Ok`n Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Så typisk asso!kjøpte meg ein nissan primera i påsken,heilt bulkfri og nesten ripefri så i forgårs sjedde det verste!ein dust har dansa på panseret og taket på bilen slik at den er full og bulker og riper i heile bilen, men fant heldigvis ut kven det var som gjorde det og lovde å gjere opp for seg!:) Men er det noen som veit ca kva sånt arbeid kommer på, har høyrt at takbulker er dyrt å fikse, må jo lakere osv? skal taksere den imorra for skadene.. Kan eg liksom berre sende reknigen på skadene til han som øydelagde bilen elle noko? helpme Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Takbulker er dyrt ja, og ja om han har sagt seg villig til å betale så er det vel bare å sende han regning da.. Får håpe du får nytt panser. Har du noe bilder eller? Vanskelig å si pris uten å se bilder av skadene da. Panser er billig så det blir vel sikkert nytt + lakk, er vel taket det står på. Er det såpass med bulker på det at det må byttes blir det jævlig dyrt. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet Juni 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Takbulker er dyrt ja, og ja om han har sagt seg villig til å betale så er det vel bare å sende han regning da.. Får håpe du får nytt panser. Har du noe bilder eller? Vanskelig å si pris uten å se bilder av skadene da. Panser er billig så det blir vel sikkert nytt + lakk, er vel taket det står på. Er det såpass med bulker på det at det må byttes blir det jævlig dyrt. Ja har noen bilder av det,men ser bulkene nesten ikke på bilda. På taket er det vel rundt ein 6-7 bulker som viser tydeligt, verkstaden må vel av med takteppet å få ut bulkene fra innsida,sparkle og lakke eller no kansje?på panseret er det bulk i begge "pølsene" som lager form på panseret.. Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 viss han har dansa på taket så tårer eg nesten ikke se for meg hvordan det ser ut, og må sikkert helsparkles, og da er det like dyrt/ billigere å skifte takplata, det vil bli finere med nye deler også... ved å sparkle det vil det aldri bli helt 110% igjen... og taktrekket må mest sansyleg av ja, for å rette opp bulkene, og for at det ikke skal ta fyr når dem må krympe stålet ;) for det har mest sansynleg utvidet seg når han tullingen dansa oppå... kan bli en meget dyr affære for personen ja :scared Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Det er kun ved å bytte tak et det blir strøkent, ja. Så du må nok ha hellakkering og... Dette blir dyrt for den noe dumme ballerina-aspiranten... Med mindre det er en kompis, ville jeg sørget for å ha det svart på hvitt at han skal betale, eller anmeldt ham... Det er mange svindlere der ute, og han er kanskje ikke like sugen på å betale når han finner ut at å bytte tak/panser/hellakkere fort kan komme på 30.000 for en god jobb...? Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet Juni 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Det er kun ved å bytte tak et det blir strøkent, ja. Så du må nok ha hellakkering og... Dette blir dyrt for den noe dumme ballerina-aspiranten... Med mindre det er en kompis, ville jeg sørget for å ha det svart på hvitt at han skal betale, eller anmeldt ham... Det er mange svindlere der ute, og han er kanskje ikke like sugen på å betale når han finner ut at å bytte tak/panser/hellakkere fort kan komme på 30.000 for en god jobb...? Rekner med at det blir hellakeringa da ja, og da er det like godt å ta ein anna fin farge når ein først er i gang!Kjenner ein som kan ta ein slik lakkjobb svart og billigt da!:) Ja det er forsåvidt ein kompis, tar å snakker med han etter bilen er taksert!om han nekter er det jo bare til å anmelde han, har kjent han i eit år men foretrekker faktisk bilen min istand igjen! :rolleyes: Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet Juni 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Var og fekk bilen taksert i dag, det kom på 19213kr og ca 6-7 arbeidsdager for jobben!!Taket kom alderi til å like fint som det var før diverre så vuderer å enten ta pengane for skadane og så selge bilen for å kjøpe ny,elle reaprere panseret og leve med noen bulker i taket... Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anda Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Ordentlig surt det der.. Er det noen som vil kjøpe bilen hvis du trekker fra takseringssummen på bilens faktiske verdi før "dansen" tror du? Tror jeg ville sett hva jeg kunne fått for bilen og gitt regningen på differansen mellom bilens før- og etter-verdi til den idioten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Hvis de bytter taket blir det jo like fint.. Taksten er med retting av det som er der, går jeg ut i fra? Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet Juni 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Ordentlig surt det der.. Er det noen som vil kjøpe bilen hvis du trekker fra takseringssummen på bilens faktiske verdi før "dansen" tror du? Tror jeg ville sett hva jeg kunne fått for bilen og gitt regningen på differansen mellom bilens før- og etter-verdi til den idioten... Vanskelig å seia,bilen var verd nok rundt 30.000 da den var "ny" men å selga den for 10.000 er nok for billigt!tipper eg kunne ha solgt den for rundt 20 ivertdall... Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet Juni 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Hvis de bytter taket blir det jo like fint.. Taksten er med retting av det som er der, går jeg ut i fra? taksten var med å rette ut bulka så godt som mogleg,var far min som takserte den men rekner det var uaktuelt å skifte taket på ein slik bil. Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet Juni 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Snakka i dag med noen andre som takserte bilen,kom opp i ca 30.000 for skifte tak og fikse bilen! :scared Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Om noen hadde "dansa" på taket av bilen min, og taket aldri ble like bra igjen ved oppretting, så skulle den personen værsågod få betalt for bytte av hele taket!! Er bare å kreve han for penger det, også få et verksted til å gjøre det. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egiL! Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Spørsmålet her er vel egentlig om du synes det er verdt å gjøre det med bilen, eller om du bare vil selge den å kreve erstatning i form av tap på bilen. Siter [o] BMW 320i 87' (Parkert) [x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka) På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet Juni 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Det er tross alt ein 91mod, det å bruke like mye penger på å fikse den for til samme pris eg kjøpte den for kan bli litt bortkasta synst eg...kommer ikkje å få meir for den når den evt skal selges igjen! Så det eg evt kommer til å gjera er å sende bilen inn til verkstaden for hans rekning eller bare ta pengene for skadene å drite i det og kjøpe noen fine felger elle no!:) Og som nevnt selge bilen+ skade pengene og kjøpe meg ny... Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg