Gå til innhold

Hvilke modeler satt 1031 me diff sperre?

Ranger emnet

tosk

Anbefalte innlegg

som topic sier! vet den sitter på 240 turbo er vell flere? glt kansje?

Det var vel tilleggsutstyr som du kunne få på alle modeller? Men de er vel kanskje oftest å finne på turbo og glt, fordi det er mer påkostede modeller generelt.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Haynesboka til 240 står følgende:

"De flesta modeller har en bakaxel av typ 1030, men vissa modeller med högre prestanda har en axel som betecknas 1031, med annan utväxling. Diffbroms är tillgänglig som tillval."

På Vadis står det ikke diffbrems som standard noe sted, som jeg har sett i alle fall.

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hadd en 245 (88mod) med AW71 kasse men den hadde 1031 aksling og 3.73 i utveksling,

GLT'n jeg har har samme aksling som nevnt overfor.. såe er nok ekstrautstyr på 240'n ja..

fikk høre at en "bekjent til en bekjent" at han hadde 13 spærrer liggende... den kraftigste skulle tåle oppimot 1000hk...

skal kanskje kjøpe en spærre snart... er LEI å spinne bare på ett dekk i gangen :scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det 1031 henne? hmm... Min har vært varebil da den var ny... *ut å spinne etter at rustsveisinga er ferdig* :D

hvis man har sett endel "volvo" akslinger ser man det på størrelsen på "huset"

1030 har lite hus og 1031 har litt større hus.. tar man av lokket kan man "måle" innvendig å se hva som er størst..

mener det står under lokket/pakningen, gravert inn i huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man har sett endel "volvo" akslinger ser man det på størrelsen på "huset"

1030 har lite hus og 1031 har litt større hus.. tar man av lokket kan man "måle" innvendig å se hva som er størst..

mener det står under lokket/pakningen, gravert inn i huset...

Står på høyre siden av klokka.

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider