Gå til innhold

Mitt Clean Prosjekt

Ranger emnet


yosh_jt

Anbefalte innlegg

  • Svar 547
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Non Taken, Arrakiss. :)

Hvis man virkelig kan dette med sveising, så klarer man det vel uten at det slår seg noe særlig. men det er vanvittig vanskelig å unngå.

selv sveiset vi på forholdsvis lav styrke og kjølte ned området for hvert punkt med luft. men slo seg uansett. samme skjedde da vi tinnet over området.

jo tynnere, desto lettere slo det seg. f.eks taket var slo seg vilt da vi hadde på tinn. var merkelig å se på. golfen fikk plutselig pukkel!!!! hehe.. men heldigvis, gikk hevelsen ned igjen. en annen ting er at galvanisert plåt er litt verre å sveise på enn vanlig plåt.

Er jo de som kun har brukt sparkel på disse hullene, men har lite tro på det vil holde i lengden, siden sparkel har en tendens til å "leve" litt.

Men, er langt ifra noen ekspert på karosseri jeg heller så...

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njo, spør de gutta i svolvær som driver med bolfen.. De har nå vel brukt noen liter spakkel allerede :p

 

Skal selv kun bruke spakkel og litt plastsveising når jeg skal cleane fangerne mine...

 

Neida du det har vi ikke.

Men som yosh_jt så riktig beskriver, alt slår seg mer eller mindre når det sveises på.

det gjorde våre dører også men vi rettet det før vi fin spaklet, så spakkel laget er meget tynt. bruker også først armert spakkel.

Sveis, tinn,(rett bulker) armert spakkel, finspakkel og tilslutt fyller sikrer det beste resultat :)

 

Ellers yosh_jt, meget bra prosjekt, følger med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo de som kun har brukt sparkel på disse hullene, men har lite tro på det vil holde i lengden, siden sparkel har en tendens til å "leve" litt.

Men, er langt ifra noen ekspert på karosseri jeg heller så...

 

Holder aldri det nei, for å si det enkelt så er spaklert beregnet til retting og ikke til fyllstoff.

Vridninger i karrosen samt temperatur forskjeller vil gjøre det slik at det vil sprekke fort å "gæli"

Etter synk i spakkel opplever man jo også selv om det er sveiset og tinnet desverre.

 

Men nå skal vi jo ikke la tråden din yosh_jt handle om spakkel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, joda AudiV6Cab.. det skal vi.. hehe

Er greit, så lenge det er god info, og til hjelp for andre.

 

 

Men, over til prosjektet...

Økonomi styrer alt her i gården, så vil nok bli lite oppretting av dama nå om dagen.

Pga et LITE uhell med et rådyr, ble det enda mer jobb å få den pen igjen desverre... så vil ikke love noe som helst.

Får ta det jeg får til...

Har kjøpt nytt batteri, siden det trengtes sårt, tatt olje-skift, og nye dekk er bestilt. Har også mottatt nytt speil av ArraKiss. Frontfanger er under konstruksjon og avtale om lakkering kommer om ikke lenge.

Om den ikke er klar til 29. april, så skal jeg ha den klar til Gatebil i hvertfall...

Ikke like pen som før.. men man får prøve å gjøre det beste ut av det og heller komme sterkere tilbake en annen gang.

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har skjedd med et rådyr og Golf'en? Hehe. Bilder av skader? Helt klart en av Norges peneste 4'er Golf'er i sin stil:tannløs Litt synd med at den ikke er like pen nå som før uansett. Sett og hørt bilen din IRL og det var ganske så moro gitt:)

 

Da er vi to! :thumb

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår