykke til.

 

mvh

GMC 2500

Det er en 1987 model

Har resetet hjernen, stoppet alikevel. Kan finne ut nummerret på ECM i morgen. Det virker som at når motoren blir varm stanser den. Det er ingen feilkoder heller. Skrudde ut en plugg, virket som ustabil gnist, så du tror ikke på coilen??

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg TROR ikke noe som helst.

Prøver bare å eliminere, ut i fra de opplysninger som du kommer med.

Det er fult mulig at det er coilen.

Det er også andre muligheter.

Lamda?

Kan det være at den slutter å virke, ikke gir signaler til ECM´en.

Da skal vel motoren slutte å gå, for ikke å ødelegge catalysatoren?

Det er mange muligheter.

Lurer bare på om jeg har en slik coil, fra en 350 TBI liggende her en plass???

Skal sjekke i morgen ettermidag.

 

mvh

GMC 2500

Kjør diesel, bensin lukter python!

 

V8 Diesel Tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekk om det er registrerte feilmeldinger på ECM'en ?

 

Hvis ikke er prosedyren er vanligvis å kortslutte de to terminalene (A&B) øverst til høyre på service pluggen (ALDL) under dashbordet med en binders, slå på tenningen og tell blinkesekvensen på SES lampa. Sekvensene er for eksempel: (2 x blink) kort pause (3x blink) = kode 23 så en lengre pause før neste feilkode. Sekvensen begynner som regel med kode 12 (dette er OK) og hele sekvensen vises to ganger om jeg ikke husker feil.

 

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekk om det er registrerte feilmeldinger på ECM'en ?

 

Hvis ikke er prosedyren er vanligvis å kortslutte de to terminalene (A&B) øverst til høyre på service pluggen (ALDL) under dashbordet med en binders, slå på tenningen og tell blinkesekvensen på SES lampa. Sekvensene er for eksempel: (2 x blink) kort pause (3x blink) = kode 23 så en lengre pause før neste feilkode. Sekvensen begynner som regel med kode 12 (dette er OK) og hele sekvensen vises to ganger om jeg ikke husker feil.

 

;)

Ken

Hei du husker ikke feil,men fant ingen feilkode kun 12, hvordan er det med coilen, er den enten ødelagt eller kan den ha periodiske feil. Tror ikke det er lampasonden for jeg tror bilen vil gå alikevel med ødelagt lamba.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti at coilen kan ha periodisk feil, riktig nok på en Toyota da - men det er iallefall mulig.

Når det gjelder O2 sensoren (lambdaen) så burde du bare få en feilkode om den gikk, bilen vil ikke stoppe. Var hvertfall sånn på min bil når den gikk.

 

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti at coilen kan ha periodisk feil, riktig nok på en Toyota da - men det er iallefall mulig.

Når det gjelder O2 sensoren (lambdaen) så burde du bare få en feilkode om den gikk, bilen vil ikke stoppe. Var hvertfall sånn på min bil når den gikk.

 

;)

Ken

Det sitter er liten svart boks med to ledinginger og en vakumslange denne skal være festet til luftfilteret, når jeg klemmer igjen slangen stopper motoren hva er det for en sensor. Det er dette med at når motoren blir varm så stoppern som villeder meg, ikke et fusk ikke en feilkode bare stopp??? :wonder

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil på tenningsmodulen gir ofte de symptomene du beskriver.Gnisten kommer ofte tilbake når modulen får kjølt seg litt.Koster vel ikke mer enn ca 500 kr til de bilene der.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil på tenningsmodulen gir ofte de symptomene du beskriver.Gnisten kommer ofte tilbake når modulen får kjølt seg litt.Koster vel ikke mer enn ca 500 kr til de bilene der.

Er ikke det den flate svarte boksen med fire ledninger på, sitter montert på torpedoveggen.

:wonder

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel modulen til bankeføleren du tenker på der...

 

Den jeg regner med at V8power mener, er den som sitter i bunn av (Den lille HEI) fordeleren din, med 2 plugger i. Stikk innom Bergheim i Drammen, og hør om noen av gutta har en brukt (bytta under tvil) liggende, pleier alltid å flyte noe sånt rundt om ;)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle, feilen var tenningsmodulen, kommer til å kjøpe ny fordeler hvis ikke noen har en på lur. Den gule innmaten tror det heter pickup ett eller annet er i full oppløsning inni fordeleren. Kundmotageren på Bergheim snakket om at komplett fordeler kostet 750 pluss moms :chevy :cab

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår