volvovassdal Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 motorn (B230ET) bruker olje ja.. ca 1 liter om dagen :) med bare litt hardkjøring.. Ryker som et bål (blått) ,og det stinker brent olje når jeg kjører med tung gassfot! sjekka turbo'n og det var bare en såvidt merkbar slakke opp/ned, og ingen slakke innover/utover på akslingen (inni turboen).. var heller ikke mye olje inni røret fra turbo til intercoolern! har en kompis me akkurat samme problemet på 740turbon sin.. og det hjalp ikke å bytte turbo.. jeg tenker og tror det kan være ventiltetninger og toppakning som har begynnt å fått d? kan noen hær som har vært borti d samme, dele sine erfaringer. og si meg noe om hva som kan være galt mulig jeg er helt på jordet når d gjelder teorien om ventil tetningene og det dær MVH Snorre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 vel, her er ting som jeg trur kan ha tatt kvelden \ er på god veg. Toppen stempel ringer kjølesystemet og olje kanaler ( blokka altså ) gennerelle pakkninger på hele motoren. 1 liter olje på en dag = nesten motor havari, blå røyken kommer av ubrendt olje og bensin i exos. Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Juni 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 har tenkt å ta full overhaling på toppen i nærmeste framtid.. slipe ventiler, skifte ut ventiltetningene, toppakning osv.. er ikke vann i oljen, og heller ikke olje i vannet! men takk for svaret :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Er vel egentli bare 3 ting som hovedsakli kan gjøre det: Ventiltettninger Ventilføringer Stempelringer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Juni 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 vel. vi får se i løpet av uka, når jeg har fått overhalt toppen om den bruker mindre olje da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 kan jo ta og stifte stempelringene i samme slengen..Kjedeli å måtte ta av toppen flere ganger.. Og hon sylindrerne samtidi.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg