Gå til innhold

Hva skjer med bilen min??

Ranger emnet

Maroc

Anbefalte innlegg

Har en GTI 16v 94 mod, når jeg kjører er den normal, men i noen tilfeller der jeg skal stoppe på et lyskryss f.eks. I det jeg trykker inn clutchen og står stille begynner turtelleren og synke så lavt at motoren nesten blir kvælt, så går den opp igjenn sånn holder den på et par ganger til den roer seg ned og holder seg stabil..

Noen som tok den, hehe, setter pris på alle svar

på forhånd takk.

1994 Golf III GTI 16v :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har nesten samme problem med min gti 8v 92 modell. bare at den dauer helt noen ganger :(

Har hørt av mange at det kan være noe med luft inntaket. Eller så kan det være lamdasonen som er røken.

har enda ikke fått fikset mitt problem så kan desverre ikke hjelpe deg noe mer den det.

2003 VW Passat 1.9TDI STV

* 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt)

* 92, Golf GTI 8V (Solgt)

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten samme problem med min gti 8v 92 modell. bare at den dauer helt noen ganger :(

Har hørt av mange at det kan være noe med luft inntaket. Eller så kan det være lamdasonen som er røken.

har enda ikke fått fikset mitt problem så kan desverre ikke hjelpe deg noe mer den det.

Takk for svar, hjalp meg litt på vei hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som hjalp meg var å spraye kontaktene til "monopointgreia", nå har jeg en 1.6 da så ekke sikkert det hjelper deg. Men etter at jeg gjorde det så slutta den å oppføre seg sånn ;) Fordi det var dårlig signal til gass spjeldsregulator eller noe slik :D

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som hjalp meg var å spraye kontaktene til "monopointgreia", nå har jeg en 1.6 da så ekke sikkert det hjelper deg. Men etter at jeg gjorde det så slutta den å oppføre seg sånn ;) Fordi det var dårlig signal til gass spjeldsregulator eller noe slik :D

åh. takk. Jeg skal prøve det med en gang. Men kan du forklare meg hvor denne tingen er. Og hva sprayet du den med?

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh. takk. Jeg skal prøve det med en gang. Men kan du forklare meg hvor denne tingen er. Og hva sprayet du den med?

Hm, jeg brukte electronic cleaner og litt 5 - 56. Skal ut å ta bilde nå, lettere å forklare da :D

Litt møkkete og slik, men her er kontakten. Kan kanskje gi deg en pekepinn:

(bilde er altså fra en 1.6 ABU motor, men å gå over de kontaktene til innsuget slik at de blir rengjort er ikke så dumt, og jeg har hørt at vaselin er bra for å forhindre fukt og slik. Kill me if i am wrong:D)

IM000448--800.jpg

Ps: Vw merket opplevde litt sterk varme :scared

94' 306 XRdt

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det luftfilter boksen som er avbildet?

Hehe, nei det er monopoint injection greia tenker jeg :D hvor forgasserflens og slik er. Men hvis du har GTI ser det jo annerledes ut:) hehe

94' 306 XRdt

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sprayer alt av ledinger og så får jeg håpe på det beste :)

har også lest tidligere tråder der bilen bare stopper. Og det er en del ting som kan ha skylden. Noen sier at det kan vær et rele. andre sier coilen. sprekk i vakumslanger osv.

Så jeg får begynne med å spraye kontaktene ja.

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sprayer alt av ledinger og så får jeg håpe på det beste :)

har også lest tidligere tråder der bilen bare stopper. Og det er en del ting som kan ha skylden. Noen sier at det kan vær et rele. andre sier coilen. sprekk i vakumslanger osv.

Så jeg får begynne med å spraye kontaktene ja.

Jeg vil påstå at det er den enkleste og billigste måten iallefall. At du rengjør kontaktene og slik. Så får du heller ta en diagnose på VW til 250 kr, de pleier som regel å finne ut av det da ;)

94' 306 XRdt

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

har du fått fiksa dette problemet? Jeg sliter enda med dette. Vet ikke hva det er for noe :(

Hei har enda ikke fikset problemet skal en tur innom vagen i morgen for å ta en diagnose test på bilen, hvis ikke det må bestilles da :rolleyes:

Men har også hørt at det kan være coilen eller no, også kanskje tennpluggene, men vet ikke om dette har noe med saken å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan det hende jeg bæsjer på leggen siden jeg ikke har mye peil på golf, men hva med tomgangsregulatoren\motoren da ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider