Gå til innhold

Helvetes fusking!

Grimmi

Anbefalte innlegg

Har hatt litt fusking på primeran siden jeg kjøpte den.. Men har blitt værre nå som det har regna og vært litt fuktig. Byttet rotor, fordelerlokk og kabler. Men hjalp ikke akkurat skikkelig mye. Når den står på tomgang så jager den litt. Og når jeg kjører så små rykker den litt. Værre når det regner. Sr20de motor.

-94 Omega 2,5 TD dieseldyret

-98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!!

-95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt litt fusking på primeran siden jeg kjøpte den.. Men har blitt værre nå som det har regna og vært litt fuktig. Byttet rotor, fordelerlokk og kabler. Men hjalp ikke akkurat skikkelig mye. Når den står på tomgang så jager den litt. Og når jeg kjører så små rykker den litt. Værre når det regner. Sr20de motor.

Prøvd å bytte tennplugger, oljefilter, luftfilter og sjekka releboks/sikringsboks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får teste med nye plugger da. Selger NGK på jobben så det blir dem. Kom til å tenke på at når jeg kjøpte bilen så hadde forhandleren vasket motoren og fått 1 cm med vann plugg hullene. Tok og kikket litt oppi der i dag.. Og det var fuktighet. Men tørket alt og det hjalp ikke. Så det blir plugger i morra. Vis det ikke hjelper blir det startgass og sjekking etter falsk luft. Alle filtere er nye. Kan bensinregulatoren tulle? Glemte og si at fuskingen blir borte når jeg kommer opp mot 4000..

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eGtTurbo, kan ikke du ta en rask gjennomgang av hvor denne egr-føleren sitter, og hvordan man fikser den opp? Kunne tenkt meg å gjøre det selv, bare for å ha gjort det. Hvis det er enkelt altså..orker ikke stå og holde på i flere timer for en liten ting :P

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The big item to clean is the tube that runs from the EGR valve to the intake manifold. It's a metal tube about 1/4" diameter with a 90 degree bend in it, held in by a 10 mm nut. Should be right by the EGR line that goes to the exhaust.

Pull that tube out and clean it with a drill bit. When the tube gets clogged with carbon deposits, your car runs like ass.

Forsøk å få til utifra det der først

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg får tid skal jeg rense/polere innsuget i helga, deler av EGR-systemet sitter under manifold så vidt jeg vet - kan ta noen bilder da....

Pilen peker på en av EGR-ventilene (rustne saken)

Correct me if I'm wrong :)

IMG_1036.jpg

Litt fra service-hånboken:

P10_EGR-1.jpg

BMW 330xdA Touring MY 02

Primera GT -94

300ZX -88 NA

xSAAB 99 -84

Honda Z-50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig at det ligger mellom tomgang og opp til 4000 rmp. Men litt i tvil. Samboeren som kjører den mest. Men er jo som sagt værst i regnværsdager. Er mye bedre nå som det er bra vær.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider