Gå til innhold

Da var eg blitt 18 år!

Ranger emnet

Qvarren

Anbefalte innlegg

masse feil ute å går her ang når en mister lappen.

her mister du lappen

76 i 50 sona

86 i 60 sona

96 i 70 sona

116 i 80 sona

husker ikke under 50.

96 i 70 sona <-- heelt sikker? mener 70 sone har samme antall km. over grensa før du ryker som i 80 sone.. mao. 106km/t.. viss ikke så må jeg justere ned farten min 10km/t i 70 sone....

50 + 26 = 76

60 + 26 = 86

70 + 36 = 106 (håper da virkelig at det er dette som er rett..)

80 + 36 = 116

90 + 36 = 126

100 + 36 = 136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, det er en viss prosent over den farstsgrensa som er gitt som teller

ikke fast 26, el 36 over gitt fartsgrense, for da har du ulik tolleranse innenfor hver enkelt sone.

Feil !

Faste lister, fra 70km/t og oppover gjelder 36km/t over så ryker lappen.

Det står overalt i alle lister du finner på nettet over bøter osv.

Se bestemuttern fks, ble tatt i 47 km/t i 30 sona her hjemme, 4700(?) i bot, som er nest største bota, og over 36% overskridelse.

Tror 30 sona er det laveste hvor disse reglene gjelder (og politiet gidder å ha laserkontroll) men såklart, raller du rundt i 50 på gårdstunet blir du anmeldt og sansynligvis dømt for uforsvarlig kjøring. Det skal en del til å ta snittmåling på deg i et boligfelt for å si det sånn.. :-)

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke kjøre 41over før man mister lappen i 100sona? Mener å huske jeg har hørt det, hvis jeg ikke har drømt det :rolleyes:

Kan kjøre i 40 over i 100-sonen på motorvei klasse A ja. Er ikke så mange som vet dette, og det står ikke blandt bøtesater hos politi eller lovdata, men ser man på grensene for å miste lappen hos lovdata står dette.

Dette er hentet fra lovdata.no. Jeg vet ikke om "straffen" stemmer lengre, da dette er før 01/02-05, men grensene skal stemme.

8. Fartsgrense 90 km/t motorvei kl. A:

Fart: Tap av førerett:

131 - 135 ...................................................... ........ 3 - 5 md.

135 - 137 ...................................................... ........ 5 - 6 md.

Osv. nedover.

9. Fartsgrense 100 km/t motorvei kl. A:

Fart: Tap av førerett:

141 - 145 ...................................................... ........ 3 - 5 md.

145 - 147 ...................................................... ........ 5 - 6 md.

Osv. nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider