Gå til innhold

Drivknute ødelagd en måne etter at den ble skiftet....hva skal jeg gjøre ??


TurboLeon

Anbefalte innlegg

Kjøpte inn ny frivknute for ca en måned siden, idag kom klakkinga tilbake....hva skal jeg gjøre ?? Fikk en bilmekaniker til og ordne dette, og han hadde gjort dette veldi mange ganger før....da han jobber på det lokale bilverkstedet...

Har ikke sjekka selve drivknuten enda, men det er samme lyden som kom før jeg skiftet, og den kommer fra samme side.....:(

Hva kan dette komme av ?? Er det mekanikern som har feilet eller er det drivknuten som er feilprodusert ?? Var med da han skiftet, og han var veldig forsiktig men sand og dritt......

 

Lsi Coupe

Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drivknuten er underdimensjonert, bilen din er sikkert for sprek.

 

Kanskje det har kommet møkk inn i ettertid? sjekk mansjetten, at den ikke er sprekt og at klemmene sitter på, kanskje det ikke var fett i drivknuten? Kan jo ha glemt det selv om han er en stødig møkkaniker.

 

Hvis bilen din er grisetrimmet og du kjører med racing slicks, så trenger du en annen drivknute. Men da ville det jo vært et luksus problem.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var der selv da den ble skiftet....han hadde i hele pakken med gris så det er ikke noe problem....bilen er orginal, og har vert kjørt fint med....Mansjett og fester er like hele...ser ut som nytt!! tror kansje det må vere en feilproduksjon ute og går ???

Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror dette er en vanlig feil på disse bilene. kammeraten min har en civic 1.3dx

han har vel byttet 4 driv knuter på et og et halvt år å han kjører pent med den.

nå kjører til og med dama hans den siden han er i millitæret. tror d bare er en stor svakhet på disse bilene ass. kjøp en bil med rwd så slipper du sånn beveglige akslinger :D

 

mvh Fredrik

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sludder.

 

Er en D15b2 motor som står i bilen hans med 90 hk. Disse kjører 250.000 km med null problem, jeg har flere erfaringer med det.

 

Leddet ditt er ikke orginalt fra Honda ? Kan ligge noe der.. slike ting ville ikke jeg kjøpt uorginalt.

 

Du får bare åpne opp og se hva som har skjedd. Få penga tilbake og kjøp orginalt fra Honda.

 

Greaset er veldig viktig. Er stor forskjell på kvaliteter på disse. Før måtte man smøre slike ting jevnlig. Moderne grease har gjort slike ledd vedlikeholdsfrie, men det krever at du ikke bruker noe billiggreier du finner på biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er en 1995 modell coupe, og det har aldri vert skifta drivledd på den før nå....det vil alså si at de har holdt i 10 år.....drivleddet jeg kjøpte er kjøpt hos mekonomen, og har aldri hørt noe annet enn skryt om dem! Brukte det greeset som var med i pakken til drivleddet og klmte inni alt sammen!

 

Uansett om dette er et problem bør jo et drivledd holde mer enn en måned ???

 

Lsi Coupe

Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart dette her, kanskje du har fått grus eller metall inn før du satt på gummien, kan jo være at det er hjullageret som er slitt kanskje? lett å forveksle noen ganger?. hvis det er mest lyd når du kjører i sirkler på styrestoppen så er det drivknuta.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår